داغ‌ترین‌ها

4

رفع مشکل “چاپ نشدن حاشیه در ورد”

  • کد خبر : 11412
  • 09 خرداد 1400 - 6:49
رفع مشکل “چاپ نشدن حاشیه در ورد”
آموزش رفع مشکل چاپ نشدن حاشیه در ورد

آموزش رفع مشکل چاپ نشدن حاشیه در ورد

برنامه ورد بی شک یکی از محبوب ترین و پرکاربردی ترین برنامه های روز دنیا می باشد که در طول روز بنابر شرایط و درخواست های مختلف، ما از آن استفاده می کنیم و این در حالی است که اکثر فروشندگان برای چاپ فاکتور و یا هر چیز دیگری از آن استفاده می کنند و این نشان دهنده آن است که به هر حال این برنامه در طول روز به کمک ما می آید.

اما یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر یک از ما در حین کار با برنامه ورد رخ دهد، چاپ نشدن حاشیه ورد در دستگاه پرینتر یا همان چاپگر است که طبیعتا می تواند کم و بیش در روند زندگی روزمره هر یک از ما تاثیری بگذارد. با این حال اگر این مشکل نیز برای شما رخ داده است و هنوز موفق به رفع آن نشده اید، در ادامه این گزارش از بخش تکنولوزی رویش مدیا با نحوه حل مشکل چاپ نشدن حاشیه در ورد شما را آشنا خواهیم ساخت. همراه ما باشید.

۱- از خط کش داخلی ورد استفاده نکنید

چاپ نشدن حاشیه در ورد

زمانیکه شما اقدام به ایجاد یک فایل نمونه ورد می کنید، بطور پیش فرض برنامه ورد از گوشه های برگه مدنظر به میزانی می کاهد که این در چاپ بسیار موثر است. اما در مقابل ابزاری وجود دارد که شما می توانید این فاصله از حاشیه را به میزانی کاهش دهید که طبیعتا می تواند در واضح بودن صفحه و همچنین چاپ تاثیر بگذارد. از این رو توصیه ای که داریم این است تا جای ممکن از ruller یا همان خط کش داخلی ورد استفاده نکنید تا به مشکل چاپ نشدن حاشیه در ورد مواجهه نشوید.

بیشتر بخوانید
پایان اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی در شتاب‌دهندۀ کهکشان

۲- غیر فعال کردن Scale content for A4

اگر فایلی به دست شما رسیده است که حتی قسمت حاشیه آن هم دارای متن هست و با انجام هر روشی باز هم نمی توانید هر صفحه از فایل را تنها در یک صفحه پرینت کنید، توصیه ای که داریم این است حتما گزینه Scale content for A4 را غیرفعال کنید. برای غیر فعال کردن این گزینه ابتدا گزینه File از بالا سمت چپ انتخاب کنید. سپس گزینه option را برگزینید.

چاپ نشدن حاشیه در ورد

در پنجره باز شده جدید، در منو سمت چپ گزینه Advanced را انتخاب نمایید و در نهایت به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه print برسید. اینک تیک گزینه Scale content for A4 را غیرفعال کنید. در انتها برای اعمال تغییرات بر روی OK قسمت پایین بفشارید.

۳- فایل ورد را به pdf تبدیل کنید

برای آنکه بتوانید یک فایل را در هر برنامه پرینت کنید، تنها کافی است که دو کلید Ctrl+P را همزمان بفشارید تا فایل مدنظر شما پرینت شود. اما این پنجره در برنامه ورد دارای قابلیت های بسیار ساده ای است که شما نمی توانید از امکانات زیادی استفاده کنید. اما در برنامه هایی مانند Adobe Reader امکاناتی که گفته شد، وجود دارند و شما می توانید به سادگی از آنها استفاده کنید.

چاپ نشدن حاشیه فایل

از این رو زمانیکه شما فایل pdf را می خواهید پرینت کنید، با ۳ گزینه Fit، Actual size و Shrink oversized pages روبرو خواهید شد که می توانید ابعاد صفحه را به نسبت حاشیه های فایل، تغییر دهید. در این میان گزینه سوم، بهترین گزینه ممکن برای فایل های مختلف است.

بیشتر بخوانید
قابلیت کاربردی App Multiplier هواوی؛با پشتیبانی از اپ‌های ایرانی

آموزش رفع مشکل چاپ نشدن حاشیه در ورد

۵۴

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=11412

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها