داغ‌ترین‌ها

بیمارانی که ورزش برایشان واجب است نسبت و رابطه خانم بازیگر با همسر علی دایی ؟! آموزش شیرینی نخودچی بدون فر؛ راحت و فوری عکسی که بتازگی از همسر سروش صحت وایرال شده دیگه شکلات پذیرایی نخر؛ اینطوری تو خونه درست کن اثرات مخرب دیابت روی دهان و دندان شیرینی نخودچی عید، با روغن مایع و بدون استراحت بازیگران خانه به دوش در کنار همسر و خانواده شان افزایش گردش خون بدون دارو بدون رژیم ابراز دلتنگی نجم الدین شریعتی برای یک زن وسط برنامه! افطاری های خوشمزه ای که نیم ساعته آماده میشن تعداد واقعی فرزندان بنیامین بهادری لو رفت نخوردن غذای آماده چه فایده ای برامون داره؟ اسم عشق سابق بهنوش بختیاری لو رفت دستور پخت پاستای سبزیجات رژیمی بازیگر مرد معروف از همسرش کتک خورد! خواص باورنکردنی گیاه والک یا سیر وحشی عکس وایرال شده بازیگران دونگی در یک عروسی روز جهانی زن در صفحه حامد بهداد و دیگر بازیگران فندق افسونگر چیست و چه فواید درمانی زیبایی دارد؟

6

شستشوی هر نوع کاغذ دیواری اصول و روش دارد

  • کد خبر : 11611
  • 11 خرداد 1400 - 0:58
شستشوی هر نوع کاغذ دیواری اصول و روش دارد
شستشوی کاغذ دیواری به روش صحیح و اصولی

شستشوی کاغذ دیواری به روش صحیح و اصولی

محال است که بخواهید کل منزل را تمیز کنید اما کاغذ دیواری هایتان را نادیده بگیرید زیرا بیشترین چیزی که در تمیزی کل خانه در نظر دیگران می آید ، دیوار هاست .

کاغذ دیواری در کنار جذابیتی که به خانه می بخشد به راحتی آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب می کند و بنابراین این روزها کاغذ دیواری ها به گونه ای ساخته شده اند که قابلیتی شستشو هم دارند . حال در این قسمت از رویش مدیا در مورد چگونگی تمیز کردن کاغذ دیواری با شما صحبت می کنیم :

بخش اول:تمیز کردن کاغذ دیواری

۱. نوع کاغذ دیواری منزل را تعیین کنید :

کاغذ دیواری های وینیلی تمیز کاری سختی ندارند. انواعی که پوشش فابریک یا پارچه ای دارند و از وینیل و آکریلیک در آن ها استفاده شده است نیز قابل شستشو هستند. کاغذ دیواری های پوستی و بدون برجستگی نباید خیس بشوند و در صورت نیاز برای تمیز کردنشان، باید آن ها را لکه گیری کنید .

برای کاغذ دیواری های وینیلی باید اسکراب کنید اما نباید مواد شوینده شما خشن باشد مثلا نباید از یک اسفنج زبر استفاده کنید .

اسفنج بیش از حد خشک نیز نباید برای کاغذ دیواری استفاده شود زیرا ممکن است سفتی آن باعث پاره شدن کاغذ دیواری تان شود .

تمیز کردن کاغذ دیواری

۲. کاغذ دیواری را تمیز کنید :

مقدار کمی مایع ظرفشویی را تقریبا به اندازه دو قاشق غذاخوری با آب گرم مخلوط کنید و درون سطل بریزید. از مایع های ظرفشویی رنگی استفاده نکنید تا آثار و لکه های آن روی کاغذ باقی نماند .

بیشتر بخوانید
نکاتی برای خرید فرش ماشینی

قبل از هر کاری کمی از آن را به مقدار کوچک روی کاغذ تست کنید و اثر آن را ببینید و اگر دیدید که آسیبی نرساند، فرآیند تمیز کردن را آغاز کنید . حتما روی جهت خطوط کاغذ حرکت کنید ، حتی می توانید امتحانی یک قسمت را به صورت دایره ای تمیز کنید و اگر نتیجه خوبی گرفتید، به همان ترتیب ادامه دهید .

۳. بیش از حد از مایع ظرفشویی استفاده نکنید :

مقدار کمی از مایع یا صابون ممکن است به کاغذ دیواری شما بچسبد . پدهای اسکراب نیز بسیار خشن هستند و به کاغذ دیواری شما آسیب وارد می کنند .

۴. کاغذ دیواری را شسته و خشک کنید :

حتما یک سطل دیگر در کنار خود بگذارید و از آب و پارچه تمیز برای آن استفاده کنید . هر قسمت را دوباره با آب تمیز و بدون کف بشویید . بیش از حد از آب استفاده نکنید و سپس با یک حوله نرم و خشک روی ان بکشید تا آب کاغذ دیواری را به خود جذب کند .

پاک کردن کاغذ دیواری

بخش دوم :غبارروبی کاغذ دیواری

۱. از یک جاروبرقی استفاده کنید :

بهترین روش برای از بین بردن گرد و غبار استفاده از جارو برقی است . نباید جارو برقی را روی کاغذ بکشید زیرا احتمال بلند شدن چسب آن وجود دارد . قسمت لکه را پیدا کنید و جارو را روی آن قسمت قرار دهید .

۲. تی بکشید :

تی را از چپ به راست روی کاغذ دیواری بکشید . این روش کمک می کند که بتوانید آلودگی های گوشه های کاغذ دیواری بگیرید .

۳. پارچه بکشید :

بعد از تی کشیدن یک پارچه خشک را بردارید و آب اضافه حاصل از آن را روی کاغذ دیواری بکشید و اگر دستمال کثیف شده بود، سریعا آن را عوض کنید .

بیشتر بخوانید
ترفند از بین بردن خراش روی سطوح مختلف

شستشوی کاغذ دیواری

روش سوم:از بین بردن لکه ها

۱. اثر انگشت را از بین ببرید :

یک پاک کن ژله ای بردارید و آن را به آرامی و نرمی روی کاغذ دیواری در قسمت اثر انگشت ها بکشید . پاک کن ، چربی و آلودگی باقیمانده از اثر انگشت را به خود جذب می کند و اگر کاغذ دیواری شما وینیلی است ، می توانید از کمی آب و مایع ظرفشویی هم برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید و سپس یک پارچه خیس و نم دار را روی آن بگذارید .

۲. لکه های چربی را از بین ببرید :

اول از همه این که یک حوله کاغذی را روی لکه ها قرار دهید . یک اتو را روی این حوله بگذارید تا چربی ها به حوله جذب شوند. پودر تالک نیز در این قسمت به شما کمک می کند . کمی از آن را روی پارچه زده و به قسمت لکه ها بزنید و ۱۰ دقیقه پودر را روی دیوار نگه دارید و با اسفنج و براش پودر را بردارید .

نکته : برچسب روی کاغذ دیواری ها را بررسی کنید . تمام برندها دستورهایی برای شستشو دارند که بهتر است از آن ها پیروی کنید و چربی ها را از بین ببرید .

۳. لکه های ماژیک را از بین ببرید :

از یک جسم تیز مثل سوهان تیز یا چاقو استفاده کنید و سطح رویی ماژیک را بردارید و کمی ضربه بزنید تا پودرهای باقیمانده از روی کاغذ به پایین بریزند . سپس یک حوله کاغذی را روی لکه قرار دهید و کمی اتو را با دمای پایین روی آن فشار دهید تا لکه ها از بین بروند . یک دقیقه حوله را در همان حالت نگه دارید تا لکه به آن جذب شود .

بیشتر بخوانید
روش خشک کردن سیر تازه با و بدون پوست

لکه ماژیک کاغذ دیواری

۴. لکه غذا را از بین ببرید :

به آرامی برجستگی غذا را بردارید . کمی دستمال تمیز روی آن بکشید و اگر باز هم لکه ها باقی مانده بودند، از یک مسواک آغشته به مایع شوینده استفاده کنید .

۵. لکه جوهر را از بین ببرید :

اگر لکه شما قابل شستشو است ، می توانید از روش ماژیک استفاده کنید اما اگر لکه جوهر غیر قابل شستشو بود ، کمی آب و جوش شیرین را مخلوط کنید و روی لکه بکشید. کمی الکل نیز می تواند موثر واقع شود .

از بین بردن خراش روی کاغذ دیواری

راه های زیادی برای از بین بردن خراش های روی کاغذ وجود دارد که پاک کن یکی از آن ها است . جوش شیرین با آب نیز می تواند به آرامی روی این قسمت ها کشیده شود و خراش را از بین ببرد.

روش صحیح شستشوی کاغذ دیواری در جنس های مختلف

۴۵

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=11611

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها