داغ‌ترین‌ها

ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر جواب رٌک نعیمه نظام دوست درباره دلیل ازدواج نکردنش راز سفت و خشک نشدن کوبیده مرغ رستورانی دلتنگی منوچهر هادی برای صاحب این عکس عاشقانه طرز تهیه دیزی سنگی لعاب دار خوشمزه روی گاز عکس ساختگی رضا داوودنژاد و عسل بدیعی

6

اصلی ترین بخش مراقبت از نوزاد تازه متولد شده

  • کد خبر : 11695
  • 11 خرداد 1400 - 1:24
اصلی ترین بخش مراقبت از نوزاد تازه متولد شده
مهارت مراقبت از نوزاد برای والدین جدید

مهارت مراقبت از نوزاد برای والدین جدید

زمانی که یک کودک تازه متولد شده شادی را به ارمغان می آورد، به مقدار مساوی مسئولیت را نیز به ارمغان می آورد، والدین جدید معمولاً هنگام مراقبت از یک کودک دچار برخوردهای پر از ضد و نقیضی می شوند که شامل مسائلی مانند کمبود خواب، تسکین کودک و تغذیه کردن است، برای تغییرات شدید در سبک زندگی خود آماده باشید و به یاد داشته باشید که اولین خنده های کوچولوی شما باعث کارهایی می شود که به زحمتش می ارزد.

ما تحقیقاتی انجام دادیم که باعث شد تا لیستی از چیزهایی را که می توانند برای والدین جدید مفید باشند را کنار هم قرار دهیم.

مهم ترین نکات برای مراقبت از نوزاد تازه متولد شده

۱. چگونه می توان یک نوزاد را نگه داشت:

وقتی بچه های ما برای اولین بار به ما تحویل داده می شوند، اغلب ما نمیدانیم که چطور باید آن ها را نگه داریم، همیشه این ترس وجود دارد، به خصوص برای پدر و مادرهای جدید و بسیار مهم است که آن ها را با دقت کنترل کنید.

گردن کودک بسیار ظریف است و وقتی آن ها را بلند می کنید باید دست تان را زیر سر او نگه دارید، از آنجا که کودک به طور فیزیکی نمی تواند از خود به تنهایی حمایت کند، وظیفه شما این است که مطمئن شوید همیشه کودک را راست نگه دارید.

همانطور که در بخش نکات مراقبت از نوزاد در رویش مدیا گفته ایم یک دست زیر سر و دیگری زیر باسن، شما همچنین باید مراقب نقاط نرم روی سر نوزاد باشید، تماس با این ناحیه باید تا جایی که ممکن است اجتناب شود، برای اینکه بیش ترین حفاظت را بکنید و کودک خود را ایمن نگهدارید، همیشه آن ها را نزدیک سینه خود داشته باشید.

نگهداری نوزاد

مراقب از نوزاد با آگاهی و یادگیری

توصیه های ضروری برای مراقبت از نوزاد

۲. چگونه می توان مراقب بند ناف نوزاد بود؟

در زمان بارداری، غذا و اکسیژن از طریق بند ناف به بدن جنین منتقل می شود. اما بعد از زایمان این بند ناف با گیره ای مسدود می شود و ارتباط جنین با بدن مادر جدا می شود و بند ناف به شکل پوست سیاه و خشکی دیده می شود.

وجود بند ناف در ابتدای تولد به این علت که عصبی به آن متصل نیست به نوزاد آسیبی نمی رساند. اما باید از این بند ناف مراقبت نمود و آن را تمیز و خشک نگه داشت تا عفونی نشود. اگر تا افتادن بند ناف قرمزی یا ترشح موادی را در این ناحیه مشاهده کردید، به نزد پزشک بروید زیرا ممکن است نشانه عفونت باشد.

در این حالت نوزاد را زیاد حمام نکنید تا این قسمت از پوست، کاملاً خوب شود و زایده بند ناف کاملاً از بین برود. بهبودی بند ناف در کودکان متغیر است و معمولا تا دو هفته بطول می انجامد. در روز اول و دوم خشک شدن بند ناف نوزاد آغاز می شود و رنگ آن ابتدا زرد و بعد قهوه ای می شود.

هنگام پوشک نمودن نوزاد پوشک را پایین تر از بند ناف او ببندید تا جریان هوا بند ناف را سریعتر خشک کند. برای سریعتر افتادن بند ناف هرگز از الکل استفاده نکنید و فقط کافی است این قسمت را خشک و تمیز نگه دارید.

۳. در ۳۰ روز اول چطور باید از آنها مراقبت کنند:

سی روز اول بسیار حیاتی است. همان طور که فکر می کنید باید از آن عبور کنید، این کودک است که برای اولین بار دنیا را می بیند، در این زمان، مهم است که مادر از خود مراقبت کند تا بتواند از کودکش به بهترین شکل نگهداری کند.

بیشتر بخوانید
شگرد پدر مادرهایی که بچه هاشون حرف گوش کنن 

به مادران جدید توصیه می شود که خوب و درست غذا بخورند، به خصوص اگر در حال شیردهی باشند، خواب یک مساله بزرگ دیگر است که مادران جدید با آن روبرو هستند، معمولاً توصیه می شود زمانی که فرزند آن ها می خوابد، خودشان هم بخوابند، این کار باعث خواهد شد که آن ها به اندازه کافی بخوابند.

۴. چگونه می توان یک کودک را قنداق کرد:

درست قنداق کردن بچه یک کلید مهم برای داشتن یک کودک آرام است. اول، ملافه را به شکل الماس تا کنید، گوشه بالا را تا کنید و کودک را روی ملافه بگذارید، یک طرف ملحفه را به طرف سینه کودک بکشید تا به زیر بغل او برسد.

حالا قسمت پایین ملافه را بگیرید، آن را روی پاهایش بگذارید و پشت شانه های او قرار دهید، سپس قسمت باقی مانده ملحفه را روی سینه کودک بکشید و آن را در زیر نوزاد قرار دهید، یک قسمت به درستی پیچیده شده و کودک را نزدیک سینه خود نگه دارید، از آنجا که کودک به اندازه کافی راحت است، زودتر به خواب می رود.

۵.چگونه می توان به کودک شیر داد:

شیردادن از سینه بسیار مهم است، به خصوص در چند روز اول، این می تواند مانعی برای مادر و گاهی هم برای کودک باشد، از آنجا که شیر تنها منبع تغذیه نوزاد در اولین روزهای زندگی او است، مهم است که درباره تکنیک شیردهی سوال کنید.

به همان سادگی که ممکن است به نظر برسد، گاهی اوقات می تواند پیچیده باشد، مادران جدید ممکن است که با مشکلات زیادی مثل لچ ضعیف، شیر کم، تقاضای بیش از حد و عفونت های سینه مواجه شوند.

انواع زیادی از بغل کردن ها وجود دارند که شما می توانید از آنها برای شیردهی استفاده کنید و باید هر کدام که برای شما و نوزاد راحت تر است را انتخاب کنید.

اگر یک نوزاد خواب آلود دارید که به هنگام مکیدن خسته می شود، ما یک پاداش برای شما داریم، فقط پاهای کودک را در طول مواقع شیردهی برای بیدار نگه داشتن آن ها غلغلک دهید، این کار باعث می شود مطمئن شوید که آن ها با شکم خالی به خواب نمیروند.

شیردادن به نوزاد

مراقب های دوران نوزادی کودک

شرایط مراقبت از نوزاد تازه متولد شده

۶. چطور می توان به آروغ زدن کودک کمک کرد و برای او CPR انجام داد:

آروغ زدن کودک به خصوص در چند ماه اول ضروری است، یک کودک راحت می تواند خوب غذا بخورد و خوب بخوابد، برای آروغ زدن بچه، آن ها را روی سینه خود نگه دارید، طوری که چانه شان بر روی شانه شما قرار داشته باشد.

فراموش نکنید که از سر و شانه آنها حمایت کنید، حالا به آرامی کمر آن ها را بمالید و نوازش کنید تا آروغ بزنند.

یک روش دیگر برای آروغ زدن کودک این است که او را روی پایتان رو به پایین قرار دهید، در حالی که کودک روی پاهایتان دراز کشیده، چانه و فک آن ها را با دستان خود نگه دارید و مطمئن شوید که کمی بالاتر از سرش است، به طوری که خون به سمت سر حرکت می کند، سپس به آرامی کمر او را بمالید و یا به آرامی نوازش کنید تا آروغش را بزند.

در وضعیت اورژانسی اگر احساس کردید که کودک در حال خفگی است، می توانید او را در همان حالتی که برای آروغ زدن استفاده کرده اید، قرار دهید.

روش درست برای پاسخ دادن به این، ابتدا با استفاده از تنها ۲ انگشت، با فشار روی قلب – ۵ بار انجام می شود و سپس، ضربه را تا زمانی که کودک شروع به سرفه کند انجام دهید و به یاد داشته باشید که کودک کوچک است و نباید محکم فشار یا ضربه بزنید، سرفه نشانگر این است که شی خارجی از مسیر هوا تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید
10 دلیل مهم برای آنکه کودکتان را در آغوش بگیرید + فواید

۷. چگونه می توان کودک را ماساژ داد:

ماساژ به طور کلی برای نوزادان انجام می شود تا استخوان ها و ماهیچه هایشان را قوی تر کنند، اولین قاعده این است که قبل یا بعد از غذا آن را انجام ندهید، برای ماساژ دادن موفق نوزاد، این مراحل را دنبال کنید:

کودک خود را روی یک حوله یا ملافه در یک سطح راحت، مثل یک تخت خواب دراز کنید و شروع به ماساژ دادن او با یک روغن گیاهی بکنید، از پاها شروع کنید، سپس بازوها و سپس سینه و در نهایت کمر او، ماساژ دادن نه تنها ناراحتی ها را تسکین می دهد بلکه کودک را نیز تقویت می کند، یک پاداش اضافه شده این است که در طول ماساژ روزانه با کودکتان پیوند خوبی ایجاد می شود.

۸. چگونه می توان کودک را حمام کرد:

هر پدر و مادر جدیدی نگران حمام کردن بچه هایشان هستند، زمانی که می خواهید یک نوزاد تازه متولد را حمام کنید، همیشه یک سطح از اضطراب وجود دارد، مهم است توجه داشته باشید که نوزادان تازه به یک حمام اسفنج در طول هفته اول زندگی خود نیاز دارند، توصیه می شود که تا بعد از خشک شدن و افتادن بندناف کمی صبر کنید و بعد حمام منظم او را شروع کنید.

۹. چگونه می توان کودک را خواباند؟

روزهای اول به خصوص هنگامی که نوبت به الگوهای خواب کودک می رسد، دشوار است، والدین عموماً برای خواباندن کودک در طول این زمان تلاش می کنند، این اولین قدم برای آگاه کردن کودک از دنیای جدید و چگونگی خوابیدن افراد در این الگوی نور است.

سعی کنید اتاق را در طول روز روشن نگاه دارید و در شب نور را کم کنید، این کار به کودک کمک می کند تا تفاوت بین شب و روز را درک کند.

ممکن است نوزاد تقریباً خفته به نظر شما جذاب باشد و ممکن است بخواهید آن ها را ببوسید و یا با آن ها صحبت کنید، اما این تصمیم خوبی نیست، می تواند به کودک نشان دهد که شما آماده بازی با آن ها هستید و به نوبه خود آن ها را بیدار کنید، باید صبور باشید تا زمانی که کودک کاملاً آموزش دیده باشد.

خواباندن نوزاد

مراقب از نوزاد با ترفندهای عالی

راهنمایی هایی برای مراقبت از نوزاد

۱۰ . نحوه تعویض پوشک:

والدین به طور کلی ناراحت هستند و از این کار در ابتدا کمی می ترسند، اولین و مهم ترین چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که کودک را به درستی تمیز کنید تا زمانی که بندناف خشک شود و بیفتد، هرگز یک پوشک را بر روی یک گیره بندناف قرار ندهید، آن را همیشه زیر آن قرار دارید، هیچ فشار اضافه ای نباید روی آن منطقه وجود داشته باشد.

چیز های دیگری وجود دارند که باید همیشه در ذهنتان داشته باشید، همیشه کودک را از جلو، به خصوص برای دختران نوزاد، پاک کنید تا از هر گونه عفونتی جلوگیری شود، همیشه قبل از پوشیدن یک پوشک جدید، او را خشک کنید.

اگر کودک دارای جوش های پوشک است، اقدامات احتیاطی بیشتری مانند چک کردن آن را انجام دهید، به طوری که یک پوشک بچه می تواند لکه، خارش را تشدید کند، شما باید در تمام اوقات پماد خارش را دم دستتان نگه دارید، به طوری که حتی یک جوش کوچک هم بدتر نشود، هم چنین از هر نوع صابون و یا پوشک معطر دوری کنید تا جوش ها کاملاً از بین برود.

۱۱. لباس پوشاندن به نوزاد:

نوزادان برخلاف ما نمی توانند خودشان دمای بدنشان را تنظیم نمایند بنابراین ما باید متناسب با فصل به کودکمان لباس بپوشانیم و بدن او را گرم یا سرد نگه داریم.

بیشتر بخوانید
اجازه بدید کودک دماغش را بخورد !!

در فصل سرما بهتر است به جای پوشاندن یک لباس کلفت چندین لباس نازک را برای او بپوشانیم تا در صورت نیاز از لباس های او کم کنیم. همچنین در این فصل کلاه را فراموش نکنید، زیرا نوزاد گرمای بدن خود را از طریق سرش از دست می دهد.

از پوشاندن لباس به دست و پاهای کوچک نوزاد نترسید زیرا بدن کودک انعطاف پذیر است. برای نوزادانی که در هفته اول تولد قرار دارند لباس هایی که قسمت پایین و جلوی آن باز می شود بپوشانید.

۱۲. مراقب پوست نرم و نازک نوزاد باشیم:

قرمزی ، جوش و دانه های ریز در نوزادان در برخی موارد طبیعی و بی خطر هستند ولی در برخی مواقع به علت بروز حساسیت می باشند. لکه های سفید رنگ روی بینی و گونه های نوزاد طبیعی هستند و به مرور زمان از بین می روند همچنین لکه های زخیم چرب زرد رنگی که روی پوست سر نوزاد دیده می شوند، بدون خطر هستند و با شامپویی مخصوص از بین می روند.

گاهی اوقات نیز محل زیر پوشک نوزاد قرمز می شود که استفاده از کرم های مخصوص نوزادان و تعویض منظم پوشک نوزاد، تمیز و خشک نگه داشتن او موجب از بین رفتن قرمزی و پیشگیری از قرمز شدن مجدد این ناحیه می شود .

برای جلوگیری از هرگونه ناراحتی و قرمزی در ناحیه باسن کودک او را چند ساعتی پوشک نکنید و زیر اندازهایی که آب از آن عبور نمی کند را زیر او قرار دهید.

۱۳. نقاط نرم نوزاد شما:

همه نوزادان در جلو سر و قسمت پشت سر خود دو ناحیه نرم دارند. نقطه نرم ،یک حفره جمجمه است که با پوست پوشیده شده است. اگر از دست زدن به این نقطه از بدن کودک می ترسید باید بدانید که دست زدن به این ناحیه به مغز آسیب نمی رساند زیرا مغز کودک توسط یک غشا فیبری پوشیده شده و کاملا محافظت شده است.

در رویش مدیا اشاره کرده ایم که ناحیه نرم به سر اجازه تغییر شکل می دهد تا کودک هنگام تولد از کانال خروجی بیرون آید. قسمت جلویی نرم سر در دو ماهگی و قسمت عقبی این ناحیه از سر نوزاد در دوسالگی بسته می شود.

همیشه به قسمت نرم سر نوزاد توجه کنید زیرا از این ناحیه می توانید متوجه سلامتی نوزاد خود شوید . زیادی پایین رفتن این ناحیه نشانه کمبود مایعات در بدن کودک و بر آمدگی زیاد از حد آن نشانه بیماری مننژیت است.

نقاط نرم نوزاد

ترفندهایی برای مراقب صحیح از نوزاد

درباره مراقبت از نوزاد تازه متولد شده چه می دانید؟

۱۴. چگونه می توان با کودک ارتباط برقرار کرد:

تماس نرم پوست به پوست تمام چیزی است که اتفاق می افتد و این عادت باید به محض تولد نوزاد شروع شود، نکته مهم دیگر این است که به چشمان کودکتان نگاه کنید و با آن ها صحبت کنید، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد که با کودک کوچکی صحبت می کنید که ممکن است حتی معنی حرف های شما را درک نکند، اما واقعاً کارساز است.

از آنجا که بینایی یک نوزاد زیاد نیست (فقط ۳۰ سانتیمتر است)، به آن ها نزدیک شوید، لبخند بزنید و صحبت کنید، برای آن ها لالایی بخوانید، ماساژشان دهید و با هم زمانی را برای تنها بودن با نوزادتان سپری کنید.

حالا که اطلاعات مفیدی در مورد تمام چیزهای مهم که باید در ذهن دارید برای مراقبت از یک کودک داشته باشید، مطمئن شوید که آن را با دوستان و اعضای خانواده خود که به تازگی والدین شده اند، تقسیم کنید.

نکات و روشهای مهم مراقبت از نوزاد تازه متولد شده

۴.۸۳۶۸

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=11695

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها