6

مشخصات یک گهواره استاندارد برای نوزاد

  • کد خبر : 12487
  • 11 خرداد 1400 - 9:32
مشخصات یک گهواره استاندارد برای نوزاد
اصول خرید گهواره نوزاد با راهنمای کامل و نکات کاربردی

اصول خرید گهواره نوزاد با راهنمای کامل و نکات کاربردی

خواب و استراحت مناسب برای رشد جسمی و ذهنی کودکان موثر است. نوزاد در ماه های ابتدایی زندگی ساعات زیادی را در خواب می گذراند بنابراین داشتن مکانی مناسب و امن برای خواب نوزاد بسیار اهمیت پیدا می کند. بهترین گزینه برای نگهداری و خواباندن کودک در زمان طفولیت گهواره است. در قدیم نیز برای خواباندن کودک از گهواره استفاده می کردند اما شکل گهواره های امروزی تغییر نموده و بسیار امن تر از گهواره های زمان قدیم هستند. در خرید گهواره نوزاد باید به نکاتی که در این بخش از رویش مدیا آورده ایم توجه کنید تا بتوانید بهترین گهواره را برای کودک خود انتخاب نمایید.

انواع گهواره نوزاد و مزایا و معایب هر کدام

انواع مختلفی از گهواره در بازار موجود هستند.

۱. گهواره استاندارد نوزاد

این نوع گهواره ارزان ترین نوع گهواره نوزاد موجود در بازار است که ساخت و ساز ساده دارد و می توان در طولانی مدت از آن استفاده نمود اما امکان جابجایی آن کم است.

۲. گهواره قابل تبدیل به تخت

این گهواره ساختار محکم و پایداری دارد و قابل تبدیل به تخت است اما گران تر از سایر گهواره های کودک است و ممکن است با طراحی اتاق کودک در آینده هماهنگ نباشد.

گهواره نوزاد

۳. گهواره متحرک

این گهواره برای خانه های که فضای محدود دارند، مناسب است و طرح های محدودتری نسبت به دیگر گهواره ها دارد. اگر به دنبال یک گهواره متحرک هستید، باید کفپوش منزل خود را نیز در نظر بگیرید. چرخ ها بر روی فرش به سختی حرکت می کنند.

۴. گهواره مسافرتی

این نوع گهواره فضای اندکی اشغال نموده و به راحتی در کیفی بسته بندی می شود و می توانید در مسافرت یا تعطیلات آن را به همراه خود ببرید زیرا وزن سبکی دارند اما کاربری یک گهواره ثابت را ندارند. این گهواره ها به دلیل مواد بکار رفته در آنها قابلیت سایش بیشتری نسبت به نمونه های چوبی دارند.

۵. گهواره چند منظوره

این نوع گهواره کاربری آسان دارد و نیاز به خرید وسایل اضافی در آن نیست.

خرید گهواره

۶. گهواره گرد

این گهواره طراحی متفاوت و جذاب دارد و در آن از سایبان استفاده شده است اما مدت زمان کوتاهی برای نوزاد قابل استفاده است و قیمت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید
از پوشک گرفتن بچه به روش صحیح و زمان مناسب

۷. گهواره اکو

در ساختار گهواره اکو مواد شیمیایی و ترکیبات آلی به کار نرفته است و از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده و کاملا برای نوزادان ایمن هستند.

گهواره اکو

راهنمای انتخاب گهواره نوزاد

گهواره ای بخرید که راحت و ایمن باشد:

در خرید گهواره نوزاد توجه داشته باشید که اولین نکته در خرید گهواره ایمنی و راحتی مناسب آن است. در هنگام انتخاب یا خرید، به علامت JPMA روی بسته بندی گهواره دقت کنید زیرا این علامت یکی از استانداردهای اصلی تولید گهواره ها به شمار می رود.

گهواره باید متحرک نباشد:

در رابطه با سوال یکی از شما عزیزان از بخش بارداری و نوزاد رویش مدیا در مورد خرید گهواره متحرک باید بگوییم بهتر است گهواره ای را انتخاب نمایید که حرکت زیادی نداشته باشد یعنی نه دارای چرخ باشد و نه پایه های هلالی شکل داشته باشد. اما اگر می خواهید گهواره متحرک انتخاب کنید به دنبال مدلی باشید که بدنه ی تخت روی قلاب یا ابزار هایی قفل شدنی آویزان شود و گهواره بیش از حد پس و پیش نرود. گهواره را تکان دهید تا لرزشی در آن نباشد. داشتن لرزش به معنای وجود عیبی در ساختار گهواره است.اگر گهواره چرخ دار است، بر روی کف های چوبی و سرامیکی، حتما چرخ ها را قفل کنید. متخصصان پیشنهاد می کنند هنگام انتخاب مدل گهواره نوزاد ساده ترین شکل را انتخاب کنید.

در گهواره های متحرک ممکن است با تکان دادن گهواره، کودک قل بخورد و پشت و رو شود و امکان خفگی وجود داشته باشد. هنگامی که بچه تنها است نگذارید گهواره تاب بخورد وزمانی که کودک را تنها می گذارید، حتما از ابزار ثابت نگهداشتن گهواره استفاده کنید به خصوص اگر حیوان خانگی یا بچه ی دیگری دارید.

خرید گهواره مناسب

گهواره نوراد باید ظاهر زیبایی داشته باشد:

کودک را در ماه های اول نمی توان دور از والدین خواباند و او به استراحت در گهواره نزدیک والدین خود احتیاج دارد بنابراین گهواره نوزاد معمولا در تمامی نقاط خانه حضور دارد پس باید به غیر از مناسب بودن ظاهر زیبایی داشته باشد و توجه نوزاد را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید
مهارت های تربیتی برای تازه پدر ها

آپشن های گهواره را در نظر بگیرید:

برخی از گهواره ها دارای یک سرویس کامل خواب شامل تشک، بالش و روانداز، آویز های موزیکال، چرخ و سبدهایی اضافی برای قرار دادن وسایل نوزاد، هستند. این وسایل سبب راحتی و جلب توجه کودک شما خواهد شد. توجه کنید دارا بودن این وسایل سبب افزایش قیمت گهواره ها می شود.

گهواره ای را انتخاب کنید که وزن بیش از یک نوزاد را نگه دارد:

گهواره ای را انتخاب کنید که قادر به نگه داشتن وزن و اندازه بیشتر از یک نوزاد باشد.

اگر فضای کافی ندارید، تخت های گهواره شو را انتخاب کنید:

اگر در خانه فضای کافی ندارید و نمی خواهید دوباره بچه دار شوید، نوعی تخت نوزاد که در زیر آن چند لولا قرار دارد، را بخرید. این تخت ها قابلیت تبدیل شدن به گهواره را دارند و در انواع مختلفی موجود هستند. هنگام خرید باید به فضایی است که می خواهید این تخت ها را در آن قرار دهید، توجه نمایید.

مزایای گهواره برای نوزاد

گهواره متصل به تخت والدین بخرید:

نوعی تخت در بازار وجود دارد که قابلیت تبدیل به گهواره را داراست و در سه طرف دارای حفاظ است و طرف بدون حفاظ را می توان به تخت مادر چسباند و ارتفاع آن تنظیم نمود تا هم سطح تخت پدر و مادر شود. مزیت این تخت این است که کودک در تخت شخصی خودش، کاملا در کنار مادر قرار می گیرد.

گهواره ای را انتخاب کنید که وزن کم و قابلیت جمع شدن داشته باشند:

گهواره ای را انتخاب نماید که بتوانید آن را به راحتی حمل و نقل کنید و وزنشان کم بوده و قابلیت جمع شدن داشته باشند تا بتوانید در مسافرت هم از آن استفاده کنید.

به سایز گهواره توجه کنید:

به اندازه و سایز گهواره هنگام خرید توجه داشته باشید. اندازه گهواره باید طوری باشد که نوزاد نتواند در آن غلت بزند و یا اینکه بچرخد. همچنین کوچک نباشد که کودک جایی برای حرکت نداشته باشد.

گهواره نو بخرید:

گهواره نو ایمن تر است پس گهواره نو بخرید و یا اگر گهواره دست دومی انتخاب می کنید، تولید سال های اخیر باشد و ایمنی آن توسط فرد متخصصی بررسی شود.

بیشتر بخوانید
بهترین پاسخ به جمله "ازت متنفرم" فرزندتان

خرید گهواره نو

گهواره های ریلی نخرید:

گهواره های که یک سمت آن به صورت ریل کشویی پایین می رود، نخرید.

نرده های گهواره نباید از هم فاصله داشته باشند:

فاصله میان نرده ها نباید بیش از ۷ سانتی متر باشند. در صورت زیاد بودن فاصله نرده ها نوزاد می تواند از میان آن عبور کند یا دست، پا و سرش در آن گیر کند.

هیچ لبه تیزی در گهواره وجود نداشته باشد:

پیش از این هم در مطالب مرتبط با خرید سیسمونی در رویش مدیا گفتیم گهواره ای بخرید که لبه تیزی در آن وجود نداشته باشد تا نوزاد زخمی نشود و آسیب نبیند.

در خرید گهواره به تشک آن توجه کنید:

تشک گهواره باید سفت، محکم و متراکم باشد و در زیر بدن نوزاد گود نیفتد و کاملا محفظه گهواره را بپوشاند و فضای خالی باقی نماند. شما می توانید با تهیه یک تشک ضد غلت از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد SIDS پیش گیری کنید.

تشک گهواره

توصیه های مهم هنگام استفاده از گهواره نوزاد

  • گهواره را به دور از پنجره قرار دهید زیرا ممکن است پرده روی سر نوزاد افتد و موجب خفگی او شود.
  • گهواره را به دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید زیرا نور مستقیم آفتاب برای نوزادان ناراحت کننده است.
  • مکانی برای گهواره تا ۶ ماهگی در اتاق خودتان تعیین کنید.
  • نوزاد در ماه های اول عمر، جنب وجوش چندانی ندارد و استفاده از گهواره برای او مناسب است اما پس از حدود یک سالگی، استفاده از ننو یا گهواره خطرناک است زیرا خطر سقوط کودک از گهواره وجود دارد.
  • برای جلوگیری از خطرات گهواره را بررسی کنید و از وجود تراشه چوب، پیچ شل، میخ یا مهره های مزاحم آگاه شوید.
  • برای حفظ امنیت نوزاد کلیه وسایل اضافی مانند لحاف نرم، بامپر تخت، بالش، پتو، اسباب بازی و عروسک پولیشی را از گهواره خارج کنید.
  • از بامپر یا ضربه گیر در گهواره نوزاد استفاده نکنید.
  • نوزاد را به پشت در گهواره بخوابانید. هرگز نوزادی که هنوز غلتیدن بلد نیست را روی شکم یا پهلو نخوابانید.

راهنمای خرید بهترین گهواره بازار برای نوزاد

۴.۴۳۶

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=12487

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها