8

انبه را به روش صحیح فریز کنید

  • کد خبر : 12835
  • 11 خرداد 1400 - 17:10
انبه را به روش صحیح فریز کنید
انبه میوه خوشمزه و سرشار از ویتامین، املاح و آنتی اکسیدان هاست که دارای فیبر فراوان و کالری و سدیم کم است. طعم انبه رسیده و تازه شبیه مخلوطی از طعم هلو و آناناس است و بسیار آبدار و خوشمزه می باشد، به همین خاطر این میوه طرفداران فراوانی دارد.

فریزر کردن انبه

انبه میوه خوشمزه و سرشار از ویتامین، املاح و آنتی اکسیدان هاست که دارای فیبر فراوان و کالری و سدیم کم است. طعم انبه رسیده و تازه شبیه مخلوطی از طعم هلو و آناناس است و بسیار آبدار و خوشمزه می باشد، به همین خاطر این میوه طرفداران فراوانی دارد.

اگر می خواهید در همه فصول میوه انبه را میل کنید، این بخش از سبک زندگی و رازهای خانه داری رویش را مطالعه کرده و با روش فریزر کردن انبه آشنا شوید.

نکات خرید انبه

برای خرید انبه به این نکات توجه کنید:

  1. انبه ای را بخرید که پوست یکنواختی داشته باشد.
  2. انبه های دارای لکه سبز نارس هستند. برای رسیدن این انبه ها می توانید آن را چند روز در دمای اتاق قرار دهید یا دو هفته در یخچال نگهداری کنید یا داخل پاکت کاغذی و در دمای اتاق بگذارید تا انبه کاملا برسد.
  3. هنگام خرید کمی انبه را فشار دهید، باید پوست این میوه نرم باشد.
  4. انبه هایی را بخرید که خراب نشده یا علامت سیاه روی پوست آنها نیست.
  5. انبه های ضرب دیده که حمل و نقل مناسبی هم نداشته اند، دارای لکه های سیاه به خصوص در دم میوه هستند. این لکه ها روی پوست یا دم انبه، باعث می شوند که پوسیدگی به تدریج وارد گوشت آن هم بشود.
  6. هنگام خرید به معطر بودن میوه توجه کنید.
  7. ترک روی پوست انبه می تواند باعث نفوذ آلودگی های سطح میوه به داخل گوشت آن بشود پس انبه هایی که پوست ترک خورده دارند را نخرید.
بیشتر بخوانید
ظروف و لوازم استیل را بدون مواد شیمیایی بشویید

نکات خرید انبه

نحوه نگهداری انبه در فریزر

برای نگهداری انبه در فریزر با استفاده از یک چاقوی تیز شیارهایی روی آن ایجاد نمایید و با کمک دست ان را به سمت بیرون بفشارید تا شیارها از هم باز شوند. با استفاده از یک چاقوی کوچک انبه ها را از پوست ازاد کنید. انبه های خرد شده را درون کیسه فریزر یا یک ظرف مناسب بریزید و درون فریزر بگذارید. مدت زمان ماندگاری انبه در فریزر ۸-۱۲ ماه است.

به علت تغییر طعم انبه در فریزر نگهداری طولانی مدت آن توصیه نمی شود. برای نگهداری طولانی مدت انبه در یخچال می توانید آنها را داخل روزنامه پیچیده و سپس در یک نایلون گذاشته و به صورت در باز داخل یخچال قرار دهید.

انبه های سالم را حدود ۲ هفته می توان نگهداری کرد. انبه را در کنار سایر میوه ها مانند هلو یا سیب قرار ندهید. انبه ها را جدا از میوه ها و سبزی های داخل یخچالی با دمای معمولی نگهداری کنید.

می توانید از کنسرو انبه استفاده نمایید و از انبه های خشک برای ترشی و چاشنی غذا استفاده کنید.

انبه فریز شده

طریقه مصرف انبه

از انبه ها برای تهیه سالاد، درست کردن یخمک ها و بستنی ها، میلک شیک ها، آب میوه، انواع مربا، ژله، ترشی می توان استفاده کرد. از انبه خشک نیز می توان به عنوان چاشنی در طبخ غذا استفاده نمود.

پیش از مصرف انبه، پوست آن را با آب و مایع ظرفشویی یا مواد ضدعفونی کننده مخصوص میوه و سبزی به خوبی بشویید، آب بکشید و سپس آن را مصرف کنید تا آلودگی های محیطی یا قارچ و باکتری های احتمالی سطح انبه به خوبی از بین بروند.

بیشتر بخوانید
چند ترفند آسان که برای تمیز کردن خانه موثر خواهند بود

پوست انبه حالت گسی دارد و خوردن آن چندان مطلوب نیست اما اگر به خوبی پوست انبه را بشویید می توانید این میوه را با پوست مصرف کنید.

نحوه برش انبه

با یک دست خود انبه را نگه داشته و با دست اصلی خود چاقو را بگیرید. انبه را به ۳ قسمت، ۲ تکه گوشتی و ۱ تکه حاوی هسته برش دهید. انبه دارای هسته تختی به اندازه ۲ سانتی متر در وسط خود می باشد که نمیتوانید آن را برش دهید.

۲ تکه گوشتی انبه را به صورت عمودی و افقی به مربع های ۱٫۵ سانتی برش بزنید ولی پوست را برش نزنید و فقط تا نزدیکی آن ببرید.

انگشتان خود را پشت و دور انبه گذاشته و آن را بر عکس کنید.

با یک چاقو به سادگی گوشت میوه را جدا کنید و یا آن را به همان صورت میل کنید.

آرام آرام دور هسته را برش دهید سپس هسته را در بیاورید و گوشت میوه که در اطراف هسته قرار دارد را میل کنید.

آموزش صحیح و دقیق فریز کردن انبه

۵۳

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=12835

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها