داغ‌ترین‌ها

افشای راز تلخ زندگی ژیلا صادقی برای اولین بار تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر

5

مردانساژ، تکنیک آرایشگران برای رفع سفیدی مو

  • کد خبر : 12863
  • 11 خرداد 1400 - 17:28
مردانساژ، تکنیک آرایشگران برای رفع سفیدی مو
مردانساژ، تکنیک آرایشگران برای رفع سفیدی مو

پاسخ سوالاتی که در مورد مردانساژ دارید

برای رنگ کردن تارهای سفید مو روش های مختلفی وجود دارد. مردانساژ یکی از روش هایی است که با آن می توان تارهای سفید مو را تحریک نمود تا به راحتی رنگ ها را جذب نمایند زیرا تارهای سفید، به راحتی رنگ های دیگر را جذب نمی کنند.

اگر برای اولین بار نام این روش را می شنوید، با این بخش از دنیای مد رویش مدیا همراه شوید تا دریابید مردانساژ چیست و چه تاثیری در رنگ پذیری موها دارد.

سفیدی موها

مردانساژ چیست؟

با استفاده از روش مردانساژ، موهای سفید شما به راحتی رنگ می گیرد زیرا پولک های سفید مو با این روش باز شده و دانه های رنگی از مو خارج می شود.

در این روش اگر موهای شما کمتر از ۲۰ درصد سفیدی دارد، روی موهای سفید خود مقداری از اکسیدان ۹ یا ۱۲درصد را قرار دهید و مواد را پس ازگذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با دستمال از روی مو پاک کنید ، اکنون می توانید موهای خود را بر طبق اصولی که برای رنگ کردن موهای سفید وجود دارد ، رنگ کنید.

اگربیش از ۲۰ درصد از تارهای موی شما سفید است دیگر این روش قادر به حل مشکل شما نیست و شما باید قبل از رنگ کردن از شامپو شیمیایی یا مردانساژ شامپو استفاده کنید.

تاثیر مردانساژ در رنگ پذیری موها

موهای سفید به راحتی رنگ نمی گیرند، عمل مردانساژ سبب می شود، لایه سطحی مو یعنی کوتیکولها یا همان پولکها با استفاده از اکسیدان باز شود و بنابراین با تحریک ساقه موها ، موهای سفید را راحت تر و بهتر رنگ نمود زیرا با باز شدن پولکهای مو، رنگ به راحتی وارد ساختار مو می شود. بعد از مردانساژ نمودن می توان موها را با استفاده از اکسیدان ۶% رنگ نمود.

بیشتر بخوانید
ابزار و وسایل آرایشی که می ارزه بخری

پوشش موهای سفید

مراحل انجام مردانساژ موهای کمتر از ۲۰ درصد سفیدی ( پوشش موهای سفید)

اگر موهای شما کمتر از ۲۰ درصد سفیدی دارد:

  1. ابتدا از ریشه مو شروع می کنیم و اکسیدان ۱۲% را به مو می زنیم.
  2. بعد از اینکه تمام ریشه مو به اکسیدان آغشته شد ، از ریشه به طرف ساقه ، موها را شانه می کنیم.
  3. پس از ده دقیقه به مواد جمع شده در لابه لای شانه را از مو می گیریم.
  4. این کار را ۲۵الی۳۰ دقیقه و تا جایی ادامه می دهیم که با شانه کشیدن دیگراکسیدان روی شانه جمع نشود.
  5. بعد از شانه کشی، مو را نباید بشویید ، تنها اکسیدان باقی مانده را از روی مو با یک حوله یکبار مصرف پاک کنید.
  6. اکنون پولکهای مو باز شده است و مو را می توان به راحتی رنگ کرد.
  7. اکنون رنگ مو مورد نظرتان را با اکسیدان ۶% در کاسه بلوری مخلوط کنید و با استفاده از برس زبرو اصول رنگ کردن مو ، روی موهای سفیدتان بگذارید ، با این روش رنگ پذیری موهای سفید بیش ترمی شود.

انجام مردانساژ

مردانساژ شامپو چیست و چگونه است؟

اگر بیش از ۲۰ درصد از موهایتان سفید است:

همانطور که در ابتدای این بخش از دنیای مد رویش مدیا گفتیم اگر موهای شما بیش از۲۰ درصد سفید باشد، باید از مردانساژ شامپو استفاده کنید. مردانساژ شامپو یک دکلره قوی است که آن را باید از ریشه تا نوک مو بزنید و ۱۰ دقیقه اجازه دهید بر روی مو بماند تا پولک های سفید مو تحریک شده و آماده رنگ پذیری شود. دقت نمایید مدت استراحت مردانساژ شامپو نباید بیشتر از ۱۵ دقیقه باشد. بعد از گذشت این مدت موها را بشویید و بعد رنگ موردنظر بر روی موها قرار دهید.

بیشتر بخوانید
راز خرید کوسن شیک و فرمول چیدمان بالش مبل

رنگ کردن موی سفید

روش دیگر استفاده مردانساژ شامپو

برخی از آرایشگران به روشی دیگر از مردانساژ شامپو استفاده می کنند:

آنها یک پیمانه شامپو( شامپو بچه )، یک پیمانه پودر دکلره و یک پیمانه اکسیدان ۶ درصد ترکیب می کنند و بر روی موهای سفید می گذارند و تا ۱۵ دقیقه موها را با این ترکیب ماساژ می دهند تا موهای سفید تحریک شوند و رنگ پذیری راحت تر انجام شود.

سپس موها را شسته و خشک می کنند و بعد اقدام به رنگ کردن موها می کنند . استفاده از این روش ها برخی از مواقع موجب رنگ شدن تارهای سفید مو نمی شود که در این مواقع باید از روش دانه مصنوعی استفاده نمایید.

نکته:

برای تیره کردن موهای خود لازم نیست از روش های بالا استفاده نمایید ، شما می توانید با استفاده از یک رنگ طبیعی یا رنگ سری N یا رنگ های اکسترا extra از شماره ۱ تا ۵ که پوشش دهی بالایی دارند ، موهای سفید را رنگ کنید. استفاده از روش مردانساژ زمانی لازم است که بخواهید موهایتان را به رنگ روشن در آورید.

مردانساژ مو

منظور از دانه مصنوعی یا پرکلراسیون چیست؟

بعضی از موها فاقد هر گونه پیگمنتی هستند و قابلیت جذب رنگ را به آسانی ندارند. باید از روش دانه مصنوعی یا پرکلراسیون برای رنگ کردن این موها استفاده نمود.

به جای دکلره می توان از کرم دکلره برای روشن کردن مو استفاده نمود؟

دکلره کردن موها، راهی برای از بین بردن رنگ دانه های مو و بی رنگ کردن ساختمان مو است اما ممکن است دکلره به موها آسیب برساند.

بیشتر بخوانید
ترفندهای آرایشی برای خانم های تنبل

کرم دکلره به مو آسیب نمی زند زیرا ضعیفتراز دکلره است و فرمولاسیونی متفاوت با پودر دکلره دارد و این کرم می تواند موها را ۶تا۷ پایه روشن کند.

برای روشن کردن موها با کرم دکلره:

۳۰گرم کرم دکلره ،۳۰گرم اکسیدان ۱۲% را با یکدیگر ترکیب کنید و روی موها بگذارید. بعد از ۴۵ دقیقه مجدد شارژ کنید تا موهای شما ۶تا۷ پایه روشن شود.برای روشن تر شدن موها بیش از ۸ پایه ، بهتر است از روش دکلره استفاده کرد.

۴.۴۹

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=12863

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها