داغ‌ترین‌ها

5

راه و رسم مراقبت از لباسشویی اتوماتیک

  • کد خبر : 13375
  • 12 خرداد 1400 - 1:18
راه و رسم مراقبت از لباسشویی اتوماتیک

باید نبایدهای استفاده و مراقبت از لباسشویی اتوماتیک ماشین لباسشویی یکی از دستگاه های ساخته شده است که بشدت زندگی را راحت کرده است و وقت زیادی از شما را صرفه جویی می کند. در این قسمت از رویش مدیا قصد داریم مراحل استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک را به شما آموزش دهیم تا کمترین […]

باید نبایدهای استفاده و مراقبت از لباسشویی اتوماتیک

ماشین لباسشویی یکی از دستگاه های ساخته شده است که بشدت زندگی را راحت کرده است و وقت زیادی از شما را صرفه جویی می کند.

در این قسمت از رویش مدیا قصد داریم مراحل استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک را به شما آموزش دهیم تا کمترین آسیبی به آن وارد نشود؛ فقط کافی است که مراحل زیر را مد نظر داشته و آن ها را اجرا کنید:

لباس ها را وارسی کنید

قبل از اینکه از ماشین لباسشویی استفاده کنید، اول همه لباس ها را بررسی کنید تا هیچ جسم اضافه ای داخل آنها وجود نداشته باشد. اگر چیزی داخل جیب هاست، حتما آن ها را خالی کنید. همه زیپ لباس ها را ببندید تا مشکلی در هنگام شستشوی لباس باقی نماند. اگر لباس شما دکمه دارد، دکمه ها را باز نگه دارید.

استفاده از ماشین لباسشویی

ترتیب را رعایت کنید

حتما باید دستورالعمل مخصوص ماشین لباسشویی را قبل از قرار دادن لباس ها داخل آن مطالعه کنید. اگر دستورالعملی در اختیارتان نیست، حتماً از نکاتی که روی ماده شوینده یا پودر لباسشویی نوشته استفاده کنید و سعی کنید تمام مراحل را با دقت پیش ببرید تا کمترین آسیبی به لباس و ماشین لباسشویی وارد نشود.

جا پودری را تمیز کنید

هر چند ماه یکبار جا پودری را بیرون آورید و تمیز کنید، و بعد از خشک شدن سر جایش بگذارید.

سالی دو یا سه بار ماشین را با سرکه بشویید

برای جلوگیری از جرم گیری و شکل گیری قارچهای انگلی در ماشین لباسشویی حداقل سالی دو یا سه بار در جای پودری ماشین یک فنجان سرکه بریزید و ماشین را وقتی که خالی است، روشن کنید و روی داغترین درجه آن با یک دور آبکشی اضافی تنظیم کنید.

سرکه

سلکتور ماشین را خلاف جهت نچرخانید

چرخاندن سلکتور ماشین در خلاف جهت سبب آسیب به چرخ دنده های آن می شود و بعد از یک مدت خراب می شود.

بیشتر بخوانید
بهترین گل و گیاه آپارتمانی برای اتاق نشیمن

مواظب باشید زیپ ها و اشیاء فلزی به ماشین صدمه نزنند

برای شستشو لباس های زیپ دار، زیپ آن ها را ببندید و برعکس کنید و داخل ماشین بیندازید تا به استیل داخل مخزن ماشین آسیب وارد نشود. داخل جیب لباس ها را بگردید، تا اشیا فلزی، دستمال کاغذی و… در آن نباشند. این کار علاوه بر آسیب زدن به محفظه داخلی ماشین لباسشویی ممکن است؛ موجب گرفتگی فیلتر تخلیه شود.

بیش از حد ماشین را پر نکنید

اگر بیش از حد داخل ماشین را پر کنید، چرخش ماشین لباسشویی کمی سخت می شود زیرا فضای کافی برای شستشو نخواهد داشت. پس مراقب باشید که ماشین لباسشویی بیش از حد خالی یا بیش از حد اشباع نشده باشد. اگر ماشین لباسشویی بیش از حد سنگین باشد، به پارچه آسیب وارد شده و تعادل چرخش ماشین لباسشویی به هم می ریزد.

پرکردن ماشین لباسشویی

پودر یا مایع لباسشویی را به دقت اضافه کنید

همانطور که گفتیم، حتماً باید از دستورالعمل روی ماشین یا پودر لباسشویی پیروی کنید. بعضی از آن ها توصیه می کنند که قبل از روشن کردن و بعضی بعد از روشن کردن، آن را داخل ماشین بریزید. مقدار پودر یا مایع لباسشویی که می ریزید، باید کمتر از خط فنجان باشد و بیشتر از حد پیشنهادی ماده اضافه نکنید زیرا آب مصرفی لباسشویی اتوماتیک بسیار کم است.

ماده شوینده زیاد و غلیظ باعث می شود که مقداری از آن، بو و باکتری روی لباس باقی بماند و هم رنگ و هم بوی لباس به هم بریزد و از حالت طبیعی خارج می شود پس مراقب باشید که زیاده روی نکنید.

بیشتر بخوانید
پاکسازی کامل هوای خانه با ذغال !

استفاده از آب را مد نظر قرار دهید

یکی از مزایای ماشین لباسشویی اتوماتیک، این است که انرژی را ذخیره می کند. معمولاً ۱۳ گالن آب نیاز دارید و این مقدار اضافه نخواهد شد. در نتیجه مراقب باشید تا همان طور که گفتیم، ماده شوینده را بیش از حد استفاده نکنید.

روی ماشین لباسشویی جسم سنگین قرار ندهید

روی ماشین لباسشویی اجسام سنگین قرار ندهید و روی ماشین لباسشویی ننشینید بخصوص زمانی که روشن است و در حال شستن لباس هاست.

نشستن روی لباسشویی

ماشین لباسشویی در جای مناسبی بگذارید

ماشین لباسشویی مخصوصا ماشین لباسشویی اتوماتیک نباید در جایی قرار بگیرد که فضا تنگ است. پس باید مکان مناسبی را برای آن در نظر بگیرید که درام ماشین آسیب نبیند. از طرفی نباید وزن آن را بیش از حد سنگین کنید.

ماشین لباسشویی شما باید تراز باشد

تراز نبودن ماشین لباسشویی به موتور آن فشار وارد می کند پس دقت کنید ماشین لباسشویی شما تراز باشد. اگر ماشین شما تراز نباشد، ایجاد صدا و لرزش زیادی می کند.

پس از شستشو درب ماشین را باز بگذارید

برای اینکه داخل ماشین خشک شود و زنگ نزند، بعد از شستن لباس ها حداقل نیم ساعت درب ماشین را باز بگذارید. رطوبت باعث رشد قارچها و میکروب ها در ماشین لباسشویی و ایجاد بو و انتقال آلودگی به لباس ها می شود پس حتما این کار را انجام دهید.

نکات نگهداری لباسشویی

درب ماشین را آرام ببندید

درب اکثر ماشین لباسشویی ها خیلی حساس است و با کمی بی دقتی خراب می شود. کمی فشار زیاد نیز سبب شکستن لولای آن می شود پس درب ماشین را آرام باز و بسته کنید.

بیشتر بخوانید
گیاه ماه تولدتان چیست ؟

لباس ها را طولانی در ماشین قرار ندهید

در بخش های قبلی رویش مدیا هم اشاره داشتیم که زمان شستشو لباس ها را در ماشین قرار دهید و لباس های کثیف را برای مدت طولانی در ماشین قرار ندهید زیرا موجب می شود؛ میکروب ها و قارچ ها در ماشین شما ایجاد شود. لباس های شسته شده را بیشتر از نیم ساعت داخل ماشین قرار ندهید زیرا رطوبت موجب ایجاد قارچ در ماشین می شود و به مخزن ماشین آسیب می زند.

از نرم کننده ها و سفیدکننده ها کم استفاده کنید

برای اینکه قطعات ماشین به مرور دچار آسیب نشود از پودرهای متفرقه یا پاکننده های دستی، به دلیل اینکه دارای مواد شیمیایی آسیب رسان به ماشین و کف زیاد هستند،استفاده نکنید و از نرم کننده ها و سفیدکننده ها به مقدار کم استفاده کنید.

نکات استفاده از لباسشویی

از انداختن لباس زیر در ماشین خودداری کنید

جوراب و لباس های کوچک مثل لباس زیر هنگام خروج آب وارد فیلتر خروجی شوند و به ماشین آسیب می زنند پس این لباس ها را در کیسه های مخصوص که برای شستن لباس های ریز در ماشین لباسشویی هستند، قرار دهید.

فیلتر لباسشویی را چک و تمیز کنید

برای کارکرد درست ماشین لباسشویی باید حتما فیلتر تخلیه تمیز شود پس فیلتر تخلیه را که بعد از یک مدت مو و پارچه های ریز در آن گیر می کند را تمیز کنید.

مبارزه با بوی ماشین لباسشویی

بسیاری از صاحبان ماشین لباسشویی اتوماتیک از بوی بد این دستگاه شکایت دارند. پس سعی کنید همیشه ماشین لباسشویی را تمیز نگه دارید و اجازه ندهید که بو در آن باقی بماند و به طور منظم آن را تمیز کنید.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=13375

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها