داغ‌ترین‌ها

تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر جواب رٌک نعیمه نظام دوست درباره دلیل ازدواج نکردنش

3

لباس هایی که بدن را عذاب می دهند!

  • کد خبر : 13396
  • 12 خرداد 1400 - 1:39
لباس هایی که بدن را عذاب می دهند!
لباس هایی که برای سلامت بدن شما مضرند

لباس هایی که برای سلامت بدن شما مضرند

خواه در لباس پوشیدن از مد پیروی کنید یا لباس هایتان را خودتان ست کنید، وقتی صحبت از اثر لباس بر سلامت می شود همه ی لباس ها مثل هم نیستند. واقعیت این است که برخی از لباس هایی که میپوشید روی سلامتی شما تاثیر می گذارند!

اگرچه این لباس ها ممکن است ظاهری شیک، تمیز و فریبنده در شما ایجاد کنند اما توجه به خطرات مختلف سلامتی که با انواع خاصی از لباس ها مرتبط است بسیار مهم می باشد. برای اینکه بهترین ظاهر را داشته باشید، بهتر است قبل از این که برخی از لباس ها را بپوشید خطرات سلامتی احتمالی آن ها را نیز در نظر بگیرید.

کفش های پاشنه بلند

برخی از خانم ها از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و راه رفتن با آن لذت می برند. درواقع ، امروزه پوشیدن کفش هایی با پاشنه ۴-۵ سانتی متری برای اکثرخانم ها معمول است.

بیشترآنهایی که قدی کوتاه دارند از آن برای افزایش قد استفاده می کنند و این کفش ها می توانند ظاهری زیبا به آن ها بدهند.با این وجود، پوشیدن این کفش ها در طولانی مدت می تواند یک فاجعه برای سلامتی به همراه داشته باشند.

پاشنه های این کفش فشاری غیر ضروری به ستون فقرات، کمر و زانوها وارد می کند که پوشیدن مداوم آن می تواند صدمات زیادی به ماهیچه های ساق پا وارد کند و علاوه براین، هر چه پاشنه کفش بلندتر باشد نیرو و وزن غیر ضروری بیشتری روی مچ پا وارد می شود که همچنین خطر پیچ خوردگی پا، در رفتگی و شکستگی را نیز در این ناحیه بسیار افزایش خواهد داد و ممکن است عواقب ناگواری را به همراه داشته باشد بنابراین چنانچه پیش از این هم در رویش مدیا گفته شد دفعه بعد که قصد پوشیدن این کفش ها را داشتید با در نظر گرفتن عواقب آن، به سلامت خود لطف کنید.

کفش های پاشنه بلند

لباس زیر تنگ

امروزه لباس زیر تنگ انتخاب محبوبی میان خانم هاست. اگرچه لباس های زیرگشاد نیز گزینه ای جذاب نیست اما مهم است که درک کنید پوشیدن لباس زیر تنگ برای سلامتی مضر است زیرا رگ ها و عروق پوست را تحت فشار قرار می دهد و علاوه براین، اگر مستعد ابتلا به عفونت ادراری یا دیگر عفونت ها هستید، پوشیدن لباس زیر تنگ می واند روند بهبودی را دشوار کند و همچنین بسته به فعالیتی که انجام می دهید، تعریق زیاد باعث می شود تا باکتری های مضر به واژن منتقل شوند. گذشته از این خطرات، پوشیدن لباس زیر تنگ به عروق ناحیه مقعد فشار آورده و خطر بواسیر را به همراه خواهد داشت.

کفش های نوک تیز

وقت آن است که بدانید کفش های نوک تیز هم برای سلامتی مضر هستند زیرا با توجه به اینکه انگشتان شما را به شکلی غیر طبیعی قالب می زند، آنها را جمع کرده و فشار می دهد بنابراین جای تعجب نیست که به خصوص برای انگشتان پا مضر باشند.

در واقع، این نوع کفش ممکن است باعث تورم انگشتان پا و نورم (تومورعصبی) شود. که معمولا بین انگشت سوم و چهارم پا رخ می دهد و در نتیجه عصب پا در اثر تحمل فشار بزرگ شده و درنهایت دچار آسیب دیدگی دائمی می شود. بنابراین بهتر است از پوشیدن این کفش ها خودداری کنید و کفشی را انتخاب کنید که در قسمت انگشت شست پا جای آزادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید
شناسایی عطر اصل از تقلبی بدون بو کردن

کفش های نوک تیز

شلوار جین چسبان

شلوارجین چسبان طی چندسال اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و برخلاف نمونه های گشاد برای سلامتی بسیار خطرناک می باشد. چسبان بودن این شلوارها می توانند موجب بروز حساسیت های پوستی وخارش بدن در قسمت هایی مانند باسن، کشاله ها، پاها و ساق پا شوند. اگرچه این شلوارها مورد پسند شما قرار می گیرد اما باید از این واقعیت آگاه باشید که خود را در معرض خطر قرار می دهید.

تنگی شلوارجین ممکن است باعث بی حسی و گزگز شدن پاهای شما شده و تنگی آن در ناحیه کمر در برخی افراد موجب ریفلاکس اسید معده می شود. در برخی از افراد نیز این شلوارهای چسبان موجب تشدید بیماری های سندرومی مانند سندروم کمپارتمنت می شود که به دلیل تجمع فشار ناشی از تورم بافت های بدن است. زین پس سعی کنید شلوارجینی گشاد و راحت بپوشید.

شلوار جین چسبان

دمپایی لاانگشتی

دمپایی های لاانگشتی انتخابی محبوب برای زنان می باشد. اگرچه این دمپایی ها علاوه بر جذابیت می توانند به راحتی پوشیده و درآورده شوند و پاهایتان را در فصل تابستان خنک نگه دارند اما با خطراتی نیز همراه هستند.

اولین خطر اینکه این دمپایی ها پاها را پوشش نمی دهد واین باعث آسیب پذیری آنها در برابر اشیا، زمین خوردن، لگد زدن و ضربه زدن می شود. بعلاوه این درمعرض دید بودن پاها می تواند پوست را مستعد ابتلا به انواع مختلف سرطان کند.

خطر بعدی این است که این دمپایی ها کفی نازکی دارند و از پا حمایت نمی کنند به همین دلیل می توانند مشکلاتی را برای کل بدن ایجاد کنند و همچنین ممکن است باعث درد بین انگشت سوم و دوم نیز شود.

با این اوصاف، اگر هنوز هم تمایل به پوشیدن این دمپایی ها دارید به دنبال مارکی باشید که کف آن ضخیم باشد و استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید و همچنین مراقب باشید که در کجا قدم می زنید.

دمپایی های لاانگشتی

جواهرات سنگین

امروزه مد و فشن به سوی استفاده از اکسسوری های سبک و ظریف رفته است در حالی که گوشواره و گردنبند های سنگین نیز طرفداران خود را داشته و گاهی نشانه ثروت تلقی می شود.

اگر شما نیز از این نوع جواهرات استفاده می کنید باید بدانید که ممکن است عواقب تلخی بر سر راهتان باشد. اول این که این گوشواره ها آنقدر سنگین و بزرگ هستند که می توانند به طور ناخواسته لاله های گوش را پایین کشیده یا پاره کنند.

در واقع، این گوشواره ها به دلیل اینکه همیشه به گوش آویزان هستند یک فشار مستمر به گوش وارد می کنند که به مرور زمان باعث آسیب دیدن لاله گوش نیز خواهند شد به خصوص اگر یک کودک سرگرم بازی با آن ها شود.

به همین منظور گردنبند ها و زنجیر های سنگین می توانند فشار زیادی بر گردن، کمر و سینه شما وارد کنند و همچنین دستبند و انگشترهای سنگین و بزرگ نیزباعث درد مچ دست، بازو، دست و انگشت شما می شود. به همین دلیل اگر قصد خرید جواهرات دارید به سبکی و کوچک بودن قانع باشید.

جواهرات سنگین

لباس هایی که حاوی مواد تحریک کننده هستند

آیا تابه حال بعد از پوشیدن لباس خاصی، شاهد بثورات پوستی بوده اید؟ لباسی که می پوشید از انواع مختلفی از الیاف، پارچه و مواد تشکیل شده است اما محصولات زیادی نیز در روند تولید بسیاری از پوشاک استفاده می شود که می تواند برای سلامتی مضر باشد.

بیشتر بخوانید
اول بخوانید، بعد فیس براش استفاده کنید

به عنوان مثال، برخی از لباس ها حاوی فرمالدئید، مواد ضد حریق، رنگ یا لاتکس هستند که همه آن ها می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند بنابراین برای پیشگیری از تحریکات احتمالی پوستی، بثورات یا بدتر از آن، یافتن لباسی که از سبک زندگی سالم شما پشتیبانی کند بسیار مهم است.

در صورت امکان، از پارچه هایی که گردش آزادانه هوا دارند مانند الیاف طبیعی پنبه، ابریشم، لنین و کشمیر استفاده کنید. همچنین سعی کنید لباس هایی با رنگ روشن بپوشید زیرا معمولا رنگ کمتری دارند. در کل با توجه به برچسب لباس خود برای پیشگیری از پخش شدن رنگ، آن را جداگانه بشویید.

حساسیت به لباس

لباس شنا ( مایو )

از آن جایی که مایو به طور کامل بدن را پوشش نمی دهد می تواند شما را دربرابر انواع خاصی از سرطان های پوست آسیب پذیر تر کند. از این گذشته، سطح بیشتری از پوست در معرض نورخورشید و اشعه های مضر فرابنفش قرار می گیرد. همچنین لباس خیس می تواند نگرانی های زیادی را برای سلامتی ایجاد کند.

در حقیقت همانطور که در مطلب دیگری از رویش مدیا خواندید باکتری ها دوست دارند در مکان های تاریک و مرطوب رشد کنند واگر تمام روز بااین لباس باشید خطر ابتلا به عفونت مخمر یا عفونت ادراری را افزایش می دهد به ویژه هنگامیکه باکتری هایی از آب وارد بدن شوند.

بنابراین به منظور پیشگیری از خطراتی که لباس شنا دارد، استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید و مایویی خریداری کنید که پوشش کامل تری را داشته باشد، به خصوص زمانی که می خواهید در ساحل های طرح سالم سازی بانوان باشید.

گن لاغری

بسیاری از خانم ها برای دستیابی به ظاهری مرتب و خوش فرم روزانه از گن استفاده می کنند. اگر چه انواعی از گن ها هستند که از شکم تا ران را حمایت می کنند و از لحاظ زیبایی لذت شما را به همراه خواهند داشت اما قیمت بالایی نیز دارند.

از آنجا که گن های تنگ فشاری غیرضروری و ناخواسته به اندام های داخلی شما وارد می کنند، درصورت پوشیدن بیش از حد باعث ایجاد مشکلات سلامتی از جمله ریفلاکس اسید و سوزش معده خواهند شد و می تواند باعث انقباض پهلوها و ران شود. بنابراین تا جایی که ممکن است از پوشیدن گن خودداری کنید.

گن لاغری

شلوار های یوگا

امروزه شلوار یوگا برای اکثر خانم ها بسیار محبوب شده است زیرا به راحتی پوشیده می شود و حس راحتی نیز می دهد. شلوار یوگا می تواند برای سلامتی شما مضر باشد زیرا به دلیل تنگی بیش از حد، با توجه به شدت فعالیتی که انجام می دهید پس از تعریق، رطوبت با پوست شما برخورد کرده و منجر به عفونت های قارچی خواهد شد و علاوه براین، شلوار یوگا می تواند خطر ابتلا به فولیکولیت، فولیکول های مو ناشی از باکتری، را افزایش دهد.

ممکن است شاهد برخی از برجستگی های ریز قرمز روی پاهای خود باشید که این میتواند به دلیل تحریک پوستی ناشی از شلوارهای تنگ باشد. گر چه ممکن است صرف نظر کردن از شلوار یوگا دشوار باشد اما مهم است که لباس های گشادی را انتخاب کنید به خصوص هنگام تمرین تا پوست بتواند نفس بکشد.

بیشتر بخوانید
بهترین راه حل واسه کفش تنگی که پا رو میزنه

شلوار های یوگا

لباسی که حاوی نیکل است

نیکل در لوازم جانبی بیشماری مورد استفاده قرار می گیرد و در بسیاری از انواع مختلف لباس وجود دارد. اگر پس از استفاده از گوشواره ها، دستبند ها یا عینک های خاص احساس خارش یا قرمزی داشتید، یا اگر زیپ شلوار یا لباس تان به پوست تان برخورد کرده و شاهد جوش هایی شدید لازم است که به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است به نیکل آلرژی داشته باشید.

در حقیقت، این یکی از رایج ترین انواع آلرژی های پوستی است بنابراین بهتر است اقدامات لازم را انجام دهید تا در صورت امکان تماس با نیکل را محدود کنید. بهترین گزینه انتخاب قطعاتی فولادی و ضد زنگ، نقره و پلاتین است. همچنین لباسی را انتخاب کنید که دکمه های پلاستیکی داشته باشد. شما می توانید روی فلز، رنگ بزنید تا مستقیما با پوست شما تماس نداشته باشد.

کیف دستی های بزرگ

به نظر می رسد زنان تمایل دارند بیشتر وسایل خود را اعم از کیف پول، کلید ها، لوازم آرایش، آدامس، عینک مطالعه، لوسیون، برس و لنز و …را با خود حمل کنند اما حمل روزانه آن ها آسیب بیشتری را به بدن وارد می کند.

در حقیقت با افزایش اندازه کیف دستی و تکثیر محتوای آن ها فشار بی موردی را به پشت، شانه و آرنج خود وارد می کنید. حتی ممکن است به دلیل سنگینی و فشار، شانه های شما افتاده نیز شوند بنابراین برای مقابله با این مشکل، کیف دستی های کوچکتری را انتخاب نمایید که این امکان را به شما می دهد تا وسیله های کم تری را با خود حمل کنید.

کیف دستی های بزرگ

لباس هایی که حالتان را بد می کند

با تغییر فصل، سبک لباس پوشیدن نیز تغییر می کند و برای شما نیز مهم می شود تا لباس های جدیدی را انتخاب کنید. با این وجود برخی از لباس ها ممکن است مورد توجه شما واقع نشوند، به عنوان مثال ممکن است ظاهر شلوارهای زاپ دار را دوست داشته باشید اما ممکن است هنگام پوشیدن آن در یک مکان عمومی احساس راحتی نکنید.

تحقیقات نشان داده است که بین لباس و خلق و خو ارتباط زیادی وجود دارد بنابراین وقتی صحبت از انتخاب انواع مناسب لباس برای سلامتی می شود ضروری است که سلامت عاطفی خود را نیز در نظر بگیرید.

این بدان معناست که پوشش شما، سبک و ترندهایی است که باعث می شود نسبت به خود احساس خوبی داشته باشید بنابراین از پوشیدن لباس هایی که چنین نیستند اجتناب کنید.

در حقیقت لباس هایی که با پوشیدن آن ها احساس ناراحتی می کنید ممکن است موجب اضطراب، عصبانیت یا خجالت شما شوند و در نهایت متوجه می شوید که سطح تمرکز و بهره وری شما روبه کاهش است.

از طرف دیگر، اگر در آن چه می پوشید احساس اطمینان و راحتی می کنید احتمالا روحیه و نگرش شما مثبت تر نیز خواهد شد بنابراین هنگام انتخاب لباس، سلامتی خود را اولویت قرار دهید و لباسی را بپوشید که احساس بهترین حالت را به شما می دهد.

این لباس ها برایتان خطرناک و مضر هستند!

۴.۴۹

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=13396

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها