8

خانم ها به این دلیل حتما آب انبه بخورند

  • کد خبر : 13740
  • 13 خرداد 1400 - 1:48
خانم ها به این دلیل حتما آب انبه بخورند
خانم ها به این دلیل حتما آب انبه بخورند

میوه گرمسیری انبه یا “پادشاه میوه” را می توان به عنوان یکی از میوه های سالم ، لذیذ، پرخاصیت کشورهند ، پاکستان و فیلیپین معرفی کرد که در فصل تابستان طرفداران زیادی دارد زیرا سرشار از مواد مغذی است که در درمان بسیاری از بیماری ها مثل بهبود هضم و گردش خون و… از آن استفاده می کنند. علاوه براین آب انبه به طور شگفت آوری غنی از پتاسیم است که اساسا مهم ترین عنصر برای سلامت قلبی عروقی هستند.

این میوه چندین نوع و پوستی زرد، مایل به نارنجی و در صورت نارس بودن سبز دارد و داخلش زرد است. در این بخش از سلامت رویش مدیا به بررسی فواید و خواص آب انبه می پردازیم.

خواص آب انبه

ارزش غذایی انبه :

  • ۶۱ گرم پتاسیم
  • ۴۳ گرم کلسیم
  • ۸ گرم منیزیم
  • ۵ گرم فسفر
  • ۰.۹ گرم آهن
  • ۱.۰ میکرو گرم سلنیوم
  • ۱۳ گرم سدیم

طبع انبه

طبع انبه رسیده گرم و خشک و انبه نارس سرد و خشک است. انبه نارس تولید کننده بلغم و سودا در بدن می باشد.

خاصیت آب انبه

درمان کم خونی:

یکی از مهم ترین مواد مغذیی آهن است که کمبود آن می تواند منجر به مشکلات جدی نظیر کم خونی شود. شما می توانید با مصرف آب انبه یک روز درمیان مقدار قابل توجهی از آهن مورد نیاز بدن را تامین کنید. آب انبه برای زنان بارداربسیار مفید است چون آن ها به مقدار زیادی آهن نیاز دارند.

درمان جوش های سر سیاه :

اگراز جوش های سر سیاه صورت خسته شده اید هیچ چیزبه اندازه آب انبه نمی تواند به درمان جوش ها کمک کند. برخی افراد انبه را با عسل و پودر شیر ترکیب می کنند و بکار می برند.

کاهش کلسترول :

آب انبه به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین ث بدن را تامین می کند. همچنین با ترکیب پکتین و ویتامین ث کاهش سطح کلسترول به ویژه لیپوپروتئین تسهیل می یابد.

بارداری :

آب انبه به دلیل میزان قابل توجهی ویتامین ث، فیبر و نیز ویتامین آ برای رشد ذهنی و فیزیکی کودک مفید است. علاوه براین بتاکاروتن موجود در این میوه به جلوگیری از بیماری قلبی در مادر و کودک کمک می کند. انبه تاثیر نسبتا مفیدی بر روی الگوهای رشد کودک دارد به همین دلیل آب انبه برای دوران بارداری انتخابی عالی است.

بیشتر بخوانید
درمانی برای دل درد که مثل آب روی آتیشه

ویتامین آب انبه

خواص انبه برای کودکان:

انبه دارای آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی است که برای سلامتی و رشد نوزادان و کودکان مفید می است.

پیشگیری از آسم:

یکی از این مواد مغذی بتاکاروتین است که در انبه یافت می شود. این ماده مغذی خطر پیشرفت آسم را در افراد کاهش می دهد.

پاکسازی پوست :

آب انبه به دلیل داشتن مواد مغذی فوق العاده، زیبایی پوست را بهبود می بخشد. آکنه، جوش و دیگر مسائل پوستی با مصرف آب انبه قابل درمان است. می توانید به سادگی انبه را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بزنید و بعد از زمان توصیه شده، پوست را با آب ولرم بشویید.

کنترل فشارخون:

آب انبه حاوی مواد مغذی ضروری بدن (پتاسیم ) است که به ماهیچه ها ، قلب و عملکرد اعصاب کمک می کند. این مواد معدنی مفید نیز تعادل مایعات درون بدن و نیز فشار خون را کنترل می کند.

خواص آب انبه

بهبود هضم:

آب انبه برای سلامت سیستم گوارش و درمان دل درد مفید است اگر مبتلا به یبوست هستید، این آب میوه ویژه را با گریپ فروت و عصاره آناناس مصرف کنید.

بهبود گردش خون :

برخی از مواد مغذی موجود در انبه مانند پتاسیم و مواد معدنی در افزایش جریان خون مفید هستند. این میوه همیشه برای تقویت سلول های خارجی پوست و تنظیم سطح خون مصرف می شود.

پیشگیری از سرطان :

انبه با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فیستین ،ایزوکوتریترین ، کورستین و گالیک اسید و فیبر محلول در انبه به کاهش ابتلا به سرطان سینه، روده، خون و پروستات کمک می کند.

از بین بردن لک های زیر چشم همان خاصیت محبوب آب انبه برای زنان :

گاهی عادت روزانه زنان به استفاده از لوازم آرایشی منجر به لک های تیره ای زیر چشم می شود و از فواید آب انبه به دلیل داشتن ویتامین آ و پروتئین در رفع لک های تیره زیر چشم بهره می برند.

بیشتر بخوانید
بدترین عوارض خوردن هله هوله

لکه های چم

درمان بیماری قلبی :

یکی از مهم ترین فواید آب انبه درمان بیماری های قلبی – عروقی بشمار می رود. آب انبه با پتاسیم فراوان برای تقویت ماهیچه های قلب عالی است. طبق تحقیقات انجام شده، یک فنجان آب انبه با حدود ۳۰۰ میلی گرم پتاسیم در کنترل سطح فشار خون و افزایش عملکرد سیستم عصبی مرکزی مفید است.

بهبود سیستم ایمنی :

انبه با داشتن مقدار فراوانی ویتامین ث، ویتامین آ و نیز کارتنوئید از مکانیسم های دفاعی بدن محافظت می کند و بدن را سالم و قوی نگه می دارد.

کمک به افزایش وزن :

یکی از ساده ترین روش های افزایش وزن نوشیدن یک لیوان آب انبه بطور مرتب است. یک لیوان آب انبه حاوی حدود ۸۶ کالری و نشاسته است که به راحتی جذب بدن می شوند. به همین دلیل به شما کمک می کند وزن خود را ثابت نگه دارید.

سلامت چشم :

مصرف انبه و یا حتی آب انبه بهترین روش برای تامین مواد مغذی مثل ویتامین آ است. این میوه و آب آن می تواند بینایی و خشکی چشمان را بهبود بخشد.

ویتامین آب انبه

کمک به جلوگیری از پیری :

بسیاری از زنان، زمان سالخورگی نگران چین و چروک پوست می شوند و برای جوان به نظر رسیدن از محصولات آرایشی زیادی استفاده می کنند. اما هیچ چیز مثل مواد طبیعی مفید نیست. آب انبه یک رژیم غذایی فوق العاده و عامل ضد پیری، برای درخشندگی و جوان تر به نظر رسیدن پوست است.

سلامت استخوان ها :

در انبه مقدار زیادی ویتامین K وجود دارد. این ویتامین برای بهبود جذب کلسیم بدن برای سلامت کامل استخوان ها ضروریست.

درمان دیابت :

در حقیقت دیابت بیماری جدی است که نمی توان آن را بی اهمیت تلقی کرد. که به دلیل مقدار زیادی قند خون در بدن ایجاد می شود. رایج ترین دلایل ایجاد دیابت :فشار خون بالا، کلسترول بالا و نیز مقاومت به انسولین است. آب انبه (بدون قند) قند را به سادگی با نرمال کردن سطح انسولین، فشار خون و کاهش کلسترول کنترل می کند.

بیشتر بخوانید
علت انواع دردهای بدن من و شما چیست ؟

رفع جوش و آکنه :

آب انبه با کاهش آکنه و جوش مشکلات پوست را رفع می کند. متخصصان پوست توصیه می کنند یک روز درمیان این میوه را مانند یک دارو روی پوست بزنید تا جوش های صورت و نیز آکنه از روی پوست رفع شوند.

خواص آب انبه

کاهش اسیدیته :

آب انبه بطور طبیعی خاصیت قلیایی دارد، به این معنی که pH آن بالاتر از ۷ است، و می تواند به متعادل کردن میزان اسیدیته بالا در روده کمک کند. اگر شکم بیش از حد اسیدی شود، می تواند منجر به برگشت اسید و ضعف در جذب مواد مغذی شود، اما انبه می تواند به حفظ تعادل pH بدن کمک کند.

تقویت قوای جنسی :

تحقیقات نشان می دهد انبه با داشتن مقدار زیادی ویتامین ایی به تقویت میل جنسی کمک می کند.

درمان سرفه :

طبع گرم میوه انبه و آب آن در رفع سردرد ، قولنج و سرفه ها بسیار مفید است.

رفع مشکلات دندان

هسته ی خشک شده ی انبه یک خمیر دندان عالی است که به استحکام لثه ها و به درمان مشکلات دندانی، و رفع بوی بدن دهان کمک می کند.

انتخاب انبه خوب

کدام انبه را انتخاب کنیم ؟

انبه های تازه و رسیده که بر اثر فشار کمی فرو می روند و لک های سیاه روی پوستشان وجود ندارد، را انتخاب کنید.

شما می توانید انبه را خرد کرده و خالی، بدون هیچ افزودنی دیگر، میل کنید و یا به سالاد میوه های گرمسیری، بیافزایید. همچنین می توانید به آب خود چند تکه انبه بیافزائید و هم بزنید یا چند برش انبه یخ زده را به اسموتی خود بیافزائید.

۴.۴۵۰

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=13740

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها