3

راهنمای کامل برای نصب هر نوع پرده

  • کد خبر : 13899
  • 13 خرداد 1400 - 17:49
راهنمای کامل برای نصب هر نوع پرده

راهنمای کامل و دقیق نصب پرده ی جدید در جنس و مدل های مختلف یکی از مراحلی که باید پس از خرید پرده انجام شود، نصب پرده است که شاید ساده به نظر برسد اما گاه دشوار و زمان بر می باشد. برخی افراد ترجیح می دهند که با پرداخت هزینه از فرد دیگری برای […]

راهنمای کامل و دقیق نصب پرده ی جدید در جنس و مدل های مختلف

یکی از مراحلی که باید پس از خرید پرده انجام شود، نصب پرده است که شاید ساده به نظر برسد اما گاه دشوار و زمان بر می باشد. برخی افراد ترجیح می دهند که با پرداخت هزینه از فرد دیگری برای کمک به نصب پرده درخواست کنند.

نصب انواع پرده های پارچه ای، کرکره فلزی، نصب کرکره چوبی و نصب کرکره زبرا، هر کدام به شیوه ای متفاوت انجام می شود. در این بخش از سبک زندگی رویش مدیا با نصب انواع پرده سقفی و دیواری آشنا می شوید.

اندازه گیری

آموزش نصب پرده

اندازه گیری طول میل پرده(چوب پرده):

با استفاده از یک متر، عرض میله پرده را از کناره های پنجره به طور دقیق اندازه گیری کرده و علامت بزنید. فاصله میله پرده از قاب پنجره در دو طرف باید برابر باشد.

نصب پایه های میل پرده :

با توجه به نوع پرده و کاربری آن می توان به دو طریق میل پرده را نصب کرد.

  1. نصب میل پرده روی دیوار
  2. نصب میل پرده روی سقف

پس از مشخص کردن محل قرارگیری میل پرده، جای پایه ها و پیچ های براکت ها را با استفاده از یک مداد یا خودکار علامت بزنید، برای نصب میل پرده باید مکان های علامت گذاری شده را با مته سوراخ کرده و رول پلاک را در آنها قرار دهید و محکم کنید. سپس دو طرف سوراخ براکت ها حال دو طرف سوراخ براکت ها را به دیوار بچسبانید و پیچ را از داخل پایه رد کرده و درون رول پلاک قرار دهید.

میل پرده

نصب میل پرده:

پس از نصب پایه ها، باید میل پرده را نصب کرد. توجه داشته باشید که میل پرده نباید از درب یا پنجره فاصله زیادی داشته باشد و از هر دو طرف باید تراز شود.

نصب پرده :

در این مرحله پرده با قرقره ها را باید به میل پرده متصل کنید. پرده با استفاده از یک قرقره و نخ درون ریل جابه جا می شود. اگر پرده از دو ردیف تشکیل شده است بهتر است در ابتدا پرده پشت را نصب کنیدو بعد از آویزان کردن آن، درپوش ریل ها را در دو طرف قرار دهید تا از خارج شدن پرده از ریل جلوگیری کنید. با توجه به اینکه پرده باز یا بسته خواهد شد، یک یا دو طرف ریسمان ها را به درپوش گره زده و محکم کنید.

نصب پرده

آموزش نصب انواع پرده

روش نصب ریل پرده ساده :

مهمترین مرحله در نصب پرده ها، نصب ریل پرده است زیرا باید محل قرار گیری و نصب پرده مشخص شود. تعیین محل نصب ریل پرده به نوع و سبک پنجره، نوع پرده و ارتفاع تا سقف بستگی دارد که باید از قبل بررسی شود.

بیشتر بخوانید
راز کدبانوهای ماهر در نگهداری مربای خانگی

برای نصب ریل پرده های استاندارد باید محلی میان بالاترین قسمت پنجره و سقف را انتخاب کنید. برای بلندتر دیده دن پرده، ریل پرده را نزدیک به سقف نصب کنید و از میله پرده مخفی استفاده کنید.

نحوه نصب ریل گریبر :

نصب ریل گریبر تفاوت زیادی با نصب ریل پرده معمولی ندارد. مانند مراحل نصب ریل پرده معمولی قبل از هر کاری باید با اندازه گیری طول و عرض دقیق محل نصب پرده، محل نصب را مشخص کرده و علامت گذاری کنید. با توجه به اندازه پرده و اینکه تا چه قسمتی از زیر پنجره باید آویزان باشد، بهترین مکان را برای نصب ریل گریبر انتخاب کنید.

در روش نصب ریل گریبر، پرده با استفاده از قلاب یا حلقه از میله پرده آویزان می شود. بست ها را در دو طرف و در محل مشخص شده، نصب کنیدو پس از آنکه پرده را وارد میله کردید روی ریل قرار دهید.

نصب ریل

نحوه نصب ریل اتومات :

ریل اتوماتیک یکی دیگر از انواع ریل پرده ها است که می توان از لوازم پرده فروشی خریداری کرده و روی میله پرده ریلی معمولی نصب کنید. سبک و مدل پرده، نحوه نصب ریل اتومات را مشخص می کند.در ابتدا باید توجه کنید که اگر قرار است دو پرده روی هم قرار بگیرند، شما نیاز به یک گیره روی هم آور،۲ عدد یک قرقره و دو قرقره و نخ ریسمان پرده به اندازه دو برابر طول پرده به اضافه پنج، میله پرده معمولی، یک وزنه مخصوص و گیره پرده دارید.

روش نصب ریل اتوماتیک برای پرده هایی که از دو طرف جمع می شوند :

اگر قرار است پرده شما به دو طرف باز شود پس نحوه نصب ریل اتومات نیز به این صورت خواهد بود. ابتدا میله پرده را به اندازه دلخواهتان برش بزنید. به یک طرف میله پرده قرقره را پیچ کنید و نیمی از گیره پرده ها را وارد آن کنید. در صورت نیاز دو عدد گیره روی هم آور وارد میله پرده کنید و ادامه گیره ها را داخل آن قرار دهید. حال دو قرقره را به سر میله پرده پیچ کنید.

بیشتر بخوانید
اصول خشک کردن هر نوع سبزی در خانه

در کشیدن ریسمان باید یک سر ریسمان را از پشت دو قرقره و سپس یک قرقره عبور دهید و از درون سوراخ روی هم آورده و نزدیک به وزنه خارج کنید. حال سر دیگر ریسمان را از پشت دو قرقره وارد وزنه مخصوص کنید و دوباره از درون دو قرقره و سپس درون سوراخ روی هم آور عبور دهید. حال دو سر سوراخ ریسمان هر دو از روی هم آور قرار دارند، به هم گره بزنید.

ریل اتوماتیک

ریسمان را باید به گونه ای تنظیم کنید که دو عدد روی هم آور شما دقیقا میان کار قرار بگیرند. ریسمان را از درون سوراخ روی هم آور و نزدیک یکی از قرقره ها خارج کرده و به خودش گره بزنید.

پس از نصب ریل اتومات، میله پرده و قلاب ها روی آن را نصب کنید. برای نصب باید قلاب ها را روی میله پرده قرار داده و ریسمان را در بالای بخشی که وزنه قرار دارد بکشید تا پرده از دو طرف جمع شود.

روش نصب ریل اتوماتیک برای پرده هایی که از یک طرف جمع می شوند :

اگر مدل پرده به گونه ای است که تنه از یک طرف باز می شود، تنها کافی است مراحل پیچ کردن پایه یک قرقره و دو قرقره را مانند روش قبل انجام دهید. در این روش نیازی به روی هم آور نیست و تمام گیره ها درون میله پرده قرار می گیرند.

نصب ریل اتومات در این روش به این صورت است که یک ریسمان را بعد از اینکه از پشت یک قرقره و سوراخ گیره عبور دادید از کنار یک قرقره بیرون می آورید و سر دیگر ریسمان را نیز بعد از اینکه از پشت دو قرقره و وزنه عبور دادید از داخل دو قرقره و سوراخ گیره پرده عبور می دهید و به سر دیگر ریسمان گره می زنید. سپس با نصب میله پرده و گیره ها در جای خود، پرده شما از یک طرف کشیده و جمع خواهد شد.

پرده اتوماتیک

برای اینکه پرده دارای چین کمتری باشد، باید از گیره کمتری استفاده شود. این کار علاوه بر چین کمتر موجب روان شدن حرکت پرده به هنگام باز و بسته شدن می شود و فضای کمتری را نیز پس از جمع شدن اشغال می کند.

بیشتر بخوانید
پاکسازی کامل هوای خانه با ذغال !

در صورتی که بخواهید پرده در طرف راست پنجره جمع شود پایه دو قرقره را در سمت راست میله پرده قرار دهید و در غیر اینصورت، باید پایه دو قرقره را در سمت چپ جاسازی کنید.

روش نصب پرده ی زبرا :

قبل از خرید پرده باید تصمیم بگیرید که پرده از سقف آویزان می شود و یا روی دیوار نصب خواهد شد. برای نصب پرده زبرا به دریل، پیچ گوشتی و متر نیاز دارید. اگر پرده زبرا سقفی است، شما به یک پایه سقفی نیاز دارید که در هنگام خرید پرده، معمولا در بسته بندی آن وجود دارد.با استفاده از متر، محل دقیق نصب و پایه هارا روی سقف علامت گذاری کنید.به طور مثال اگر عرض پرده ۱/۵ متر است، ابتدا از ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر از محل اندازه گیری شده (انتهای طرفین پرده به سمت داخل) را علامت زده و سوراخ کنید. در مرحله بعد پایه ها را با استفاده از دریل، رول پلاک و پیج به سقف نصب کنید. سپس پرده را با استفاده از شیارهایی که در پشت قاب آن قرار دارد داخل پایه سقفی قرار داده و قسمت جلویی پرده را به بالا فشار بدهید تا داخل پایه محکم شوند.

پرده زبرا

روش نصب پرده های زبرا دیواری :

در داخل بسته بندی پرده علاوه بر پایه ی سقفی پایه ی دیواری هم قرار داده می شود. پایه ی سقفی به پایه ی دیواری که به صورت L می باشد متصل می شود، مانند روش قبل باید پیش از نصب پایه ها، محل قرار گیری پیچ ها علامت گذاری شود و سپس با استفاده از دریل، رول پلاک و پیچ به دیوار نصب شود.سپس پرده را با استفاده از شیارهایی که در پشت قاب آن قرار دارد داخل پایه سقفی قرار داده و قسمت جلویی پرده را به بالا فشار بدهید تا داخل پایه محکم شده و قاب پرده به پایه ها متصل شود.

نکته:

اگر عرض پرده زبرا بیش از ۳ متر است بهتر است از ۳ عدد بست استفاده کنید.

هنگام شستشو می توانید به راحتی قاب پرده را از بست ها جدا کنید.

پس از شستشو پرده را روی زمین صاف پهن کنید تا چروک نشود.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=13899

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها