2

درمان جوش صورت با نسخه های گیاهی آلوئه ورا

  • کد خبر : 14411
  • 15 خرداد 1400 - 18:52
درمان جوش صورت با نسخه های گیاهی آلوئه ورا
درمان جوش صورت با نسخه های گیاهی آلوئه ورا

درمان جوش صورت با نسخه های گیاهی آلوئه ورا

آکنه برای دختران، زنان و حتی مردان مانند یک کابوس محسوب می شود که ظهور آن سبب ناراحتی و عدم اعتماد به نفس خواهد شد. بنابراین برای از بین بردن این مشکل دنبال راه حل هایی می گردند، بااین وجود همه افراد نمی دانند که چگونه می توان از آکنه به روشی مناسب و موثر خلاص شد.

برخی از افراد معمولا از محصولات شیمیایی استفاده می کنند اما هنوز هم نمی توانند آکنه را به طور کامل از بین ببرند. بدین منظور قصد داریم معجزه آلوئه ورا برای درمان آکنه و خلاصی از آن ها را در این قسمت از بهداشت و سلامت رویش مدیا به شما معرفی کنیم بنابراین ادامه مطلب را برای آگاهی از بهترین دستورالعمل ها از دست ندهید.

درمان جوش صورت

چرا آلوئه ورا می تواند به از بین بردن آکنه کمک کند؟

آلوئه ورا سال هاست که به عنوان یک محصول دارویی معجزه آسا از طبیعت درنظر گرفته می شود و توسط افراد مختلفی استفاده می شود.

آلوئه ورا حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، اسید های آمینه و آنزیم های زیادی است که برای پوست بسیار مفید هستند. خواص ضد باکتری موجود در ژل آلوئه ورا به طور موثری به درمان آکنه و کاهش قرمزی مربوط به آن کمک می کند.

از آلودگی زخم ها توسط باکتری های مضر پیشگیری کرده و روند بهبودی را تسریع می بخشد. علاوه بر این، خواص ضد قارچی آن به درمان التهاب مانند کیست و سوختگی روی پوست کمک می کند.

ژل لزج آلوئه ورا رطوبت خاصی به پوست می بخشد که به ایجاد کشسانی پوست و کاهش موثر چین و چروک صورت کمک خواهد کرد. لاکتات منیزیم موجود در آلوئه ورا به کاهش احساس خارش مرتبط با آکنه کمک می کند.

آلوئه ورا

آنتراکینون موجود در آلوئه ورا پوست را نشاط بخشیده و رشد و ترمیم پوست را تقویت می کند و این کار در از بین بردن جای اسکار و پوستی درخشان و بی عیب به شما کمک خواهد کرد. این ماده همچنین به رنگدانه سازی پوست کمک کرده تا ظاهر لکه ها و زخم ناشی از جوش و آکنه را تسکین دهد.

آلوئه ورا مملو از ساپونین هایی مانند مانان، جیبرلین و پلی ساکارید است که همگی به از بین بردن باکتری ها و ویروس های ایجاد کننده از جمله پروپیونی باکتریوم کمک می کند. این گیاه همچنین دارای اسید سالیسیلیک است که منافذ پوست، آکنه، جوش سرسیاه و جوش سرسفید را از بین برده و به تعادل سطح PH پوست کمک می کند.

ماسک های آلوئه ورا

روش های برتر در مورد نحوه استفاده از آلوئه ورا برای درمان جوش صورت و آکنه

۱. درمان جوش صورت با آلوئه ورا

دستورالعمل اول:

ابتدا ۲۰۰ گرم آلوئه ورا تازه تهیه کنید و بشویید و سپس ژل آن را خارج کنید. ژل را مستقیما به صورت تمیز خود بمالید، مخصوصا به قسمت های آکنه دار. بعد از گذشت ۱۵-۲۰ دقیقه صورت خود را با آب بشویید.

همچنین می توانید ژل آلوئه ورا را با آب مخلوط کنید و با استفاده از پنبه ای تمیز روی پوست آسیب دیده خود قرار دهید و بعد از گذشت یک ساعت صورتتان را با آب تمیز بشویید و این روند را مدام تکرار کنید.

این روش درمانی را به مدت ۲-۳ هفته به طور منظم انجام دهید. این محلول همچنین برای آفتاب سوختگی پوست موثر است.

دستورالعمل دوم:

برگ های تازه آلوئه ورا را خرد کرده و در تابه ای بریزید و مقداری آب به آن بیفزایید و بگذارید تا به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر بجوشد و حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط خنک شود.

آن را از صافی رد کرده و پوست آسیب دیده تان را با این مایع پاک کنید. این روش آلوئه ورا برای درمان آکنه را ۲ بار در روز تکرار کنید.

آلوئه ورا برای پوست

۲. درمان جوش صورت با روغن بچه و آلوئه ورا

روغن بچه برای پوست بسیار مفید است زیرا حاوی ویتامینE زیادی برای آبرسانی ، تغذیه و التیام پوست می باشد. علاوه براین، روغن بچه چربی اضافی ایجاد کننده آکنه را کنترل می کند.

بدین منظور:

ابتدا ۱-۲ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را با چند قطره روغن بچه به خوبی ترکیب کنید و این مخلوط را بر قسمت های آکنه دار پوست خود اعمال کنید و پس از گذشت یک ساعت پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید. این روش را به طور منظم و ۳ بار درهفته انجام دهید تا آکنه برطرف شود.

۳. درمان جوش صورت با آب آلوئه ورا

ابتدا مقدار ۲۰۰ گرم آلوئه ورا تازه تهیه کنید، بشویید و پوست آن را بگیرید تا ژل آن به دست آید.

تفاله آنرا فشار دهید تا آب آلوئه ورا بدست آید و سپس آن را با ۲۰۰ میلی لیتر آب مخلوط کنید و در نهایت این محلول را بنوشید.

این آب دارای اثر کاهش دهنده گرما و سم زدایی است که از ایجاد آکنه پیشگیری کرده و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید
دستور ماسک خانگی که به دردتان می خورد

آب آلوئه ورا

۴. عسل و آلوئه ورا برای درمان جوش صورت

عسل حاوی ویتامین ها و موادمغذی بسیاری است که نه تنها برای سلامتی بلکه برای زیبایی نیز مفید است. این امر به خاطر اثرات ضد باکتری، ضدالتهابی و منابع غنی از آنتی اکسیدان است بنابراین می تواند آکنه را کاهش، روند پیری را آهسته و لکه های تیره را به طور موثر از بین برد.

دستورالعمل اول:

مقداری برگ آلوئه ورا را شسته و پوست آن را بگیرید و به چند قطعه برش دهید. آلوئه ورا و چند قطره عسل را در مخلوط کن بریزید و ترکیب به دست آمده را روی صورت تان بمالید و سپس به مدت ۱۵-۳۰ دقیقه صبر کنید و صورتتان را به ملایمت ماساژ دهید و در نهایت با آب بشویید.

دستورالعمل دوم:

یک برگ آلوئه ورا را در آب تمیز به مدت ۵-۷ دقیقه بجوشانید و سپس آن را خرد کرده ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و قبل از خنک شدن برروی پوست آسیب دیده خود بمالید.

به مدت ۳-۵ دقیقه پوست خود را ماساژ دهید و بعد از ۲۰-۳۰ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

عسل و آلوئه ورا

۵. آلوئه ورا و لیمو راه درمان جوش صورت

لیمو حاوی سطح بالایی از اسید های طبیعی و ویتامین Eاست و خاصیت ضد باکتری، ضد التهاب و لایه برداری دارد. علاوه بر این لیمو پوست را سفید کرده – کبودی آکنه را به سرعت از بین می برد و منافذ پوست را سفت می کند بنابراین اگر با آلوئه ورا ترکیب شود سریع ترین و موثر ترین درمان برای آکنه و بهبود پوست صورت می باشد، بدین منظور:

یک برگ آلوئه ورا را تهیه کرده، پوست آن را جدا کنید و ژل آن را استخراج نمایید و سپس ۲ قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

این مخلوط را روی صورت و مخصوصا روی قسمت های آکنه دار بمالید و پس از گذشت ۱۵-۲۰ دقیقه صورت تان را با آب شستشو دهید و باقی مانده مخلوط را در یخچال نگهداری کنید. این دستورالعمل را فقط ۲ بار در هفته انجام دهید زیرا درغیر این صورت اسید لیمو باعث تحریک پوست خواهد شد.

آلوئه ورا و لیمو

۶. درمان جوش صورت با آلوئه ورا و ماست

ماست دارای باکتری های مفیدی است که منافذ پوست را بسته و فعالیت باکتری های مضر را محدود می کند. اسید لاکتیک موجود در ماست پوست را صاف کرده و مقاومت پوست را افزایش می دهد تا در برابر عوامل خارجی محافظت شود. بنابراین آلوئه ورا و ماست ترکیبی عالی برای درمان آکنه محسوب می شوند.

یک برگ آلوئه ورا را تمیز کرده و پوست آن را جدا کنید. مخلوط آلوئه ورا و یک دوم فنجان ماست شیرین نشده را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر به دست آمده را روی صورت خود اعمال کرده و به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه صبر کنید و سپس صورت تان را با آب بشویید.

این درمان را ۳ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه مطلوبی کسب کنید.

آلوئه ورا و ماست

۷. درمان جوش صورت با گیاه دم مارمولکی (هوتوینا) و آلوئه ورا

هوتوینا به دلیل اثرات خنک کنندگی و سم زدایی بسیار مشهور است. علاوه بر این دارای خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی است که کاهش تورم را به همراه دارد. بدین منظور:

یک برگ از آلوئه ورا و هوتوینا را تمیز کرده و فقط ژل داخل آلوئه ورا را استخراج کنید. این مواد را در مخلوط کن ریخته تا به خوبی ترکیب شوند. مخلوط به دست آمده را به صورت تان بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه با آب شستشو دهید.

این راهکار را به طور منظم ۲ بار درهفته تکرار کنید، جوش های قرمز شما بعد از مدت کوتاهی از بین خواهند رفت.

۸. روغن درخت چای و آلوئه ورا برای درمان جوش صورت

استفاده از روغن درخت چای در درمان آکنه، جوش و لک های پوستی بسیار موثر است زیرا خاصیت ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد. روغن درخت چای به از بین بردن سریع باکتری های ایجاد کننده آکنه و خشک شدن آن ها کمک می کند. بدین منظور:

ابتدا پوست آلوئه ورا را جدا و ژل آن را استخراج کنید و سپس ۱-۲ قطره روغن درخت چای را به یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا اضافه کنید. مخلوط بدست آمده را روی آکنه یا جوش هایتان بمالید و به مدت یک شب صبر کنید و سپس پوست تان را با آب گرم و سپس مجدد با آب سرد بشویید و درنهایت پوست خود را خشک کنید.

این روش را به طور منظم و ۲ بار در هفته تکرار کنید تا آکنه و کبودی حاصل از آن از بین برود.

روغن درخت چای و آلوئه ورا

۹. درمان جوش صورت با ویتامین E و آلوئه ورا

ویتامین E توانایی فوق العاده ای در رطوبت رسانی پوست دارد. علاوه بر این دارای خواص ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی و درمانی است که نه تنها به بهبود آکنه یا جوش کمک می کند بلکه باعث سلامت و بی عیب بودن پوست نیز خواهد شد. بدین منظور:

بیشتر بخوانید
خوردنی هایی که پوست رو داغون میکنن

پوست یک برگ آلوئه ورا را کنده و ژل آن را استخراج کنید. یک عدد کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و به ژل اضافه کنید. آن ها را به خوبی مخلوط کرده و به مناطق آکنه دار پوست خود بمالید.

به مدت یک شب یا چند ساعت صبر کنید تا روی پوست خشک شود و درنهایت پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.

این روش را چندین بار در طی هفته اعمال کنید تا آکنه کاملا از بین برود.

ویتامین E و آلوئه ورا

۱۰. درمان جوش صورت با سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل داشتن مقادیر زیادی کلسیم، آمینو اسید، ویتامین B، گلیسیرین و اسید سوکسینیک در مراقبت از پوست بسیار مفید است علاوه بر این، سرکه سیب دارای اسید مالیک است که به عنوان قابض عمل کرده و پوست را سفت و منافذ پوست را محدود می کند.

علاوه بر این، استفاده از سرکه سیب با سایر مواد مانند آلوئه ورا به پوست در جذب مواد مغذی آسانتر کمک خواهد کرد. بدین ترتیب، پوست نرم و سفید تر شده و به طور قابل توجهی آکنه را کاهش می دهد. بدین منظور:

ابتدا یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک دوم قاشق چای خوری سرکه سیب و یک دوم قاشق چای خوری آب مخلوط کنید. از تکه ای پنبه برای اعمال این مخلوط روی پوست خود استفاده کنید.

به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید تا مخلوط روی پوستتان خشک شود و در نهایت با آب شستشو دهید.

برای بهبود پوست خود این روش درمانی را ۳ بار درهفته تکرار کنید و توجه داشته باشید که سرکه سیب ممکن است برای پوست های حساس مناسب نباشد بنابراین قبل از استفاده، آن را روی دست خود تست کنید.

سرکه سیب و آلوئه ورا

۱۱. درمان جوش صورت با شیر، شکر و آلوئه ورا

شیر قادر به تسکین، تمیز کردن و تامین رطوبت پوست می باشد و شکر می تواند به پوست کمک کند تا برای مدت طولانی تری مرطوب بماند. بنابراین می تواند باعث کاهش سبوم و آکنه به ویژه جوش های سرسیاه شود. ماسک تهیه شده از این مواد یک درمان کامل برای هرگونه آکنه در صورت است. بدین منظور:

یک قاشق غذاخوری شکر و یک دوم قاشق غذاخوری شیر را با یکدیگر مخلوط کنید، روی حرات ملایم قرار دهید و مدتی صبر کنید تا شکر درون شیر حل شود و سپس ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

این مخلوط را به پوست صورت اعمال کرده و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این روش را برای از بین بردن آکنه یک بار در روز انجام دهید.

خواص آلوئه ورا برای پوست

۱۲. درمان جوش صورت با خاک رس آرایشی

خاک رس آرایشی حاوی مواد آلی و غیر آلی است که توانایی جذب آب و درمان برخی از انواع آرتروز ها را دارد. در خاک رس، بسیاری از مواد معدنی، فیبر های گیاهی و مواد مغذی وجود دارد.

بنابراین هنگام استفاده برروی پوست، می تواند به طور گسترده در پوست نفوذ کند تا چربی و آلودگی ها به خصوص باکتری پروپیونی باکتریوم را از بین ببرد و علاوه بر این، خاک رس می تواند سلول های مرده پوست را نیز از بین ببرد و مشکلات پوستی را برطرف کند. بدین منظور:

یک قاشق غذاخوری ژل یا آب آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری پودرخاک رس آرایشی ( صورتی یا سفید ) مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. لایه نازکی از خمیر بدست آمده را بر روی قسمت های آکنه دار اعمال کرده و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید. صورت تان را با آب خنک شستشو داده و صبرکنید تا خشک شود.

این راهکار را ۲ بار درهفته انجام دهید. پوست شما نرم و صاف شده، از چین وچروک و آکنه در صورت پیشگیری می کند. با این وجود اگر قبلا از خاک رس آرایشی استفاده نکرده اید بهتر است آن را بر بازوی خود تست کرده تا از وجود آلرژی مطلع شوید.

خاک رس و آلوئه ورا

۱۳. درمان جوش صورت با آلوئه ورا و زردچوبه

زردچوبه گیاهی است که برای مراقبت از پوست و همچنین درمان هرنوع آکنه بسیار شناخته شده است. زردچوبه دارای خواص ضد میکروبی است که توانایی ازبین بردن باکتری های پروپیونی باکتریوم را دارد و علاوه بر این، این ماده دارای خاصیت ضدالتهابی برای کاهش تورم و آنتی اکسیدان ها برای کمک به روند بهبودی جوش ها و از بین بردن جای اسکار است. بدین منظور:

ابتدا ۱-۲ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا + یک دوم قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یک قاشق چای خوری آرد نخودچی را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود، اگر خمیر خیلی غلیظ است چند قطره آب به آن اضافه کنید.

خمیر را به صورت یکنواخت روی صورت خود اعمال کنید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود و درنهایت با آب خنک شستشو دهید.

بیشتر بخوانید
فرمول پاکسازی کبد با خاکشیر

این راهکار را ۲ بار درهفته تکرار کنید و پس از مدتی استفاده شاهد بهبودی روی پوست خود خواهید بود؛ پوست شما نرم تر، سفید تر و میزان آکنه کاهش میابد.

آلوئه ورا و زردچوبه

۱۴. درمان جوش صورت با سفیده تخم مرغ، لیمو

یک قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ + یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را بایکدیگر به خوبی ترکیب کنید. حال این ماسک را برصورت خود اعمال کرده و صبر کنید تا کاملا خشک شود و در نهایت پوست صورتتان را با آب شستشو دهید. این روش را مرتبا تکرار کنید.

توجه: سفیده تخم مرغ و لیمو ممکن است باعث خشکی پوست شود که آکنه را تشدید خواهد کرد بنابراین توصیه می شود بعد از شستن این ماسک از یک مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید.

۱۵. درمان جوش صورت با دارچین و آلوئه ورا

این یک روش درمانی قدیمی آیورودا برای آکنه است. دارچین دارای خواص ضد باکتریایی است که منافذ پوست را تمیز کرده و آکنه را خشک می کند و علاوه براین، اکسیژن وخون رسانی به پوست را بهبود می بخشد. بدین منظور:

یک قاشق غذاخوری از عسل و ژل آلوئه ورا با یکدیگر مخلوط کنید. سپس نوک قاشق چای خوری پودر دارچین را به آن اضافه کنید. مخلوط را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید و بر قسمت های آسیب دیده پوست خود اعمال کنید. یک شب تا صبح صبر کنید و صبح روز بعد ماسک را بشویید. این راهکار درمانی را به طور منظم تکرار کنید.

دارچین و آلوئه ورا

۱۶. درمان جوش صورت با سیر و آلوئه ورا

سیر دارای خواص ضدباکتریایی است که به مبارزه با باکتری های ایجاد کننده آکنه و جوش و همچنین به کاهش التهاب، جذب روغن اضافی و مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. بدین منظور:

ابتدا ۳ حبه سیر را له کنید تا حالت خمیری داشته باشد و سپس یک دوم فنجان آب را به آن اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری از آب سیر و ژل آلوئه ورا را با یکدیگر مخلوط کنید و با استفاده از پنبه ای تمیز این ترکیب را برمناطق آسیب دیده پوست خود بمالید.

به مدت یک دقیقه پوست خود را به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید تا ماسک بر صورتتان خشک شود و سپس صورتتان را با آب شسته و به خوبی خشک کنید. این روش را مرتبا تکرار کنید.

۱۷. درمان جوش صورت با گردو و آلوئه ورا

محتوای غنی اسیدهای چرب امگا سه در گردو برای پوست مفید است زیرا به کاهش التهاب و کنترل آکنه کمک می کند. می توانید گردو را در رژیم غذایی روزانه خود نیز بگنجانید. بدین منظور:

ابتدا ۴-۵ عدد گردو را آسیاب کرده تا پودر شود و سپس ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را به گردو اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. به این مخلوط یک دوم قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. این ترکیب را به خوبی مخلوط کرده و بر مناطق آسیب دیده پوست خود اعمال کنید.

به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت این ماسک را با آب گرم شسته و خشک کنید. این روش را ۲-۳ بار در هفته انجام دهید.

گردو و آلوئه ورا

۱۸. درمان جوش صورت با کاهو

گوگرد موجود در کاهو، چربی اضافی پوست را خشک کرده وبا باکتری های ایجاد کننده آکنه مقابله می کند. علاوه بر این، سرشار از ویتامینC است که تولید چربی را کنترل کرده و پوستی درخشان و سالم را تقویت می کند. بدین منظور:

ابتدا کاهو و چند قطره آب را در مخلوط کن ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. دو قاشق غذاخوری خمیر کاهو را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را بر مناطق آسیب دیده پوست اعمال نمایید. به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت صورتتان را با آب خنک بشویید و سپس پوست را خشک کنید. این روش را ۲-۳ بار در هفته تکرار کنید.

۱۹. درمان جوش صورت با روغن چریش و آلوئه ورا

چریش اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد که با باکتری های ایجاد کننده آکنه مبارزه می کند. همچنین به کنترل تولید روغن و پیشگیری از مسدود شدن منافذ پوستی کمک می کند. علاوه بر این، چریش حاوی ترکیبات مفیدی مانند اسیدهای چرب، اسید اسکوربیک، کاروتنوئید ها و ویتامین Eاست که همگی باعث بهبود زخم های آکنه می شود. بدین منظور:

ابتدا ۲ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری عسل و پودربرگ چریش مخلوط کنید و خمیر بدست آمده را بر صورت خود اعمال نمایید. به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم صورتتان را شستشو دهید. این راهکار را ۲-۳ مرتبه در هفته انجام دهید.

چنان چه پودر برگ چریش در دسترستان نبود، می توانید از ۲ قاشق غذاخوری روغن آن استفاده کنید.

۳.۹۱۹

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=14411

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها