5

خبر بد برای کسانی که قهوه را با شیر می خورند

  • کد خبر : 14457
  • 16 خرداد 1400 - 2:59
خبر بد برای کسانی که قهوه را با شیر می خورند
خطرات نوشیدن قهوه با شیر و شکر

خطرات نوشیدن قهوه با شیر و شکر

اکثر علاقه مندان به نوشیدن قهوه تزیین می دهند مقداری شیر و شکر به آن بیافزایند اما تحقیقات جدید خبر خوبی برای این دسته از افراد ندارد.

محققان دانشگاه ساندیاگو کالیفرنیا پس از بررسی ۱۹.۴۰۰ نفر از علاقه مندان به نوشیدن قهوه و چای با شیر و شکر به این نتیجه رسیدند که اضافه کردن شیر و شکر به نوشیدنی های گرم آنها را تبدیل به بمبی از کالری می کند.

قهوه با شیر بخورید چاق می شوید

در مطالعات دقیق در این زمینه کالری هر یک از این مواد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت ، یک پاکت شکر ( مقداری که به عنوان یک واحد در کافی شاپ ها به مشتریان داده می شود) ۱۱ کالری و شیر ۹ کالری انرژی دارد. با افزودن شیر و شکر به یک فنجان قهوه در حقیقت روزانه ۶۹ کالری انرژی اضافه وارد بدن میشود.

قهوه با شیر

افرادی که به همین روش چای می نوشند واحد کالری اضافه آنها در روز ۴۳ گزارش شده است اما در هر دوحالت کالری اضافی که توسط افزودن شیر و شکر به نوشیدنی گرم وارد بدن میشود را نمی توان نادیده گرفت. یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی در ادامه صحبت ها با اشاره بینه تفاوت کالری در این دو نوشیدنی به افرادی که نمیتوانند نوشیدن چای و یا قهوه با شیر و شکر را ترک کنند پیشنهاد می کنند به دلیل کالری کمتر چای آن را جایگزین قهوه کنند.

مضرات قهوه با شیر

از طرفی کافئین موجود در قهوه به عنوان یک محرک مصنوعی عمل می کند و غده هیپوفیز را وادار به ترشح هورمونی می سازد که این هورمون سبب ترشح آدرنالین از غده فوق کلیوی می شود. کافئین به عنوان افزایش دهنده وزن شناخته شده است و اثر منفی روی سطح قند خون دارد. با توجه به اینکه ما در یک دنیای پُر استرس زندگی می کنیم، وقتی از این محرک ها (مثل قهوه) استفاده نماییم، بدن ما تحمل چنین تنشی را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید
ورزش مفید برای فشار خون بالاها

پس تا حد امکان نوشیدن قهوه را در طول روز کم کنید.

۳.۵۱۷۹

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=14457

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها