4

سریال های طنز مهران مدیری

  • کد خبر : 14562
  • 16 خرداد 1400 - 15:59
سریال های طنز مهران مدیری
سریال های طنز مهران مدیری در تلویزیون و نمایش خانگی

سریال های طنز مهران مدیری در تلویزیون و نمایش خانگی

مهران مدیری بازیگر و کارگردان سرشناسی در عرصه هنر است که با ساخت مجموعه های موفق در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی به یک برند شناخته شده است. مهران مدیری هنرمندی که مانند بسیاری از بازیگران با صحنه های تئاتر فعالیت خود را آغاز کرده و خیلی زود توانست جای پای خود را در سینما و تلویزیون محکم کند.

حضور این چهره مشهور موفقیت بسیاری از پروژه ها را تضمین کرده است به طوری که نام او به عنوان بازیگر، کارگردان و یا تهیه کننده می تواند یکی از نقاط قوت مهم باشد.

در این بخش از فرهنگ و هنر رویش مدیا نگاهی به مسیر درخشان مهران مدیری در ساخت سریال های طنز در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی را مرور می کنیم.

پرواز ۵۷ در سال ۱۳۷۲

مهران مدیری پرواز ۵۷ را با برخی از بازیگران نوروز ۷۲ و اضافه کردن چهره های جوان برای پخش در دهه فجر سال ۱۳۷۲ ساخت.

این سریال نقطه عطفی در مجموعه های طنز بعد از انقلااب بود که مهران مدیری علاوه بر کارگردانی به همراه رضا عطاران، سعید آقاخانی، رامین ناصر نصیر، فاطمه هاشمی، نصرالله رادش ، یوسف صیادی، ارژنگ امیرفضلی و بسیاری از چهره های مطرح طنز در آن حضور داشتند.

سریال پرواز 57

ساعت خوش در سال ۱۳۷۳

ساعت خوش یکی از مهمترین سریال های مهران مدیری تا به امروز است که در نوروز ۱۳۷۳ ساخته شد.

این سریال باعث خلوت شدن خیابانها شده بود و بسیاری از بازیگران طنز مشهور در حال حاضر به عنوان نویسنده و بازیگر، با مهران مدیری همکاری داشتند. مهران مدیری، نادر سلیمانی، امیر غفارمنش، رضا شفیعی جم، ارژنگ امیرفضلی، رضا عطاران، حمید لولایی، نصرالله رادش، مرحوم داوود اسدی، سعید آقاخانی، یوسف صیادی، فاطمه هاشمی، رامین ناصرنصیر، زنده یاد پوپک گلدره، معصومه کریمی، طیبه ابراهیم و نیما فلاح بازیگران ساعت خوش بودند.

مهران مدیری

جنگ ۷۷ در سال ۱۳۷۷

مدیری در سال ۷۷ بار دیگر قدرت خود در ساخت سریال های طنز را نشان داد و با طراحی زوج محبوب مریم و رامین با بازی لاله صبوری یکی از محبوب ترین برنامه های کارنامه هنری خود را کارگردانی کرد.

مهران مدیری در نقش رامین به همراه رامین ناصر نصیر و طیبه ابراهیم از بازیگران این مجموعه طنز تلویزیونی بودند.

مهران مدیری و لاله صبوری

ببخشید شما در سال ۱۳۷۸

سریال های طنز مهران مدیری یکی از برنامه های ثابت تلویزیون در آن دوره بود به طوری که هر سال شاهد حضور تیم مهران مدیری در سریال های طنز بودیم.

سریال ببخشید شما در ادامه فصل دوم جنگ ۷۷ در سال۱۳۷۸ ساخته شد. این مجموعه ترکیبی از تاک شو و آیتم های طنز بود. محمدرضا هدایتی، فلامک جنیدی، سیامک انصاری جواد عابدی و مرحوم عارف لرستانی در این سریال نقش آفرینی می کردند.

بیشتر بخوانید
عکسی که باور نمیکنید متعلق به فقیهه سلطانی باشه

عارف لرستانی

پلاک ۱۴ در سال ۱۳۷۸

پلاک ۱۴ اولین فعالیت جدی مهراب قاسمخانی در زمینه فیلمنامه نویسی بود که مهران مدیری کارگردانی و بازیگری آن را بر عهده داشت. مهران مدیری در نقش فراز و رامین ناصرنصیر در نقش فرود این سریال بودند که به روش سیت کام ساخته شده بود.

مهران مدیری

نود شب در سال ۱۳۷۹

مهران مدیری با برنامه نود شب ساخت سریال های نود شبی در ژانر طنز را آغاز کرد که همزمان با فیلمبرداری قسمت های آن پخش می شد. مهران مدیری، ساناز سماواتی، تانیا جوهری، جواد عابدی، ساعد هدایتی، زنده یاد عارف لرستانی، محمدرضا هدایتی و نادر سلیمانی از بازیگران مجموعه نود شب بودند.

مهران مدیری در نود شب

پاورچین در سال ۱۳۸۱

مهران مدیری دهه هشتاد را بعد از طنز هشتاد با موفقیت آغاز کرد.مهران مدیری با این سریال دنیای فرضی برره را طراحی کرد و با گویش های من درآوردی یکی از سریال های قدرتمند طنز را بازی و کارگردانی کرد.

مهران مدیری، سحر زکریا، مرحوم ابراهیم آبادی، جواد رضویان، شقایق دهقان، سحر ولدبیگی، سیامک انصاری، سعید پیردوست، محمدرضا هدایتی و … در این سریال نقش آفرینی می کردند.

مهران مدیری و جواد رضویان

نقطه چین در سال ۱۳۸۲

مهران مدیری سریال نقطه چین را با فضا و کاراکترهایی متفاوت ساخت. این مجموعه که بیشتر در اداره و محل کار فیلمبرداری می شد و شوخی های بامزه و طنز کارمندان فضایی طنز را در این مجموعه ایجاد می کرد.

سیامک انصاری، مهران مدیری، سعید پیردوست، ساعد هدایتی، محمدرضا هدایتی، شیوا بلوریان، سحر جعفری جوزانی، ساناز سماواتی و رضا شفیعی جم از بازیگران سریال نقطه چین بودند.

سریال نقطه چین

جایزه بزرگ در سال ۱۳۸۴

مهران مدیری بعد از ساخت دو سریال نود شبی، سریال جایزه بزرگ را برای پخش در ایام نوروز ۱۳۸۴ ساخت.

او در این مجموعه از رضا شفیعی جم، سیامک انصاری و جواد رضویان دعوت به همکاری کرد. در این سریال پرمخاطب بازگیران دیگری همچون بهنوش بختیاری، روشنک عجمیان، فلامک جنیدی، ساعد هدایتی، سعید پیردوست و ترلان پروانه نقش آفرینی کردند.

رضا شفیعی جم و مهران مدیری

شبهای برره در سال ۱۳۸۴

سریال شبهای برره به کارگردانی مهران مدیری، یکی از سریالهای محبوب و بسیار جذاب تبدیل شد.

این سریال داستان مردم در روستای خیالی برره را روایت می کرد و تا مدت ها دیالوگ های آن در میان مردم رایج شده بود. این سریال قرار بود تا ۱۳۵ قسمت تولید شود اما تنها ۹۲ قسمت ساخته شد.

تیم ثابت بازیگران مهران مدیری در سریال نقطه چین به همراه هادی کاظمی، محمد شیری، فاطمه هاشمی، احمد ایران دوست، سپند امیرسلیمانی و شهرزاد کمال زاده در شب های برره نقش آفرینی کردند.

بیشتر بخوانید
عکس دیده نشده از جوانی فریبا متخصص

شب های برره مهران مدیری

باغ مظفر ۱۳۸۵

مهرن مدیری پس از ناتمام ماندن سریال شبهای برره به سراغ ساخت باغ مظفر رفت.

این سریال داستان مردی به نام مظفرخان زرگنده را روایت می کرد که خان قلهک تهران بوده و به همراه پدر و مادر و فرزندش در آن محله زندگی می کرد. این سریال با حضور مهران مدیری، محمدرضا هدایتی، سیامک انصاری، نصرالله رادش، نادر سلیمانی، هادی کاظمی، سعید پیردوست، سحر جعفری جوزانی، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، علی لک پوریان، ساعد هدایتی، محمدجواد عزتی و رضا شفیعی جم در ماه رمضان پخش شد.

باغ مظفر

مرد هزارچهره و دوهزار چهره ۱۳۸۷ و ۸۸

سریال مرد هزار چهره به کارگردانی مهران مدیری داستان مردی به نام مسعود شصتچی را روایت می کرد.

مهران مدیری اثر متفاوتی را از خود در این سریال بر جای گذاشت. مهران مدیری، علیرضا خمسه، پژمان بازغی، شقایق دهقان، سیامک انصاری، اکرم محمدی، اسماعیل سلطانیان، ساعد هدایتی، بهاره رهنما، سروش صحت، پرستو گلستانی، نادر سلیمانی و نصرالله رادش در این سریال ۱۵۰ قسمتی مهمان منازل مردم در نوروز شدند.

مهران مدیری در سال بعد مرد دو هزار چهره را با اضافه شدن بازیگران جدید به روی آنتن رفت و مانند فصل قبل در مشاغل گوناگون به اشتباه گرفته می شد.

مرد هزار چهره

قهوه تلخ در سال۱۳۸۸

قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری یکی از سریال های موفق در شبکه نمایش خانگی است.

این سریال با بازی درخشان ۳۵ بازیگر عرصه هنر همچون جواد عزتی در نقش بابا اتی همراه بود. قسمت آخر سریال قهوه تلخ هرگز ساخته نشد و تیتراژ ابتدایی آن را مهران مدیری خوانده بود.

بازیگران قهوه تلخ

ویلای من در سال ۱۳۹۱

مهران مدیری بار دیگر ساخت سریالی را در شبکه نمایش خانگی بر عهده گرفت و این بار با نام ویلایی ها مجموعه طنزی به نویسندگی امیرمهدی ژوله و خشایار الوند ساخت.

این سریال درباره پیرمردی ۹۰ ساله و در آستانه مگ به نام آقای مشکات بود که فرزندی نداشت و وکیل او به دنبال وراث واقعی اش بود. مهران مدیری و سیامک انصاری به طور اتفاقی متوجه این موضوع شده و خود را به عنوان برادرزاده مشکات معرفی می کنند. برزو ارجمند، کمند امیرسلیمانی، رابعه اسکویی، افسانه چهره آزاد، الیکا عبدالرزاقی، رضا فیض نوروزی، مهدی فقیه، محسن قاضی مرادی، هادی کاظمی، مریم کاویانی و نگین معتضدی از بازیگران سریال ویلایی های می باشند.

سریال ویلای من

شوخی کردم در سال ۱۳۹۲

مهران مدیری با ساخت سریال آیتم محور به نام شوخی کردمی، همچنان در شبکه نمایش خانگی فعالیت می کرد.

بیشتر بخوانید
تولد چهره های مشهور ایرانی در 18 مرداد

جواد رضویان پس از مدتها بار دیگر به جمع بازیگران مهران مدیری پیوست و در این مجموعه برای اولین بار به اجرای استندآپ کمدپی پرداخت. تیم همیشگی بازیگران مهران مدیری با کمی تغییرات در سریل شوخی کردم نیز با او همکاری کردند.

هادی کاظمی و شبنم فرشادجو

در حاشیه ۱ و ۲ در سال ۳۹۴ -۱۳۹۲

مهران مدیری ب سریال طنرز درحاشیه بعد از ساله به تلویزیون بازگشت. این سریل با حواشی مختلفی رو به رو بودو تولید آن چند بار متوقف شد.

سیامک انصاری در نقش دکتر هومن صحرایی به دلایلی سر از یک مرکز درمانی وقف شده به نام در حاشیه در می آورد و با صاحب بیمارستان به نام کنگر زهتاب با بازی جواد رضویان داستانهایی طنز و جالب را خلق می کند.

مهران مدیری در حاشیه ۲ را به دنبال فصل اول آن با وقفه ای دو ساله و این بار در فضای زندان به روی آنتن برد. این سریال نتوانست موفقیت فصل اول آن را کسب کند و بسیاری از بازیگران از ادامه کار انصراف دادند.

بازیگران در حاشیه

عطسه در سال ۱۳۹۴

مهران مدیری ساخت سریال با آیتم های طنز مختلف را در سریال ۱۰ قسمتی عطسه برای نمایش خانگی ادامه داد.

این سریال با موضوعات اجتماعی سال ۹۸ از شبکه پنجم تلویزیون نیز پخش شد و در آن بازیگرانی همچون سیامک انصاری، سروش جمشیدی، جواد رضویان، مهران غفوریان، نصرالله رادش، فلامک جنیدی، ماندانا سوری، زنده یاد عارف لرستانی، نیما فلاح و .. نقش آفرینی کردند.

سروش جمشیدی

هیولا در سال ۱۳۹۷

مهران مدیری پس از سالها ساخت سریال های طنز با آیتم های مختلف، ساخت سریال هیولا با بازیگران کاملا متفاوت از سریال های قبل خود در شبکه نمایش خانگی آغاز کرد. این سریال با ماجرای خانواده هوشنگ شرافت آغاز شد که در تنگنای مالی با کمران کامروا آشنا شده و زندگی اش تغییر کرد.

فرهاد اصلانی، شیلا خداد، نیما شعبان نژاد، گوهر خیراندیش، سیما تیرانداز، محمد بحرانی و مهران مدیری از بازیگران سریال هیولا بودند.

فرهاد اصلانی و شبنم مقدمی

دراکولا در سال۱۴۰۰

دراکولا فصل دوم سریال هیولا است که مهران مدیری با فضایی متفاوت آن را مقابل دوربین برد. در این فصل خبری از خانواده هوشنگ شرافت نیست و بازیگران جدید با عناوین مختلف به آن اضافه شدند. قسمت اول این سریال در تعطیلاات نوروزی ۱۴۰۰ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

مهران مدیری، ویشکا آسایش، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، بهنام تشکر، اندیشه فولادوند و نیما شعبان نژاد در سریال دراکولا نقش آفرینی می کنند.

مهران مدیری و ویشکا آسایش

کارنامه مهران مدیری از پرواز ۵۷ تا دراکولا

۵۶

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=14562

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها