داغ‌ترین‌ها

تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر جواب رٌک نعیمه نظام دوست درباره دلیل ازدواج نکردنش

5

مکملی مفید که زیادش به ضرر قلبه

  • کد خبر : 14593
  • 16 خرداد 1400 - 19:10
مکملی مفید که زیادش به ضرر قلبه
دارو و مکملی که مصرف زیادش برای قلب مضر است

دارو و مکملی که مصرف زیادش برای قلب مضر است

مکمل های رژیمی جزء مکمل های ضروری برای اکثر افراد محسوب می شود که می خواهند مواد مغذی را به اندازه کافی به بدن برسانند. بعضی از رایج ترین انواع این قرص ها اثرات به شدت مثبتی روی سلامت کلی ذهن و سلامت قلب دارند ؛ مخصوصاً زمانی که افراد پا به سن می گذارند اما یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیده است که نوعی مکمل معروف در بین مکمل های رژیمی وجود دارد که ممکن است فرد را در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی قرار دهد .

آسیب به قلب

آسیب زیاده روی در مکمل امگا ۳ به قلب

مصرف مکمل امگا ۳ می تواند عاملی برای افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی باشد. تیمی از محققان روی ۹۸۷ نفر به صورت انتخابی آزمایشاتی را انجام دادند و وضعیت آن ها بین سال های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۲ مورد بررسی قرار گرفت.

نمونه خون این بیماران در آزمایشگاه ها بررسی شد و انها متوجه شدند اکثر کسانی که به بیماری های قلبی دچار بودند، در خونشان مکمل امگا ۳ یافت شده است. سپس این افراد را به مدت ده سال زیر نظر قرار دادند و هرگونه مشکل از جمله حمله قلبی، سکته، نارسایی قلبی که منجر به بستری یا مرگ در آن ها می شد را هم مشاهده کردند و تحقیقات و تجزیه تحلیل ها نشان داد بیمارانی که بیشترین سطح EPA را داشتند، خطر بیماری های قلبی برای آن ها کمتر بود اما وجود ماده DHA باعث شده بود که اثرات مثبت EPA کاسته شود و افراد بیشتر در معرض بیماری های قلبی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید
معجزه گیاه رازیانه برای سلامت زنان

ترکیب DHA و EPA عاملی برای کاهش اثرات مثبت مکمل امگا ۳ روی سلامت قلب است. محققان به این نتیجه رسیده اند که قرص های مکمل امگا ۳ ممکن است اثرات مثبتی برای سلامت قلب نداشته باشد. علت آن هم ترکیب این دو ماده است.

امگا 3

یافته ها حاکی از آن بود که همه مکمل های امگا ۳ این گونه نیستند اما ترکیب این دو ماده در کنار یکدیگر که در اغلب این مکمل ها وجود دارد، اثرات مثبت این مکمل را برای سلامت قلب از بین می برد و ممکن است خطرناک هم باشد. متخصصان بعد از انجام مطالعات، به این نتیجه رسیدند که مصرف امگا ۳ در مواد غذایی بهتر از قرص مکمل امگا ۳ است.

محققان به این نکته مهم اشاره کرده اند که امگا سه فواید بسیار زیادی برای سلامت کلی بدن دارد. درست است که استفاده از قرص مکمل در طول روز راحت تر است اما چه بهتر که افراد سعی کنند مواد غذایی حاوی امگا ۳ مصرف کنند تا از فواید بیشتری بهره مند شوند که یکی از منابع غنی آن ماهی سالمون است.

ماهی سالمون

فواید امگا ۳ طبیعی برای قلب

بارها و بارها در مورد فواید امگا ۳ در رویش مدیا صحبت کرده ایم و میدانید که تحقیقات دیگر نشان داد خوردن ماهی فواید زیادی برای سلامت قلب دارد. این اولین تحقیقی نیست که رابطه بین رژیم غذایی حاوی امگا ۳ با فواید زیاد برای سلامت قلب را تایید می کند. مطالعات بسیار متنوعی در این باره انجام شده است و محققان به این نتیجه رسیده اند که سطح خاصی از روغن های امگا ۳ می تواند تا ۱۸ درصد علائم مربوط به بیماری را در افراد پیر کاهش دهد. معمولاً افرادی که در خون شان امگا ۳ بیشتری حاصل از مواد غذایی دریایی دارند، احتمالاً طول عمر بیشتری داشته باشند و زندگی سالم تری را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید
چطور بفهمم کدوم روغن آشپزی پالم داره ؟

سلامت قلب

داروی مکمل امگا ۳ برای قلب خطر دارد ؟

۵۱

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=14593

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها