داغ‌ترین‌ها

نسبت و رابطه خانم بازیگر با همسر علی دایی ؟! آموزش شیرینی نخودچی بدون فر؛ راحت و فوری عکسی که بتازگی از همسر سروش صحت وایرال شده دیگه شکلات پذیرایی نخر؛ اینطوری تو خونه درست کن اثرات مخرب دیابت روی دهان و دندان شیرینی نخودچی عید، با روغن مایع و بدون استراحت بازیگران خانه به دوش در کنار همسر و خانواده شان افزایش گردش خون بدون دارو بدون رژیم ابراز دلتنگی نجم الدین شریعتی برای یک زن وسط برنامه! افطاری های خوشمزه ای که نیم ساعته آماده میشن تعداد واقعی فرزندان بنیامین بهادری لو رفت نخوردن غذای آماده چه فایده ای برامون داره؟ اسم عشق سابق بهنوش بختیاری لو رفت دستور پخت پاستای سبزیجات رژیمی بازیگر مرد معروف از همسرش کتک خورد! خواص باورنکردنی گیاه والک یا سیر وحشی عکس وایرال شده بازیگران دونگی در یک عروسی روز جهانی زن در صفحه حامد بهداد و دیگر بازیگران فندق افسونگر چیست و چه فواید درمانی زیبایی دارد؟ چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته ۱۸ اسفند

4

مصرف دمنوش بابونه در بارداری مفیده یا مضر ؟

  • کد خبر : 14600
  • 16 خرداد 1400 - 19:10
مصرف دمنوش بابونه در بارداری مفیده یا مضر ؟

چای بابونه بسیار نیروبخش است و عطر و تاثیر آن بر بدن باعث می شود که این چای یکی از انواع دمنوش های گیاهی مورد علاقه در سرتاسر جهان باشد

نکاتی که در مورد مصرف دمنوش بابونه در دوران بارداری باید بدانید

چای بابونه بسیار نیروبخش است و عطر و تاثیر آن بر بدن باعث می شود که این چای یکی از انواع دمنوش های گیاهی مورد علاقه در سرتاسر جهان باشد. آیا می توانید چای بابونه را در دوران بارداری بنوشید؟ آیا این کار مفید است یا اثرات جانبی دارد؟مصرف چه مقدار چای در طی بارداری ایمن است؟ یک فنجان در روز چای بابونه بنوشید. اگر می خواهید چند بار در روز آن را بنوشید، یک فنجان چای را به چند قسمت تقسیم کرده و آن را در طول روز بنوشید، یا با افزودن آب بیشتر آن را رقیق کنید.

چای بابونه لیمو نعنا

فواید مصرف چای بابونه برای سلامت بدن

بهبود کیفیت خواب:

نوشیدن یک فنجان چای بابونه قبل از خواب به تسکین اعصاب و بهبود خواب کمک می کند این گیاه مسکن بی خوابی را درمان می کند.

بالا بردن ایمنی بدن :

چای کیسه ای ایمنی را بهبود می بخشد و در نتیجه به مبارزه با عفونت ها کمک می کند. اگر تب خفیف و آبریزش بینی دارید، نوشیدن یک فنجان چای تازه بابونه به شما کمک خواهد کرد. مصرف چای گیاهی بابونه یک روش عالی برای مقابله با هر گونه علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا در بدن زنان باردار به شمار می رود.

دمنوش بابونه سرماخوردگی

تسکین درد عضلانی:

چای بابونه دردهای عضلانی و اسپاسم مربوط به اختلالات روده را تسکین می دهد. بابونه سطح گلیسین (اسید آمینو استیک) را در بدن افزایش داده و منجر به آرامش عضلات و اعصاب می شود.

درمان زخم دهان:

چای بابونه را می توان به عنوان دهان شویه برای درمان زخم ناشی از سوزش دهان مصرف کرد. چای غلیظ یا رقیق بابونه را سه تا چهار بار در روز قرقره کرده و زخم دهان را رفع کنید.

محافظت در برابر سرطان ها و بیماری های قلبی:

چای کیسه ای به دلیل داشتن پلی فنول و آنتی اکسیدان با محافظت از قلب شما از بیماری های مربوط به قلب جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید
تشک طبی خوشخواب

تاثیر بابونه بر سلامت قلب گوشی پزشکی

درمان سوهاضمه:

خاصیت ضد التهابی بابونه به کاهش مشکلات هاضمه از قبیل یبوست و نفخ کمک می کند.

افزایش اشتها و هضم بهتر غذا :

استفاده از چای بابونه در طی دوران بارداری زنان می تواند اشتهای فرد را برای بهتر غذا خوردن باز کند. همچنین مصرف چای گیاه بابونه به هضم راحت غذا در بدن مادران باردار کمک می کند.

درمان تهوع زنان باردار :

عطر بابونه و طعم وسوسه انگیز آن، تهوع را تسکین می دهد. اگر از مشکل تهوع در ماشین به هنگام سفر رنج می برید، باید بدانید که نوشیدن جرعه جرعه چای بابونه قبل از سفر و طول آن به شما کمک خواهد کرد تا بر این مشکل خود غلبه کنید.

بابونه و حالت تهوع

مبارزه با اضطراب و استرس :

چای گیاهی به عنوان تقویت کننده خلق و خوی عمل کرده و می تواند به اوج گرفتن روح مادران باردار و به وجود آمدن احساس شادی در این افراد و مبارزه با اضطراب و استرس کمک کند.

افزایش انرژی :

چای بابونه در طی دوران بارداری می تواند انرژی لازم برای انجام فعالیت-های روزانه را تامین کند. درد، خستگی ها و یا گرفتگی عضلات ناشی از خستگی و کار در بدن زنان باردار را از بین ببرد و آنها را ترغیب به ورزش نماید.

تسکین درد گوش :

خانم های باردار برای تسکین درد گوش خود می توانند از چای کیسه ای گیاه بابونه استفاده کنند . کیسه چای بابونه باید در ناحیه خارج از گوش مورد استفاده قرار گیرد.

درد گوش

درمان گلودرد :

نوشیدن چای بابونه در مراقبت از گلوی و کاهش درد یا خارش آن مفید است . برای کاهش درد گلو و التهاب آن شما می توانید کیسه چای بابونه را به عنوان یک کمپرس گرم طبیعی استفاده کرده و آن را بر روی گلو خود قرار دهید.

درمان زگیل های گوشتی دوران بارداری :

بر روی پوست بدن برخی از مادران باردار، هنگامی که آهک موجود در بدن از حد طبیعی اضافه می شود، زگیل هایی از گوشت اضافی به وجود می آید، نوشیدن چای بابونه و مالیدن این چای روی زیگیل ها به کاهش اثرات آهک و کاهش زگیل ها کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
8 خاصیت از خواص قهوه برای بدن

بابونه

کاهش قرمزی و یا pinkness داخل چشم زنان باردار:

استفاده از چای بابونه سرد کمک زیادی به کاهش قرمزی و یا pinkness داخل چشم زنان باردار خواهد نمود. برای از بردن بردن ورم ملتحمه چشم و یا سندرم چشم صورتی یا قرمز ای بابونه را بعد از سرد شدن و رسیدن به دمای اتاق، به طور منظم بر روی چشم خود بریزید. شما همچنین می توانید کیسه-های چای بابونه سرد شده را بر روی چشم خود به عنوان کمپرس سرد قرار دهید. با وجود این دلایل باید بابونه را در حد اعتدال بنوشید چون ممکن است عوارضی هم داشته باشد.

عوارض جانبی نوشیدن چای و دمنوش بابونه در دوران بارداری

چنانچه در بخش بارداری و نوزاد رویش مدیا گفته شده است استفاده از چای بابونه به مقدار زیاد ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد. با این حال، هیچ مدرک علمی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد. خاصیت آرام بخشی بابونه ممکن است موجب انقباضات رحمی و در نهایت منجر به سقط شود. چای بابونه به دلیل داشتن خاصیت آرام بخشی ممکن است باعث خواب آلودگی شود بنابراین، آن را به مقادیر زیاد ننوشید.

تاثیر چای بابونه بر خارش پوست

اگر به گل هایی مثل گل افتاب گردان، ابروسیا، گل مینا و گل داودی حساسیت دارید، ممکن است به بابونه نیز حساسیت داشته باشید که منجر به خارش پوست و گرفتگی نایژه می شود. با این حال، این یک اتفاق نادر است.

خارش دست

بابونه ممکن است با داروهای آرام بخش تداخل داشته باشد که منجر به عوارض جانبی می شود. بنابراین، از نوشیدن چای قبل از سزارین اجتناب کنید. انواع مختلف عصاره های بابونه ممکن است با داروهای مسکن، آرام بخش و داروهای ضد میکروبی که احتمالا در طول دوران بارداری مصرف می کنید واکنش نشان دهد. بنابراین درباره نوشیدن چای با پزشک صحبت کنید.

بیشتر بخوانید
راز مراقبت از پوست حین باغبانی و کار با گل و گیاه

ماده ای به نام کومارین در چای بابونه وجود دارد، که می¬تواند اثرات خفیفی بر رقیق شدن خون انسان، به ویژه زنان باردار داشته باشد. بابونه به دلیل داشتن خاصیت رقیق کنندگی خون برای افرادی که قبلا این مشکل را داشته اند توصیه نمی شود بنابراین مصرف این چای را محدود کنید.

اگر طعم و مزه چای بابونه را دوست دارید و نمی خواهید آن را از دست بدهید، در میزان نوشیدن آن احتیاط کنید. اگر شما، این چای را در مقدار کم اما در طی یک دوره طولانی مصرف کنید، بر روی غلظت و میزان خون موجود در بدن شما تاثیر خواهد گذاشت.

بابونه و بارداری

سوالات متداول درمورد چای بابونه

آیا چای بابونه به تحریک زایمان کمک می کند؟

تحقیقات کافی برای اثبات این که استفاده از چای بابونه می تواند باعث تحریک زایمان شود وجود ندارد. اما نوشیدن در مقدار زیاد می تواند موجب انقباضات رحمی و در نهایت سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

بهترین زمان برای نوشیدن چای بابونه در دوران بارداری چگونه است؟

شما می توانید در هرماه از بارداری در مقادیر متوسط، جوشانده بابونه را بنوشید البته در شرایطی که پزشک شما اجازه ی مصرف این نوشیدنی را داده باشد.

چای در بارداری

چگونه چای بابونه را در خانه درست کنیم؟

برای داشتن به یک فنجان چای بابونه عالی از این گام های ساده پیروی کنید:

یک فنجان آب را بجوشانید.

آب جوش را به یک لیوان انتقال دهید و گل بابونه یا چای کیسه ای بابونه را به آن اضافه کنید.

اجازه دهید بسته به میزان غلظتی که می خواهید پنج تا ده دقیقه بماند. لیوان را طوری بپوشانید تا بوی آن باقی بماند.

چای بابونه را صاف کرده یا کیسه چای را از فنجان خارج کنید.

می توانید یک قاشق چای خوری عسل به چای بابونه اضافه کنید.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=14600

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها