1

سوالی که تکرارش علامت آلزایمر است

  • کد خبر : 14612
  • 16 خرداد 1400 - 19:10
سوالی که تکرارش علامت آلزایمر است
هشدارهای آلزایمر رو خودتان قبل از پزشک بشناسید

هشدارهای آلزایمر رو خودتان قبل از پزشک بشناسید

با بالا رفتن سن، تغییرات زیادی در بدن انسان اتفاق می افتد و مغز و ذهن هم تحت تاثیر این تغییرات قرار می گیرد. یکی از نگران کننده ترین مشکلات بر اثر بالا رفتن سن، کاهش سطح توانایی ذهنی است که ممکن است در بسیاری از افراد اتفاق بیفتد. جالب است بدانید پزشکان بر این عقیده هستند .

آلزایمر

سوالی که تکرارش علامت آلزایمره

پرسیدن مکرر امروز چند شنبه است، می تواند از علائم اولیه آلزایمر باشد و متخصصان روی این مسئله تفاهم نظر دارند، البته این بدان معنا نیست که اگر اتفاقی روزی را فراموش کردید پس علائم آلزایمر دارید بلکه تکرار بیش از حد این سوال و فراموش کردن روزهایهفته به طور غیر طبیعی از اولین نشانه های ابتلای فرد به آلزایمر است.

دوران قرنطینه و دورکاری در منزل باعث شده است که بیشتر ما از تقویم دور باشیم و زمان از دستمان خارج شود اما طبق نظر پزشکان، این که شما مدام درگیر این باشید که امروز چند شنبه است، می تواند جزء علائم اولیه آلزایمر باشد. البته اشکالی ندارد که فراموش کنید امروز پنجم ماه است یا ششم اما اگر به طور مکرر این اتفاق بیفتد، باید شرایط خود را دوباره بررسی کنید و کمی بیشتر مراقب خودتان باشید.

نشانه آلزایمر

فراموش کردن ساعت و قرار ملاقات

فراموش کردن بیش از حد ساعت در طول روز یا فراموش کردن قرار ملاقات ها هم می تواند جزء علائم اولیه آلزایمر باشد. بعضی دیگر از متخصصان بر این عقیده هستند افرادی که خیلی سریع دچار فراموشی می شوند و نمی توانند محاسبه خوبی برای زمان داشته باشند و مسئولیت ها و قرار ملاقات خود را فراموش می کنند، احتمالاً در معرض ابتلا به آلزایمر هستند. در واقع علائم اولیه آلزایمر باعث می شود که شما تقویم و زمان بندی ذهنی خود را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید
تشخیص چهره افراد با ماسک چگونه ممکن است؟

ساعت ملاقات

تمایل غیرطبیعی به شیرینی

تمایل داشتن به شیرینی جات می تواند جزء علائم اولیه آلزایمر باشد. علامت های آلزایمر فقط به گم کردن تقویم روزانه محدود نمی شود، بلکه علائم مشهودتری هم دارد. تمایل زیاد به شیرینی جات می تواند جزء علایم اولیه افت توانایی مغز و آلزایمر باشد. ترجیح فرد در انتخاب غذاها در چنین حالتی تغییر می کند و دوست دارد که به سمت غذاهای شیرین برود. تا جایی که تمایل دارد مدام بستنی بخورد یا یک جعبه پر شکلات شیرین را پشت سر هم بخورد ؛ حتی زمانی که قصد خوابیدن دارد.

شیرینی

علاوه بر آنچه خواندید آلزایمر علائم متعددی دارد که در مطالب اشاره شده به طور کامل به آن پرداخته ایم :

علائم پیدا و پنهان بیماری آلزایمر

علائمی از آلزایمر که ربطی به حافظه ندارند

به پزشک مراجعه کنید اگر ..

در صورت مشاهده علائم بالا حتما به پزشک مراجعه کنید تا ببینید چه اتفاقی برایتان افتاده است. البته فراموش کردن روز های هفته و یادآوری مکرر، گاهی اوقات یک علامت طبیعی به دلیل بالا رفتن سن و درگیری های ذهنی محسوب می شود اما اگر به یک باره متوجه شدید که روز ها را فراموش می کنید و همه چیز مانند قبل عادی و طبیعی نیست، احتمالا این مورد می تواند جزء علائم اولیه آلزایمر باشد. علائم پیری در ذهن بسیار متغیر است. بعضی از افراد آن را تجربه می کنند اما بعضی دیگر خیر.

مراجعه به پزشک

زیاد پرسیدن این سوال از نشانه های آلزایمره

۵۲

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=14612

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها