2

خطری در کمین زنانی که کمر درد دارن

  • کد خبر : 14658
  • 17 خرداد 1400 - 3:19
خطری در کمین زنانی که کمر درد دارن
تهدیدی مشترک برای زنانی که کمر درد دارن

طبق مطالعات انجام شده تقریبا ۸۰ درصد دنیا کمر درد را در انواع مختلف و در برهه های متفاوتی از زندگی تجربه می کنند. کمر درد یک مشکل بسیار رایج است و بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند و آن را یک اتفاق طبیعی می دانند. کمر درد زنان می تواند به دلایل مختلفی مثل پوزیشن غلط هنگام خواب، کار کردن خیلی زیاد، نشستن در مدت زمان طولانی و غیره اتفاق بیفتد.

طبق مطالعات انجام شده، کمر درد مخصوصاً در خانم های جوان به یک مشکل جدی تبدیل شده است که آن ها را می ترساند.

کمر درد در خانم ها

خطر مرگ و میر در خانم هایی که کمر درد شدید دارند!

تحقیقات جدیدی روی چگونگی ارتباط کمر درد با مرگ و میر انجام شده است. طبق بررسی ها و آنالیز های انجام شده روی ۱۱ مطالعه که در آن ۸۱۰۰۰ خانم میانسال و جوان بودند، به این نتیجه رسیدند که کمر درد می تواند با افزایش میزان مرگ و میر در خانم ها ارتباط داشته باشد. اگرچه منظور ما اصلاً کمر درد خفیف و معمولی نیست. جالب است بدانید که در مردان ارتباطی بین کمر درد و مرگ و میر وجود ندارد.

کمر درد می تواند عاملی برای کاهش فعالیت فیزیکی شود و به همین دلیل خطر مرگ و میر را افزایش می دهد. تحقیقات رابطه بین کمر درد و میزان مرگ و میر را در بین خانم ها پیدا کرده اند و علت آن را کم شدن فعالیت زنان می دانند. آن ها بر این عقیده هستند که کمر درد باعث ایجاد ناتوانی هایی در افراد سراسر جهان شده است و این ناتوانی و فعالیت نداشتن، خطر مرگ و میر را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید
علائم بیماری وسواس فکری و درمان OCD

کمر درد همچنین باعث ایجاد محدودیت های حرکتی در زندگی روزانه افراد و کاهش فعالیت فیزیکی می شود که عاملی برای اضافه وزن، بدتر شدن بیماری های مزمن مثل بیماری قلبی و عروقی است. امیدواریم که این مطالعه شما را به فکر فرو ببرد و باعث شود که اگر کمردرد دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید و آن را درمان کنید. مدیریت مناسب کمر درد بسیار مهم است و در بهبود آن نقش بسیار زیادی دارد.

کمر درد شدید

کمر درد در قسمت پایین کمر در بین خانم ها با افزایش سن بیشتر می شود

خانم ها بعد از یائسگی بیشتر در معرض کمر درد در قسمت پایین کمر هستند و این نوع کمر درد بین سنین ۴۰ تا ۶۰ سالگی اتفاق می افتد و حتی ممکن است بعضی از آن ها در سن سی سالگی هم تغییراتی را در ستون فقرات خود مشاهده کنند. همچنین نقش مهمی در دیسک کمر افراد دارد.

کم کم که سن افزایش پیدا می کند، دیسک کمر خشک می شود، حالت اسفنجی و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و خطر ابتلا به دیسک بیرون زده بالا می رود که افراد را به سختی زیادی می اندازد اما بدون توجه به اینکه علت کمر درد شما چیست، باید سعی کنید وزن خود را سالم نگه دارید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و مراقب هر کیلو اضافه وزن خود باشید زیرا فشار زیادی به سیستم اسکلتی ماهیچه های شما وارد می کند.

کمر درد

اگر کمر درد شدید دارید، هرگز برای مراجعه به پزشک تعلل نکنید

اگر کمر درد را در قسمت پایین کمر احساس می کنید، هرگز نباید صبر کنید تا این کمر درد باعث ضعف بدنی شما شود. متخصص مربوط به ستون فقرات و کمر، می تواند به شما کمک کند تا این درد را بهتر مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید
فواید بی نظیر یک فنجان قهوه اسپرسو

پزشکان اعلام کردند که تعداد زیادی از افراد به مشکلات کمر دچار می شوند. بسیاری از آن ها بعد از دو هفته بهبود پیدا می کنند اما اگر بیشتر طول بکشد، یعنی مشکلی در کار وجود دارد.

اگر درد شما در این ناحیه بلند مدت یا مزمن شد، زمان مناسبی است که به متخصص مراجعه کنید. خوشبختانه شما می توانید درد مداوم کمر را با مصرف دارو، تزریقات، فیزیکال تراپی و در بعضی از موارد، جراحی بهبود ببخشید.

درمان کمر درد

پزشکان همچنین برای این عقیده هستند که هر گونه کمر درد مداوم، شدید یا حتی کوتاه مدت ممکن است دیر یا زود نیاز به مراجعه به متخصص داشته باشد. پس آن را پشت گوش نیندازند و اجازه ندهید که این درد باعث ضعیف شدن بدن شما و ناتوانی در انجام کار های روزانه تان شود. درد کمر در موارد شدیدتر می تواند عاملی برای ایجاد تب، کاهش وزن بدون دلیل و مشکلات ادرار نیز باشد.

خطری در کمین تمام زنانی که کمر درد دارن

۵۲

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=14658

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها