داغ‌ترین‌ها

تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر جواب رٌک نعیمه نظام دوست درباره دلیل ازدواج نکردنش

7

خوردن ماءالشعیر در افزایش شیر مادر واقعا تاثیر دارد؟

  • کد خبر : 15195
  • 18 خرداد 1400 - 12:08
خوردن ماءالشعیر در افزایش شیر مادر واقعا تاثیر دارد؟
تغذیه مادر در دوران شیردهی بسیار پر اهمیت است زیرا نوع تغذیه مادر بر روی تغذیه فرزند او تاثیر گذار است.

 

تغذیه مادر در دوران شیردهی بسیار پر اهمیت است زیرا نوع تغذیه مادر بر روی تغذیه فرزند او تاثیر گذار است. یک مادر در دوران شیردهی برای تولید شیر باید حداقل ۵۰۰ کالری علاوه بر نیاز معمول یک خانم در سال انرژی مصرف نمایید و در صورت دریافت کالری ناکافی، شیر کافی برای سیر شدن نوزاد نخواهند داشت.

ماءالشعیر یکی از مواد خوراکی که موجب ازدیاد شیر مادر می شود. یک خانم در این دوران باید به تغذیه خود توجه کند و از مواد غذایی که موجب تولید و ازدیاد شیر مادر می شوند، مصرف نماید.  در این بخش از رویش به این موضوع پرداخته ایم که آیا خوردن ماءالشعیر شیر مادر را زیاد میکند؟ اگر میخواهید پاسخ این پرسش را بدانید با ما همراه باشید.

دلستر شیر مادر

خواص و مضرات مصرف دلستر در دوران شیردهی

ماءالشعیر یکی از نوشیدنی هایی است که مصرف آن به خانم های شیرده در این دوران توصیه می شود. اما باید بدانند ممکن است عوارضی را هم برای مادران به دنبال داشته باشد.

خواص ماءالشعیر  در دوران شیردهی

مادران در دوران شیردهی روزانه ۷۰۰ تا ۸۵۰ میلی لیتر شیر تولید می کنند که هر لیتر از این شیر حاوی ۳۳۰ میلی گرم کلسیم است. این خانم ها برای تولید این مقدار شیر باید ۵۰۰ کالری بیش از زنان دیگر مصرف کنند و دریافت کالری ناکافی موجب کاهش تولید شیر می شود.

برای تامین این مقدار کالری به جز مصرف مواد غذایی مقوی مانند انواع چربی ها و پروتئین، از چربی های ذخیره شده در بدن مادر در دوران بارداری نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید
سوزش سردل در حاملگی یعنی بچه پرمو؟

اغلب مادران در دوان شیردهی از کم بودن شیر خود شکایت دارند و این امر یک مسأله جدی می باشد چرا که نوزاد تازه به دنیا آمده در اوایل زندگی خود به جز شیر مادر، از چیز دیگری نمی تواند تغذیه کند. میزان ترشح شیر مادر با تغذیه خانم در طول روز ارتباط مستقیم دارد.

نوشیدن مقدار زیادی آب و مصرف برخی از مواد غذایی در تولید و ازدیاد شیر مادر موثر هستند. ماءالشعیر یکی از موادی است که نوشیدن آن در دوران شیردهی سبب افزایش شیر مادر می شود. ماءالشعیر حاوی مالت جو، گلوکز، ویتامین های گروه B، ویتامین C، اسیدهای آمینه و آب کربوناته است.

تاثیر دلستر بر شیرمادر

ماءالشعیر برای شیر مادر و دیگر خواص آن

خواص مفید ماءالشعیر شامل موارد زیر است:

  1. رشد سلول های مغز در کودکان
  2. جلو گیری از تشکیل سنگ های کلیوی و ادراری و دفع رسوبات کلیه
  3. ضد عفونی کردن روده
  4. برطرف کردن خستگی
  5. افزایش شیردهی در مادران

پیش از این هم در بخش سلامت رویش خواندید که جایگزین نمودن ماءالشعیر به جای نوشابه بسیار مفید است. اما باید در حد متعادل مصرف شود. زیاده روی در مصرف هر نوع ماده غذایی حتی مفید در دوران شیردهی برای سلامتی بدن مادران مضر است پس باید دلستر به مقدار مناسب و متعادل مصرف گردد.

افزایش شیر مادر

مضرات زیاده روی در مصرف ماءالشعیر برای سلامتی مادران شیرده

  • مصرف بیش از حد آن به دلیل قند بالا سبب پوسیدگی دندان و چاقی میشود.
  • برای افرادی که معده حساس دارند مضر است و میزان اسیدیته ی معده را بالا میبرد و منجر به زخم های گوارشی می شود.
  • برای مادران لاغر بی اشتهایی می آورد زیرا معده آنان را پر گاز می کند.
بیشتر بخوانید
بهترین بازی با کودک وقتی خسته اید

مادران شیرده

سخن آخر درباره ماءالشعیر و شیر مادر

ماءالشعیر سبب افزایش شیر مادر می شود. اما مصرف زیاد آن در مادران لاغر ، پر شدن معده با دلستر و بی میل شدن نسبت به غذا می شود و درمادران شیرده چاق سبب افزایش کالری مصرفی آنها و چاقی بیشتر آنان می شود.

* اگر شما مشکل و بیماری خاصی دارید هرگز بدون مشورت با پزشک نباید از نوشیدنی های مصنوعی استفاده کنید.

 

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=15195

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها