4

اگه لوازم آرایش تاریخ گذشته مصرف کنیم چی میشه؟

  • کد خبر : 15860
  • 20 خرداد 1400 - 11:59
اگه لوازم آرایش تاریخ گذشته مصرف کنیم چی میشه؟

منقضی شدن لوازم آرایشی و عوارض استفاده از لوازم آرایش تاریخ گذشته تاریخ انقضا در بسیاری از چیز ها مثل غذا برای افراد اهمیت دارد . گاهی اوقات افراد آن را دنبال کرده و بعضی وقت ها نیز نادیده می گیرند اما در مورد مواد آرایشی چطور ؟ مثلا شاید دلتان بخواهد از یک ریمل […]

منقضی شدن لوازم آرایشی و عوارض استفاده از لوازم آرایش تاریخ گذشته

تاریخ انقضا در بسیاری از چیز ها مثل غذا برای افراد اهمیت دارد . گاهی اوقات افراد آن را دنبال کرده و بعضی وقت ها نیز نادیده می گیرند اما در مورد مواد آرایشی چطور ؟ مثلا شاید دلتان بخواهد از یک ریمل قدیمی استفاده کنید یا یک رژ لب گران قیمتی دارید که هنوز تمام نشده از تاریخش گذشته است که خطرات این کار همیشه بیش از فوایدش است.

متخصصان پوست همیشه توصیه می کنند که خانم ها باید به تاریخ لوازم آرایش مثل شیر نوشیدنی توجه کنند. لوازم آرایش بعد از انقضا ، پایداری خود را از دست می دهند، کم کم خشک می شوند و نمی توان به طور یکدست از آن ها روی پوست استفاده کرد که این موضوع در مورد پنکک ، ریمل و رژ لب صدق می کند.

همچنین ممکن است که مولکول های محصول دچار شکنندگی شوند که باعث التهاب و آسیب به پوست می شود . لوازم تاریخ مصرف گذشته با خود باکتری دارد که روی پوست مانده و کرم هایش حالتی صورتی می گیرند و رژ لب های منقضی شده نیز باعث باد کردن لب می شوند .

لوازم آرایش تاریخ گذشته

پیشنهاد ما در بخش دنیای مد رویش مدیا این است که ریمل را هر سه ماه یک بار و خط چشم و ریمل را هر دوازده ماه یک بار و رژلب را هر هجده ماه یک بار عوض کنید . کرم پودر، پنکک و دیگر مواد پوستی را نیز هر دوازده ماه یک بار تعویض کنید.

بیشتر بخوانید
خانم های باکلاس داخل کیفشون چه وسایلی دارن؟

حتی استفاده از لوازم آرایش باز نشده هم بعد از این دوران خطر دارند .

این پروسه تخریبی آرام اتفاق می افتد و به محض در معرض هوا گرفتن محصول رخ می دهد . نگهدارنده ها کم کم شروع به شکستگی می کنند و این شکستگی قبل از باز شدن اتفاق می افتد و بنابراین اگر بسته ای را پنج سال است باز نکرده اید بهتر است به همان حالت آن را دور بریزید .

علامت های هشدار را در نظر بگیرید و اگر محصولی در حال خشک شدن است ، بهترین زمان برای دور انداختن است. کرم ها در این حالت متلاشی می شوند و رژ ها و برق لب ها نیز کم کم تغییر رنگ می دهند و بوی آن ها هم تغییر می کند و باید مطمئن باشید که محصول در هوای گرم و یا مرطوب دار نگه داری نشود و همچنین براش های خود را همیشه تمیز نگه دارید ، یک بار در هفته آن ها را شستشو دهید تا باکتری ها و روغن اضافه آن خارج شود و اگر حس کردید کم کم خاصیت خود را از دست داده، آن ها را دور بباندازید .

عوارض لوازم آرایش فاسد

اتفاقاتی که برای لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته می افتد

تفکیک مواد تشکیل دهنده:

مواد تشکیل دهنده فعال لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته مانند قبل عمل نمی کنند مثلا فونداشنی که دارای SPFهستند ، شما را در برابر خورشید محافظت می کنند.

مواد نگهدارنده:

محصولات آرایشی حاوی مقداری مواد نگهدارنده هستند. مواد نگهدارنده لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته بعد از تاریخ انقضا روی پوست اثر مخرب دارند .

بیشتر بخوانید
طراحی ناخن با لاک مشکی ساده و پرطرفدار

تغییر در قوام و استحکام:

مواد آرایش تاریخ مصرف گذشته مانند اوایل قوام ندارند و سریع خشک یا جمع می شوند بنابراین استفاده از آنها سخت تر می باشد.

خراب شدن لوازم آرایش

خطرات استفاده از محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته برای پوست :

التهاب:

استفاده از محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته ، به دلیل تفکیک مولکول های آن روی پوست موجب التهاب (دراماتیت تماسی) می شود و مشکلات زیادی مانند قرمزی، برآمدگی، خارش، تاول و ورم کردگی برای پوست به وجود می آورد.

آکنه و عفونت:

محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته ، باکتری های زیادی را به خود جذب می کنند و موجب ابتلا به آکنه، عفونت پوست و حتی عفونت چشم (مثل ورم ملتحمه) می شوند.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=15860

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها