داغ‌ترین‌ها

1

تغییر قیافه ی وحشتناک یک کرم !

  • کد خبر : 16292
  • 21 خرداد 1400 - 2:28
تغییر قیافه ی وحشتناک یک کرم !

مکانیزم دفاعی عجیب نوعی کرم با تغییر قیافه اش کرم صدپا، حیوان نادر صورتی رنگی است که دارای مکانیسم دفاعی بسیار عجیبی می باشد. هنگامی که احساس کند اوضاع آشفته است، ناگهان چشم های خود را شبیه به دو چشم بزرگ بسیار ترسناک می کند و دو ردیف دندان روی صورت او ظاهر می شوند. […]

مکانیزم دفاعی عجیب نوعی کرم با تغییر قیافه اش

کرم صدپا، حیوان نادر صورتی رنگی است که دارای مکانیسم دفاعی بسیار عجیبی می باشد. هنگامی که احساس کند اوضاع آشفته است، ناگهان چشم های خود را شبیه به دو چشم بزرگ بسیار ترسناک می کند و دو ردیف دندان روی صورت او ظاهر می شوند.

این کرم که تصویرش را در بخش سرگرمی و گوناگون رویش مدیا مشاهده می کنید معمولاً از میوه های فاسد تغذیه می کند و همچنین به شدت به نور جذب می شود. معمولاً به رنگ صورتی روشن جذب می گردد، رنگ صورتی که روی بال هایشان نیز واضح و مشخص است.

مکانیسم دفاعی کرم

برخی از متخصصان بر این باور هستند که مکانیسم دفاعی این کرم به شدت عجیب و غریب است، زیرا می تواند حتی با یک رنگ عجیب و غریب هم تغییر حالت بدهد و مدت زمان طولانی از شکار بگریزد. استراتژی دفاعی این کرم به گونه ای است که رنگ صورتی در آن بیش از هر رنگ دیگری دیده می شود.

هنگامی که این کرم ها سر از تخم بیرون می آورند، یک رنگ قهوه ای دارند که باعث می شود بتوانند با محیط اطراف خودشان را همرنگ کنند و شکارچی آن ها را تشخیص ندهد اما هنگامی که رشد می کنند، دو عدد لکه سیاه بزرگ با خطوط زرد روشن روی بدن آن ها را احاطه می کند و چشمان بزرگ و وحشتناکی همراه با دو ردیف خط سفید به جا می گذارند که این چشم ها شبیه دندان هم می شود.

ظاهر عجیب کرم

صورت این کرم ها حین عملکرد مکانیزم دفاعی شبیه به یک اسکلت ترسناک می شود. یعنی اگر شکارچی در چنین حالتی آن را ببیند، احساس می کند که فقط دو عدد چشم بزرگ که داخل خود دندان هم دارند به او خیره شده اند. همچنین تصور می کنند که سر این حیوان به شکمش چسبیده است.

بیشتر بخوانید
مردی که بعد جراحی پلاستیک مادرش او را نشناخت! + عکس قبل و بعد

سر این نوع کرم به شدت بزرگ است و می تواند به راحتی با شکل مکانیسم دفاعی خودش را وفق بدهد، زیرا حالت ارتجاعی دارد به گونه ای که شکارچی دیگر به چشم قربانی به او نگاه نمی کند و آن را یک تهدید و خطر برای خودش می داند.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=16292

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها