7

سواحل دیدنی و مرموز جهان

  • کد خبر : 16394
  • 21 خرداد 1400 - 10:30
سواحل دیدنی و مرموز جهان
آشنایی با سواحل منحصربه فرد و متفاوت دنیا

آشنایی با سواحل منحصربه فرد و متفاوت دنیا

همه ما عاشق سفر کردن به سواحل زیبا و خاص هستیم. گاهی اوقات هم رویای قرار گرفتن در کنار چنین سواحلی را در ذهن خود داریم اما آیا می دانستید سواحلی در دنیا هستند که به عنوان سواحل مرموز شناخته می شوند. علت آن هم این است که این سواحل به نوبه خودشان منحصر بفرد محسوب می شوند. در این قسمت از رویش قصد داریم که مرموز ترین سواحل دنیا را به شما معرفی کنیم.

۱. کاتدرایس در اسپانیا

یکی از دراماتیک ترین سواحلی را که می توانید در عمر خود مشاهده کنید، ساحل کاتدرایس در اسپانیا است که در قسمت شمال غرب قرار گرفته است. تخته سنگ های بسیار جذابی در کنار این ساحل وجود دارد. این ساحل به دلیل شکل منحصر به فردی که دارد، معروف شده است و نمی توانید زیباتر از آن را پیدا کنید.

کاتدرایس

۲. ساحل پنهان در مکزیک

نام این ساحل به نوبه خودش مرموز محسوب می شود. این ساحل بر گرفته از اقیانوس آرام است. از طریق یک تونل می توان به آن راه پیدا کرد، البته این ساحل زیرزمینی نیست اما به سمت هوای آزاد، راه دارد و حس سواحل مرموز و خاص را به ما می دهد.

ساحل پنهان

۳. ساحل ماهو در سینت مارتن

این ساحل نزدیک به فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا قرار گرفته است و در کنار آن هواپیماهای بزرگی دیده می شود که باعث اعجاب چنین ساحلی شده است. موتورهای جت با صدای بلند و نیروی بسیار بالا در کنار این ساحل به پرواز در می آیند و تصویر زیبایی را ایجاد می کنند. در واقع این ساحل شبیه به یک باند فرود هواپیما شده است. اگر می خواهید پرواز هواپیما ها را در کنار ساحل مشاهده کنید، قطعاً ماهو بهترین گزینه است.

ساحل ماهو

۴. ساحل جوکولسارلون در ایسلند

هنگامی که به این ساحل نگاه می کنید، تعداد زیادی یخ را مشاهده خواهید کرد. این ساحل جاذبه فرهنگی و توریستی بسیار بالایی دارد و در هر زمان از روز، تکه های یخ روی آن قرار گرفته است. البته در ظهر های گرم ممکن است مقداری از این یخ ها به داخل اقیانوس بروند. به این ساحل، ساحل الماس هم می گویند زیرا می توانید یخ ها را در همه ابعاد و همه سایز ها پیدا کنید که جلوه زیبایی را در این ساحل سیاه رنگ ایجاد می کند.

جوکولسارلون

۵. ساحل شیشه ای در کالیفرنیا، آمریکا

این ساحل با شن های سفید رنگ، ظاهر بسیار جذابی دارد. البته چندین رنگ مختلف به صورت اعجاب انگیز به طور همزمان در آن به چشم می خورد و یکی از جذاب ترین سواحل دنیا محسوب می شود. مناطق بومی زیادی در کنار این ساحل قرار گرفته است و هر سال توریستان زیادی از آن بازدید می کنند.

بیشتر بخوانید
اولین سیب زمینی سرخ کرده جهان

ساحل زیبای شیشه ای

۶. ساحل ویک در ایسلند

این ساحل شن های سیاه رنگی دارد و یکی از اعجاب انگیزترین مکان ها برای بازدید است. از طرفی شکل های مختلف سنگ ها در آن دیده می شود و همین باعث می شود که بازدیدکنندگان زیادی به سمت آن بروند. صحنه های دراماتیک در آن دیده می شود.

ساحل ویک

۷. ساحل بناگیل در پرتقال

این ساحل زیبایی های اعجاب انگیزی در خود دارد و نزدیک دهکده بناگیل قرار گرفته است که داخل یک غار دریایی وجود دارد و از منفذ هایی به داخل آن نور می تابد و یکی از زیباترین سواحل دنیا محسوب می شود. بسیاری از افراد در کنار آن قایقرانی می کنند یا لوازم مخصوص به دریا را سوار می شوند. هنگامی که دریا آرام باشد، زیبایی آن بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می خورد.

ساحل بناگیل

۸. ساحل شنی صورتی در اندونزی

این ساحل رنگ های مختلفی را در خود جای داده است و یکی از محبوب ترین ساحل های فتوژنیک است که رنگ صورتی در آن به شدت به چشم می خورد. در کنار آن یک پارک ملی به نام کومدو قرار گرفته است که مقصد خوبی را برای مسافران ایجاد می کند. رنگ هایی با سایه های قرمز هم در این ساحل دیده می شود. تعداد ساحل های صورتی در کل جهان بسیار کم است و این یکی از عجیب ترین آن ها می باشد.

ساحل شنی صورتی

۹. ساحل پونالو در هاوایی ، آمریکا

این ساحل مقصد توریستی بسیار زیبایی است. در قسمت جنوبی یک جزیره بزرگ قرار گرفته است. یکی از معروف ترین سواحل با شن های سیاه در هاوایی محسوب می شود. علت سیاه بودن شن ها این است که گدازه های آتشفشانی از قسمت های مختلف وارد آب این قسمت می شوند و خنک می گردند. ظاهر و زیبایی این ساحل را هیچگاه از یاد نخواهید برد. البته یکی از بهترین محل های سکونت برای حیوانات بی خطر مثل لاک پشت های بومی است.

ساحل پونالو

۱۰. کوه کوک در نیوزلند

تخته سنگ های بسیار جذابی در این ساحل وجود دارد که آن را به یک ساحل مرموز و منحصر به فرد تبدیل کرده است. این ساحل باستانی در امتداد ساحل اتاگا قرار گرفته است که شکل و شمایل منحصر به فردی دارد. بعضی از تخته سنگ های موجود در آن حتی حدود ۲ متر هم قطر دارند و همین باعث جذابیت این ساحل شده است.

بیشتر بخوانید
سنگهای عجیبی که بین آب و هوا شناورند !!

کوه کوک

۱۱. جاینت کازوی در ایرلند شمالی ، انگلستان

شاید این ساحل جزء ساحل های سنتی به شمار نیاید اما باز هم یکی از بهترین مقاصد تفریحی محسوب می گردد. ظاهر بسیار جذابی دارد. انواع مختلفی از تخته سنگ ها داخل آن قرار گرفته اند که جذابیت آن را افزایش می دهند. به همین دلیل یکی از جاذبه های توریستی بسیار بزرگ در انگلستان است.

جانیت کازوی

۱۲. ساحل سبز در هاوایی ، آمریکا

محال است که به هاوایی سفر کنید و دلتان نخواهد که به سمت این ساحل بروید. این ساحل در جنوبی ترین قسمت جزیره قرار گرفته و به ساحل با شن های سبز معروف است. انواع مختلفی از رنگ های زیتونی و کریستالی در این ساحل به چشم می خورند که به علت نوع خاصی از گدازه های آتشفشانی است که داخل آب می افتند و خنک می شوند و چنین رنگ زیبایی را به جا می گذارند.

ساحل سبز

۱۳. ساحل صدف یا شل در استرالیا

این ساحل صدف های بسیار زیادی دارد که کل مسیر راه را پر کرده اند. این صدف ها تا عمق ۱۰ متری داخل آب هم قرار گرفتند و حجم بسیار بالایی دارند و به همین دلیل به آن ساحل صدف می گویند. این ساحل رنگ سفید بسیار جذابی دارد که با تابش نور خورشید، ظاهر معرکه و اعجاب انگیزی ایجاد می کند.

ساحل صدف

۱۴. ساحل شنی قرمز در هاوایی ، آمریکا

هاوایی سواحل بسیار زیادی دارد که یکی از بهترین آن ساحل با شن های قرمز در جزیره مایوئی است. شن های قرمز در این ساحل، منظره بسیار عالی را ایجاد کرده اند. این شن ها به دلیل فعالیت آتشفشانی به رنگ قرمز در آمده اند که مانند تمام شن های رنگی در این جزیره، باعث جذابیت زیادی شده اند.

ساحل شنی

۱۵. ساحل خوک در باهاما

شاید با شنیدن نام چنین ساحلی تعجب کرده باشید اما ساحل خوک بسیار اعجاب انگیز است. علت آن هم این است که می توانید در طول دریا خوک هایی را مشاهده کنید که داخل آب شنا می کنند و ظاهر بسیار زیبایی را ایجاد می کنند. البته این خوک ها از مناطق دیگر هم می آیند و همه آنها بومی این جزیره نیستند.

بیشتر بخوانید
کار جالب عروس بعد فرار کردن داماد

ساحل خوک

۱۶. ساحل توپ بولینگ در کالیفرنیا ، آمریکا

اگر می خواهید متوجه علت اعجاب انگیز بودن چنین ساحلی شوید، کافی است که یک بار به آن نگاه بیندازید. در کل این ساحل سنگ هایی را شبیه به توپ بولینگ مشاهده می کنید که این منطقه را پر کردند. بعضی از این سنگ ها بین ۶۰ الی ۹۰ سانت قطر دارند. یعنی به اندازه توپ بولینگ بزرگ هستند و منظره بسیار جذابی را ایجاد کرده اند.

ساحل توپ بولینگ

۱۷. ساحل آب گرم در نیوزلند

تصور کنید که از پنجره یک خانه به این ساحل نگاه می اندازید، مطمئناً چیزی که می بینید، عده ای است که در حال کندن حفره هایی در کنار ساحل هستند و در کنار این حفره ها می نشینند و پایشان را داخل آب می کنند. علت آن هم آب گرم این ساحل است که بعضی ها عقیده دارند باعث درمان مشکلات زیادی می شود و قدرت آرامش بخشی بالایی دارد.

ساحل آب گرم

۱۸. ساحل هیام در استرالیا

استرالیا محل تعداد زیادی از سواحل است که شن های سفید دارند. این سواحل بسیار پر آب هستند و منظره بسیار جذابی را به دلیل رنگ سفید شن ها ایجاد می کنند و حتی نام بعضی از این ساحل ها در سال ۲۰۰۵ به عنوان رکوردهای جذاب جهانی به ثبت رسید. این شن ها از بلور خالص و پاک تشکیل شده اند. به همین دلیل رنگ سفید بسیار جذابی دارند و ظاهر کریستالی آن ها به شدت اعجاب انگیز است.

ساحل هیام

۱۹. ساحل بولدرز در افریقای جنوبی

حیوانات زیادی در کنار این ساحل زندگی می کنند. این ساحل جذاب در جنوب آفریقا هر ساله پذیرای توریستان زیادی است. تعداد زیادی از پنگوئن های آفریقایی در این ساحل زندگی می کنند. البته این پنگوئن ها خطری ندارند و به همین دلیل این ساحل محل سکونت بسیاری از افراد بومی است. پرنده های کمیابی هم در این ساحل یافت می شوند که فقط مخصوص به نواحی خاصی از خطوط ساحلی در آفریقای جنوبی هستند.

ساحل بولدرز

۲۰. ساحل اسکالا دی تورچی در ایتالیا

این ساحل یکی از منحصر به فرد ترین سواحل دنیا محسوب می شود. ظاهر بسیار خاصی دارد. منظره آن به گونه ای است که حالت پلکانی دارد. این ساحل به دو بخش تقسیم می شود. که در یک قسمت می توانید شنا کنید و در قسمت دیگر حمام آفتاب بگیرید. اگر کمی به سمت بالای ساحل بیایید، می توانید کل ساحل را تماشا کنید.

۲۰ ساحل دیدنی زیبا و حیرت انگیز جهان

۵۱۳

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=16394

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها