داغ‌ترین‌ها

تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر جواب رٌک نعیمه نظام دوست درباره دلیل ازدواج نکردنش

4

فوایدی که خواب کوتاه بعد از ظهر دارد

  • کد خبر : 17051
  • 22 خرداد 1400 - 20:51
فوایدی که خواب کوتاه بعد از ظهر دارد

فواید خواب ظهر و تاثیر شگفت انگیز آن برای سلامتی بعد از انجام کار و فعالیت روزانه یک چرت کوتاه که خستگی را به در کند تاثیر فوق العاده ای دارد که تضمین سلامت قلب و تاثیر مثبت در خلاقیت و بازدهی دهنی بخشی از آن است. چرت بعد از ظهر علاوه بر تن آسایی […]

فواید خواب ظهر و تاثیر شگفت انگیز آن برای سلامتی

بعد از انجام کار و فعالیت روزانه یک چرت کوتاه که خستگی را به در کند تاثیر فوق العاده ای دارد که تضمین سلامت قلب و تاثیر مثبت در خلاقیت و بازدهی دهنی بخشی از آن است.

چرت بعد از ظهر علاوه بر تن آسایی اغلب به عنوان خوش گذرانی تلقی می شوند و یا نشانه سستی و بیحالی هستند. اما در حقیقت، بسیاری از ما خواب طولانی داریم. کم خوابی و چرت سریع می تواند شگفتی هایی را به همراه داشته باشد. همچنین می تواند راهی قدرتمند و موثر برای جبران موقت خواب نامناسب شبانه باشد.

با فواید خواب ظهر آشنا شوید

بهبود یادگیری و حافظه :

چرت زدن حافظه فعال را بهبود می بخشد. این نوع حافظه روی وظایف پیچیده متمرکز است که در آن باید به یک چیز توجه کنید، در حالیکه چندین مسئله در ذهن دارید. چرت زدن همچنین نگه داری حافظه را بهبود می بخشد؛ در طول خواب، خاطرات اخیر به نئوکورتکس منتقل می شوند، که در آن خاطرات بلند مدت متبلور و ذخیره می شوند.

فواید خواب ظهر

تقویت حافظه از فواید خواب ظهر

تقویت اعصاب :

مطالعات نشان داده چرت ۹۰ دقیقه ای می تواند به طور بالقوه شما را آرام کند. مطالعه بر روی صورت ها عصبانی، ترس و شادی در نیمروز نشان دادند،افراد با چهره های خشمگین و ترسناک ناراحت اگر یک خواب ۹۰ دقیقه ای داشته باشند خواب REM را تجربه می کردند.

تاثیر خواب بعدازظهر بر سلامت قلب:

خواب بعد از ظهر چنانچه به صورت منظم و البته به اندازه باشد، خطر ابتلا به حملات و بیماری های قلبی را تا ۳۰% کاهش داده و به بهبود وضعیت قلب کمک می کند.

افزایش خلاقیت :

جالب است بدانید که تحقیقات در برخی از موارد نشان داده است که ایده های خلاقانه و مفیدی پس از خواب نیم روزی یا همان چرت بعد از ظهر به ذهن می رسد.

رسیدن به راه حل های خوب و مفید:

بررسی ها نشان میدهد که پس از استراحت کوتاه، راه حل هایی مناسب تری برای اطلاعاتی که ناخودآگاه در ذهن ثبت شده است بدست می آید. جالب است بدانید که این حالت عموما بعد از خواب شبانه ایجاد نمیشود چراکه ذهن مدتی رویا پردازی کرده است.

افزایش هوشیاری :

زمانی که پلک های برای باز نگه داشتن بیش از اندازه سنگین هستند، بهترین کار را انجام نمی دهید زمانی برای استراحت داشته باشید و سپس به حالت اول برگردید مطالعه نشان داد خواب ۴۰ دقیقه ای هشیاری را تا ۱۰۰ % افزایش می دهد مطالعات دیگر نشان داده اند که خواب ۲۰ دقیقه ای موثرتر از ۲۰۰ میلی گرم کافئین یا ورزش است..

بیشتر بخوانید
خال چه رنگی علامت سرطانه؟

چنانچه در سلامت رویش میخوانید، مطالعات نشان داده اند اگر روز خود را با چرت زدن شروع کنید به اندازه کافی هشیار و پر انرژی خواهید بود. بنابراین اگر رویدادی برای بعد از کار برنامه ریزی کرده اید، قبل از رفتن از شهر چرت بزنید.

چرت بعد از ظهر

تاثیر چرت بعد از ظهر بر هوشیاری

ایجاد حس و حال مثبت :

نیاز به توضیح خاصی ندارد و حتما شمایی که خواب بعدازظهر را تجربه کرده اید، میدانید پس از آن حس خوبی ایجاد می شود. چراکه پس از استراحت این چنینی انرژی لازم برای فعالیت های بقیه روز را داریم، برای همین است که معمولا ۱۰ دقیقه بعد از بیدار شدن احساس بسیار عالی داریم.

عزم راسخ:

وقتی خسته هستید، همه چیز می تواند سخت باشد، به خصوص وقتی نوبت به قدرت اراده می رسد. اغلب صبح وقتی که مغز تازه است، به اوج می رسد. همانطور که روان شناسی امروز گزارش می دهد، وقتی کم خوابی دارید، مغز شما زمان بسیار دشواری در حواس پرتی دارد. چرت زدن می تواند استرس را کاهش و حالت را بهبود دهد و تمرکز را به حالت عادی برمی گرداند.

بهتر از قهوه :

محققان دریافته اند در حالی که چرت زدن طولانی تر ممکن است باعث سستی شود، آن ها هم چنین در خواب ، که در آن از یادگیری پیچیده و مهارت های ادراکی نیز بهره مند خواهند شد، به دست می آیند.

در یک آزمایش متخصص خواب و تیم او به طور مستقیم مصرف کافئین (۲۰۰ میلی گرم)را با چرت زدن (۹۰ – ۶۰دقیقه)و بر سه فرآیند حافظه مجزا مقایسه کردند:یک حافظه شفاهی، مهارت های حرکتی ، و یادگیری ادراکی. به طور کلی، خواب عملکرد را در تمام سه منطقه یادگیری مختلف بهبود می دهد در حالی که کافئین فایده اجرایی ندارد.

جلوگیری از سوختگی اطلاعات:

اغلب از چرت زدن خودداری می کنیم ،چون احساس می کنیم که کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. مطالعات نشان داده اند که کار کردن ساعات زیاد بدون استراحت به میزان قابل توجهی بهره وری شما را کاهش می دهد. بهتر است یک چرت سی دقیقه ای داشته باشید و دوباره به کار خود بازگردید.

این موضوع در مطالعه ای نشان داده شد که در آن موضوعات طی چهار روز یک کار دیداری را انجام دادند. با هر جلسه متوالی، عملکرد سوژه روی کار خراب شد. اما هنگامی که به سوژه ها اجازه استراحت ۳۰ دقیقه ای بعد از جلسه دوم داده شد، عملکرد متوقف شد و بعد از یک ساعت چرت زدن، عملکرد آن ها در جلسات سوم و چهارم بهبود یافت.

بیشتر بخوانید
درمان سریع میخچه در خواب!

بهبود حال :

انتقال دهنده عصبی سروتونین ، حال، خواب و اشتها را منظم می کند احساس رضایت و رفاه را ایجاد می کند اما وقتی بدن ما استرس زده می شود، سطوح بالاتر سروتونین استفاده می شود و تولید بیشتر مسدود می شود. در نتیجه، ما نگران، کج خلق، افسرده، دست پاچه، و به راحتی حواس پرت می شویم.

بهبود سلامتی :

کم خوابی منجر به ترشح بیش از حد کورتیزول در بدن می شود که به عنوان هورمون استرس شناخته می شود اما کورتیزول مازاد، عدم تحمل گلوکز و چربی شکمی را افزایش می دهد، سیستم های عضلانی و ایمنی، حافظه و یادگیری را تضعیف می کند و سطوح هورمون رشد و تستوسترون را در بدن ما کاهش می دهد. این تاثیرات زیان آور می تواند منجر به دیابت و بیماری های قلبی شود.

وقتی خواب هستید، هورمون رشد را آزاد می کنید، پادزهر کورتیزول که سیستم ایمنی و عملکرد جنسی را افزایش می دهد استرس و اضطراب را کاهش می دهد و به ترمیم عضلانی و کاهش وزن کمک می کند. به مغز شما فرصتی برای استراحت می دهد و بدن فرصتی برای التیام بخشیدن دارد.

تاثیر خواب ظهر بر مغز

مزایای خواب بعد از ظهر برای سلامتی

ذخیره پول :

به جای اینکه هفته ای پول صرف چیزهایی برای تامین آرامش کنید، کمتر خرج کنید، کمی استراحت کنید و انرژی خود را به روش طبیعی تر افزایش دهید.

مراحل خواب خوب

همه چرت زدن ها خوب است، اما همچنین می توانید چرت زدن را با نیازهای خاص خود متناسب کنید اما قبل از اینکه در این مورد تحقیق کنیم، باید در مورد آنچه که هر مرحله از خواب برای ذهن و بدن شما انجام می دهد صحبت کنیم.

پنج مرحله مختلف از خواب، ۱، ۲، ۳، ۴، و REM (حرکت سریع چشم) وجود دارد. مکررا مانند خواب یا چرت از آن ها عبور می کنید:۱، ۲، ۳، ۴، ۲، REM 2، ۳، ۲، . هر چرخه ۹۰ تا ۱۰۰ دقیقه طول می کشد.

مرحله ۱: ۲ – ۵ دقیقه، این مرحله شما را به خواب می برد افکار و ذهن شما سست می شوند. این حالت هوشیاری از خواب به وسیله هنرمندان و اندیشمندان برای پرورش ایده های غنی مورد استفاده قرار می گیرد.

مرحله ۲:مهارت های حرکتی و کارهای پیچیده که شما روی آن کار کرده اید سفت و سخت است. انرژی و بنیه شما تقویت می شوند و حواس تان هوشیار می شود. شما حدود ۵۰ % زمان خواب خود را در مرحله ۲ سپری می کنید

مراحل ۳ و ۴: در این مراحل شما به خواب سبک آهسته می روید بدن ترشح کورتیزول را رها می کند و ترشح هورمون رشد اضافی ترمیم بافت ها، کاهش استرس، چربی های اشباع شده و کربوهیدرات ها از بدن را احیا کند. و ذهن خالی شده است.

بیشتر بخوانید
حمام قبل خواب و یک نباید مهم

خاطرات مرور نمی شود، تقویت آنچه باقی می ماند و ایجاد فضا برای اطلاعات جدید هستند. اطلاعاتی که اخیرا و به طور اگاهانه از آن یاد گرفته اید، سفت و سخت هستند. شما حدود ۳۰ درصد از زمان خواب خود را در مراحل ۳ و ۴ صرف می کنید.

در طی REM مغز حافظه اخیر خود را از مخزن حافظه کوتاه مدت خود در هیپوکامپ به منظور نگهداری بلندمدت، می برد. اطلاعات به این ترتیب دائمی می شوند؛ اگر به زودی پس از یک جلسه آموزشی به خواب نروید، بیشتر آنچه را که مطالعه کرده اید را از دست خواهید داد.

خلاقیت به عنوان یک جهت گیری فضایی و مهارت های ادراکی تقویت می شود و نگرش های مختلف و ایده های پیچیده که در اطراف چرخ می زنید، با هم ترکیب می شوند. حدود ۲۰ درصد از زمان خواب خود را در REM صرف می کنید

فواید خواب بعد از ظهر

فواید خواب ظهر و تاثیر آن بر بدن

چرت متناسب با نیاز:

چرت کامل بعد از ظهر بین ۱ تا ۳ رخ می دهد. در این زمان و در این طول، چرت شامل تعادل مطلوب تمام مراحل خواب خواهد بود. نسبت مراحل خواب در این چرت دقیقا بازتابی از خواب شبانه است.و گاهی اوقات می خواهید چرت زدن را به نیازهای خاص خود در یک روز خاص تبدیل کنید.

نیاز به بنیه :

شب مسابقه دو از یک شغل به شغل دیگر شما به مرحله ۲ استراحت نیاز دارید که می توانید در یک چرت ۲۰ دقیقه ای بدست آورید. با این حال بیش از ۲۰ دقیقه چرت نزنید چون همه را امتحان کرده ایم زیرا وقتی بیدار می شوید احساس سستی می کنید و وقتی در طول خواب سبک آهسته بیدار می شوید اتفاق می افتد. بنابراین باید قبل از اینکه وارد مرحله ۳ شوید، از خواب بیدار شوید.

مطالعات نشان می دهند که چرت ۲۰ دقیقه ای بعد از ۸ ساعت بیداری استقامت و بنیه را بیش از ۲۰ دقیقه در صبح افزایش خواهد داد.

نیاز به آرامش :

وقتی در طول روز خواب REM کاهش پیدا کند، SWS افزایش می یابد. بنابراین اگر احساس استرس می کنید، چرت طولانی تری بزنید بنابراین بدن می تواند کورتیزول ترشح کند و خودش را ترمیم کند.چرت زدن روی خواب شبانه تاثیر نمی گذارد زمانی که ۳ ساعت باشد که از خواب بیدار شده اید.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=17051

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها