داغ‌ترین‌ها

1

واریس تار عنکبوتی چیست؟

  • کد خبر : 17713
  • 24 خرداد 1400 - 13:18

درمان واریس تار عنکبوتی با جوراب واریس با افزایش سن، بسیاری از ما می بینیم که خطوط ارغوانی یا بندهای مایل به آبی متورم در سراسر ساق یا ران پای ما پخش شده است. این رگ های خونی تاب خورده در ۶۰٪ از بزرگسالان رخ می دهد. در این مقاله قصد داریم در مورد چگونگی […]

درمان واریس تار عنکبوتی با جوراب واریس

با افزایش سن، بسیاری از ما می بینیم که خطوط ارغوانی یا بندهای مایل به آبی متورم در سراسر ساق یا ران پای ما پخش شده است. این رگ های خونی تاب خورده در ۶۰٪ از بزرگسالان رخ می دهد. در این مقاله قصد داریم در مورد چگونگی بوجود آمدن این نوع واریس، علت تشکیل آن ها و روش های درمانی آن صحبت کنیم.

واریس چیست؟

رگ های واریسی رگ های خونی بزرگ تری هستند که متورم و پیچ خورده اند. آن ها آبی تیره به نظر می رسند و مانند تونل های برجسته از زیر پوست دیده می شوند. واریس می تواند در هر نقطه از بدن ایجاد شود، اما معمولا روی پاها و مچ پا دیده می شوند.

رگ های واریسی عنکبوتی چیست؟

رگ های عنکبوتی رگ های خونی کوچک و پیچ خورده ای هستند که از طریق پوست قابل مشاهد ه اند. این رگ ها ممکن است قرمز، بنفش یا آبی باشند و غالبا روی پاها یا صورت ظاهر می شوند. به دلیل شباهت این رگ ها به تار عنکبوت، آن ها را واریس تار عنکبوتی می نامند. افرادی که بیشتر سرپا می ایستند، مستعد ابتلا به این نوع واریس هستند، بیشتر پزشکان توصیه میکنند برای جلوگیری از ایجاد این واریس ها، افراد از جوراب ضد واریس ساستفاده کنند.

چه عواملی باعث ایجاد واریس های تار عنکبوتی می شوند؟

رگ های سالم از طریق یک سری دریچه های یک طرفه خون را به قلب می رسانند. این دریچه ها اجازه می دهند خون در مسیر درست از رگ های سطحی به رگ های عمیق تر و به قلب جریان یابد. این رگ ها توسط عضلات احاطه شده و منقبض می شوند و به خون رسانی به قلب کمک می کنند. به طور معمول رگ ها، دریچه ای یک طرفه دارند تا از برگشت جریان خون جلوگیری کنند. با این حال، مشکلات دریچه ها، عضلات یا خون می تواند باعث جمع شدن خون در داخل رگ شود. با جمع شدن خون در داخل رگ، فشار ایجاد شده و دیواره رگ ضعیف می شود. در نتیجه، رگ ها(سیاهرگ) برجسته و پیچ خورده دیده می شوند. بسته به اندازه رگ خونی و میزان تورم، واریس تار عنکبوتی یا واریس طنابی شکل می شوند.

بیشتر بخوانید
ویتامینی که پوست صورت را پر از جوش می کند !!

علائم واریس های تار عنکبوتی

برای برخی از افراد، رگ های عنکبوتی و واریس ممکن است باعث ایجاد درد یا گرفتگی پا شوند. ناحیه ای که درگیر واریس است، ممکن است ضربان داشته باشد، بسوزد، سوزن سوزن شود یا احساس سنگینی کند. رگ های که التهاب شدید دارند، به لمس حساس هستند و ممکن است گردش خون را کاهش دهند و منجر به خارش و تورم مچ پا شوند. آنها همچنین می توانند باعث ایجاد تغییرات مزمن در پوست و بافت، مانند تغییر رنگ و زخم شدن پوست شوند.

درمان واریس های تار عنکبوتی

ساده ترین روش درمان رگهای عنکبوتی و واریسی، پوشیدن یک جفت جوراب ضد واریس است که گاهی جوراب های فشاری نامیده می شوند ، این جوراب ها باعث بهبود گردش خون و تسکین درد و ناراحتی در پاها می شوند. این جوراب ها انواع مختلف زیر زانو، نیمه ران، انتهای کشاله ران و جوراب شلواری را شامل می شوند. از معروف ترین برندهای جوراب های ضد واریس، جوراب سیگواریس، که محصول کشور سوئیس است را می توان نام برد. اما در حال حاضر برندهای دیگری نیز جوراب های ضد واریس تولید می کنند که از نظر کیفیت می توانند با جوراب سیگواریس می توانند رقابت کنند.شما می توانید برای خرید انواع جوراب ضد واریس به فروشگاه آنلاین پزشکی ماهان مدیکال مراجعه نمایید.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=17713

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها