8

قطع سریع خونریزی زخم به روش ابن سینا

  • کد خبر : 18043
  • 25 خرداد 1400 - 21:29
قطع سریع خونریزی زخم به روش ابن سینا
ممکن است که پوست بدن ما به دلیل برخورد با سطح تیز دچار خراش شود و خونریزی کند و به اصطلاح پوستمان بریده شود . بعد از بریدگی خونریزی ممکن است شدید شود. اگر جلوی این خونریزی ها را نگیریم و بریدگی را بهبود نبخشیم، قطعاً وضعیت بدتر خواهد شد و ممکن است که عاملی برای عفونت و مشکلات جدی تر شود.

نسخه های خانگی و طب سنتی برای قطع خونریزی

ممکن است که پوست بدن ما به دلیل برخورد با سطح تیز دچار خراش شود و خونریزی کند و به اصطلاح پوستمان بریده شود . بعد از بریدگی خونریزی ممکن است شدید شود. اگر جلوی این خونریزی ها را نگیریم و بریدگی را بهبود نبخشیم، قطعاً وضعیت بدتر خواهد شد و ممکن است که عاملی برای عفونت و مشکلات جدی تر شود. برای قطع خونریزیهای سطحی در خانه چه می کنید؟

به همین دلیل در این قسمت از رویش قصد داریم که راهکارهایی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید زخم های سطحی را هرچه سریع تر بهبود بخشیده و خونریزی آن ها را قطع کنید. پس با ما همراه باشید.

پودر قهوه

یکی از مواد موثر برای قطع خونریزی حاصل از زخم های مختلف روی پوست پودر قهوه می باشد. کافی است که مراحل زیر را طی کنید:

محل بریدگی را شستشو دهید. کمی پودر قهوه به محل مورد نظر بزنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس محل مورد نظر را با آب ولرم بشویید.

پودر قهوه

چای سبز کیسه ای

چای سبز کیسه ای یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن مشکلات پوستی از جمله خونریزی بعد از بریدگی می باشد که باید به صورت زیر عمل کنید:چای سبز کیسه ای را چند دقیقه داخل آب جوش بیندازید. سپس آن را از داخل آب جوش در آورده و صبر کنید تا خنک شود و بعد از خنک شدن آن را روی محل بریدگی قرار دهید. حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خونریزی بند بیاید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه یک روش ایده آل و رایج در طب سنتی برای بند آوردن خونریزی حاصل از بریدگی مخصوصاً بعد از شیو کردن می باشد. محل بریدگی را شستشو دهید. مقدار کمی فلفل سیاه روی ناحیه موردنظر بپاشید و بعد از چند دقیقه این ناحیه را شستشو دهید.

فلفل سیاه

سرکه سفید

سرکه سفید یکی از بهترین روش ها برای بند آوردن خونریزی حاصل از بریدگی روی پوست می باشد. کافی است که یک پد را به سرکه سفید آغشته کنید و آن را روی بریدگی پوست خود بزنید تا خونریزی متوقف شود.

بیشتر بخوانید
خطر کم آبی بدن در روزهای سرد سال

فندق افسون گر

برای متوقف کردن خونریزی می توانید از فندق افسون گر که گیاهی بومی آمریکای شمالی است، استفاده نمایید.

دئو دورانت (ضد عرق)

دئو دورانت ، خاصیت ضد عرق دارد و دارای آلومینیوم کلرید می باشد که سبب انقباض رگ های خونی و لخته شدن خون و در نتیجه جلوگیری از خونریزی می شود.

شکر

شکر حاوی ماده ای به نام کریستالین می باشد که به شدت می تواند خون اضافی را از روی پوست شما جذب کند. کافی است که مقدار کمی شکر روی ناحیه موردنظر بپاشید.

شکر

آرد

آرد برای قطع خونریزی از روی پوست اعجاب انگیز عمل می کند . کمی آرد را به مدت ۲۰ دقیقه روی ناحیه مورد نظر بپاشید.

آب نمک

آب نمک دارای خواص ضد عفونی کننده می باشد و می تواند برای قطع خونریزی و بریدگی های سطحی پوست استفاده شود. کافی است یک قاشق غذاخوری نمک را داخل یک فنجان آب بریزید و بعد از حل شدن روی محل زخم قرار دهید.

زردچوبه

زردچوبه دارای خواص شفا بخشی می باشد. کافی است که مقداری از آن را روی ناحیه مورد نظر بزنید و بعد از چند دقیقه پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.

زردچوبه

چای

برای لخته شدن و جلوگیری از خونریزی، توصیه می شود چای کیسه ای را روی محل خونریزی قرار دهید زیرا چای کیسه ای که حاوی تانن است و موجب لختگی خون می شود. اغلب مردم از این روش درمانی شناخته شده برای متوقف کردن خونریزی پس از جراحی دندان استفاده می کنند.

زاج سفید

زاج سفید پروسه شفابخشی و قطع خونریزی را سرعت می بخشد و درد را نیز کاهش می دهد. زاج سفید را کمی مرطوب کنید و سپس آن را روی ناحیه بریدگی قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بردارید.

بیشتر بخوانید
خبر بد برای افرادی که غذا را خوب نمی جوند

وازلین

وازلین یکی از موثرترین مواد برای قطع فوری خونریزی می باشد. ناحیه مورد نظر از پوستتان را کاملا با آب بشویید. سپس کمی وازلین روی محل خونریزی بزنید و تا زمانی که خونریزی بند نیامده، وازلین را نگه دارید. سپس بعد از قطع کامل خونریزی آن را شستشو دهید.

وازلین

بومادران

بومادران یک گل سفید کوچک می باشد که استفاده از آن می تواند پروسه شفابخشی و بهبود زخم را به شدت سرعت ببخشد. چند عدد برگ بو مادران را خورد کنید و سپس آن را روی محل بریدگی بپاشید و سپس زخم را ببندید.

عصاره سرو کوهی

عصاره سرو کوهی خواص درمانی بسیار زیادی دارد که یکی از آن قطع خونریزی حاصل از بریدگی های پوست مخصوصا بریدگی های بعد از شیو کردن می باشد. کافی است ناحیه بریده شده روی پوستتان را با آب و کاملاً تمیز شست و شو دهید. سپس کمی عصاره سرو کوهی را روی ناحیه مورد نظر را بزنید و بعد آن را باندپیچی کنید.

یخ

همانطور که می دانید یخ می تواند در آرام کردن درد موثر باشد. یکی دیگر از خواص مهم آن از بین بردن خونریزی در ناحیه پوست می باشد. البته نکته ای که باید دقت کنید، این است که یخ را مستقیم روی پوست و بریدگی اعمال نکنید. حتما یک نایلون یا پارچه نازک اطراف آن بپیچید و سپس آن را روی بریدگی قرار دهید.

یخ برای زخم

پودر زینک و ویتامین c

ترکیب پودر زینک و ویتامین c یکی از درمان های موثر برای قطع خونریزی حاصل از بریدگی می باشد. بدین منظور باید مقدار کمی پودر ویتامین c را روی ناحیه موردنظر بپاشید. سپس کمی زینک به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید
سالم ترین راه برای افزایش انرژی سالمندان

اعمال فشار

کافی است یک باند یا یک عدد پارچه تمیز یا دستمال را روی زخم قرار دهید، سپس یک عدد حوله روی آن بگذارید و یک فشار مداوم و یکسان و ملایم به آن وارد کنید.

نارون کوهی

نارون کوهی زخم شما را به سرعت ضدعفونی می کند و خونریزی آن را بند می آورد.یک پد نخی را به نارون کوهی آغشته کنید و آن را روی زخم قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

نارون کوهی

دهانشویه

دهانشویه دارای خواص ضد عفونی کننده می باشد. به همین دلیل در از بین بردن درد و جلوگیری از عفونت و قطع خونریزی حاصل از بریدگی بسیار موثر است. کافی است که ناحیه بریده شده را به کمی دهانشویه آغشته کنید.

بالا نگهداشتن

چنانچه در ادامه ی این بخش از سلامت رویش مدیا میخوانید فرقی ندارد که این بریدگی روی پوست صورت، دست، پا و یا هر جای دیگر به وجود آمده باشد. در هر صورت باید سعی کنید که ناحیه بریده شده را هر طور که شده بالاتر بیاورید و تا جایی که می توانید بالا نگه دارید.

با این کار به قطع خونریزی کمک خواهید کرد. اگر دست یا شانه آسیب دیده آن را بالای سر نگه دارید و اگر اندام های تحتانی دچار آسیب شده، دراز بکشید و محل آسیب دیده را به بالاتر از سطح قلب نگه دارید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز یک درمان خانگی موثر می باشد و بر خلاف فلفل سیاه سوزش زیادی را ایجاد نمی کند. در نتیجه خواص ضد عفونی کننده آن می تواند به سرعت خونریزی را بند بیاورد. کمی فلفل قرمز را روی ناحیه مورد نظر بپاشید. سپس چند دقیقه صبر کنید و ناحیه مورد نظر را با آب شستشو دهید.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=18043

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها