داغ‌ترین‌ها

نسبت و رابطه خانم بازیگر با همسر علی دایی ؟! آموزش شیرینی نخودچی بدون فر؛ راحت و فوری عکسی که بتازگی از همسر سروش صحت وایرال شده دیگه شکلات پذیرایی نخر؛ اینطوری تو خونه درست کن اثرات مخرب دیابت روی دهان و دندان شیرینی نخودچی عید، با روغن مایع و بدون استراحت بازیگران خانه به دوش در کنار همسر و خانواده شان افزایش گردش خون بدون دارو بدون رژیم ابراز دلتنگی نجم الدین شریعتی برای یک زن وسط برنامه! افطاری های خوشمزه ای که نیم ساعته آماده میشن تعداد واقعی فرزندان بنیامین بهادری لو رفت نخوردن غذای آماده چه فایده ای برامون داره؟ اسم عشق سابق بهنوش بختیاری لو رفت دستور پخت پاستای سبزیجات رژیمی بازیگر مرد معروف از همسرش کتک خورد! خواص باورنکردنی گیاه والک یا سیر وحشی عکس وایرال شده بازیگران دونگی در یک عروسی روز جهانی زن در صفحه حامد بهداد و دیگر بازیگران فندق افسونگر چیست و چه فواید درمانی زیبایی دارد؟ چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته ۱۸ اسفند

4

چند ترفند آسان که برای تمیز کردن خانه موثر خواهند بود

  • کد خبر : 18060
  • 25 خرداد 1400 - 21:39
چند ترفند آسان که برای تمیز کردن خانه موثر خواهند بود

ترفندهای موثر در تمیز کردن خانه همه ما خانه تمیز را دوست داریم. اما تعداد کمتری فرایند تمیز کردن خانه را که گاهی اوقات طولانی و طاقت فرسا هم می شود، دوست دارند. اما این نکته را از ما به یادگار داشته باشید: هرچه نکات موثر تمیز کردن و نظافت خانه را بهتر و بیشتر […]

ترفندهای موثر در تمیز کردن خانه

همه ما خانه تمیز را دوست داریم. اما تعداد کمتری فرایند تمیز کردن خانه را که گاهی اوقات طولانی و طاقت فرسا هم می شود، دوست دارند. اما این نکته را از ما به یادگار داشته باشید: هرچه نکات موثر تمیز کردن و نظافت خانه را بهتر و بیشتر یاد بگیرید، می توانید مطمئن باشید که نظافت منزل آسان تر از آن چیزی خواهد بود که شما در ذهن خود ساخته اید. در ادامه این مقاله ما تلاش کرده ایم برخی نکات کاربردی و مهم را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

خانه تمیز

۱.از وسایل و ابزار تمیزکاری مناسب استفاده کنید

این موضوع اهمیت ویژه ای دارد، هرچه بتوانید تمیز کردن خانه را با ابزارها و مواد شوینده ای انجام دهید که کارآمدتر هستند و سرعت نظافت منزل را بالاتر می برند، زمانی که صرف خواهید کرد، کمتر خواهد بود. همچنین می توانید از موادی که داخل خانه دارید برای نظافت منزل استفاده کنید. برخی از موارد عبارتند از:

  • از مایکروفر برای تمیز کردن اسفنج و پارچه ها استفاده کنید

ممکن است پس از اینکه از پارچه های نانو و یا دیگر انواع آن و اسفنج ها برای تمیز کردن سطوح استفاده کردید، آنها کثیف شوند و دیگر تمایلی به استفاده مجدد از آنها نداشته باشید. یک راه حل خوب برای استفاده از آنها وجود دارد:پارچه های کثیف را داخل ماشین لباسشویی بریزید و از شوینده های مناسب برای تمیز کردن استفاده کنید. به این ترتیب، این پارچه ها نه تنها دوباره قابل استفاده می شوند، بلکه میکروب ها و باکتری های آنها از بین می رود.

بیشتر بخوانید
آشنایی با قاشق های آشپزی و اندازه هاشون

همچنین می توانید پارچه و اسفنج ها را به مدت ۳۰ ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید تا از حذف کامل همه میکروب ها مطمئن شوید. اما یادتان باشد حتما آنها را مرطوب و خیس کنید و سپس داخل مایکروفر قرار دهید.

  • از لیمو، نمک و گریپ فروت برای جرم گیری گیری استفاده کنید

شما می توانید برای حفاظت از محیط زیست به این روش طبیعی روی بیاورید. بسته به سختی آب، شیرهای آب جلا و شفافیت خود را از دست می دهند، زیرا رسوبات زیادی در اطراف و روی آنها جمع می شود. برای از بین بردن این وضعیت می توانید از مقداری نمک و نیمه یک لیمو و یا گریپ فروت برای از بین بردن جرم استفاده کنید. فقط کافی است در محل مورد نظر نمک بپاشید و سپس با نیمه لیمو، آن را تمیز کنید.اما اگر می خواهید از این روش ها استفاده نکنید، سعی کنید جرم گیرهای مناسب را در بازار پیدا کنید و از بین آنها، موارد مورد نظر را خریداری کنید.

  • برای تمیزی شیشه و آینه از سرکه و روزنامه استفاده کنید

برای نظافت شیشه ها از پارچه استفاده نکنید، به طور معمول پرز آنها روی شیشه باقی می ماند، اما روزنامه به دلیل بافت سنگینی که دارد برای اینکار مناسب است. همچنین می توانید به جای استفاده از شوینده های شیمیایی، از سرکه برای محلول شستشو استفاده کنید.

۲.یک نظافت دوره ای انجام دهید و سپس روزانه خانه را تمیز کنید

وسایل نظافتی

همانند خانه تکانی، منزل هر چند وقت یکبار به یک نظافت اساسی نیاز دارد. برای اینکار می توانید از کمک اعضای خانواده استفاده کنید، در غیر اینصورت از شرکت هایی که خدمات نظافت منزل ارائه می دهند استفاده کنید. روش کار این شرکت ها به این صورت است که سرویس نظافت منزل و نظافت محل کار را متناسب با نیاز شما ارائه می دهند، نظافتچی هایی که با آنها همکاری می کنند، دستمزد ساعتی دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید
پاکسازی کامل هوای خانه با ذغال !

یکی از مزایای این خدمات آن است که شما می توانید هر زمان که مایل بودید از حضور فوری این افراد استفاده کنید و به صورت شبانه روزی درخواست خود را در سامانه آنها ثبت کنید. به طور معمول افرادی که در این شرکت ها فعالیت می کنند، کاملا قابل اعتماد و کاربلد هستند. پس از اینکه منزل را با کمک و حضور این افراد، به صورت جزئی و کامل تمیز کردید، می توانید با راهکارهایی که در زیر ارائه می شود، منزل خود را به مدت طولانی مرتب و تمیز نگاه دارید:

  • هرشب، به مدت ۱۵ دقیقه نظافت کنید

سعی کنید قبل از خواب، به تنهایی و یا با کمک اعضای خانواده، به نظافت منزل بپردازید. این کار می تواند شامل جمع کردن لباس ها، اسباب بازی، شستن ظروف و هر وسیله ای باشد که ترتیب و نظم خانه را به هم زده است. این روش باعث می شود هر صبح با خانه مرتب و تمیزی روبرو شوید.

  • شستشوی ظرف های کثیف را در اولویت قرار دهید

شستن ظروف

یکی از مواردی که منجر به کثیفی آشپزخانه می شود، وجود ظرف های کثیف است. یکی از راه هایی که می تواند فرایند شستن ظرف را ساده تر کند، شستن ظرف های کثیف بعد از هر وعده غذایی است. همچنین اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، حتما سعی کنید آنها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید. ظرف هایی که امکان شسته شدن در این وسیله ندارند، را هر چه سریع تر با دست بشویید. همچنین استفاده از روش های موجود در این مطلب به شستشوی آسان تر ظرف ها کمک خواهد کرد.

  • جارو کردن را فراموش نکنید

معمولا پس از هربار غذاخوردن، تکه ها و ذراتی از آن روی میز آشپزخانه و فرش ریخته می شود. اگر تلاش کنید این نواحی را که به سرعت کثیف می شوند جارو کنید، دیگر نیاز به جاروی همه خانه نخواهید داشت. از طرفی جارو کردن فرش ها، مانع از کثیف شدن بیش از حد آنها می شود، به طوری که کمتر به شستشوی فرش نیاز پیدا می کنید. اما هر زمان که احساس کردید فرش های شما نیاز به شستشو دارند بهتر است شستشوی انواع فرش های ماشینی و دستباف خود را به شرکت های معتبر قالیشویی بسپارید. ما در این مقاله تلاش کردیم برخی از مهم ترین نکات تمیز کردن خانه را بررسی کنیم. اما همچنان می توان لیست بلندبالاتری برای تمیزی و نظافت خانه تهیه کرد که اینکار را لذت بخش تر، آسان تر و البته سریع تر کند.

بیشتر بخوانید
تشخیص گیلاس خوب و تازه هنگام خرید

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=18060

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها