3

کمردرد کرونا چه مدلیه؟

  • کد خبر : 18772
  • 31 خرداد 1400 - 0:51
کمردرد کرونا چه مدلیه؟

از کجا بفهمم دلیل کمردردم کروناست ؟ کووید ۱۹ علائم بسیار متنوع و گسترده ای دارد اما در مورد بعضی از آن ها بیشتر صحبت شده است. علائم رایج کووید ۱۹ شامل سرفه خشک و تنگی نفس است اما بیمارانی هم هستند که از علائم غیر طبیعی مثل خارش یا چشم درد بعد از ابتلا […]

از کجا بفهمم دلیل کمردردم کروناست ؟

کووید ۱۹ علائم بسیار متنوع و گسترده ای دارد اما در مورد بعضی از آن ها بیشتر صحبت شده است. علائم رایج کووید ۱۹ شامل سرفه خشک و تنگی نفس است اما بیمارانی هم هستند که از علائم غیر طبیعی مثل خارش یا چشم درد بعد از ابتلا به این بیماری شکایت می کنند.

کمر درد هم جزء این علائم محسوب می شود. کمر درد یک اتفاق رایج است اما بعضی از متخصصان عقیده دارند که می تواند جزء علائم کرونا هم باشد اما از کجا بفهمیم که کمر درد ما مربوط به کرونا است؟ در مورد چنین علائمی به اندازه کافی صحبت نشده است که در این قسمت از بهداشت و سلامت رویش مدیا به توضیح برخی از این علائم خواهیم پرداخت.

مشخصات و علائم کمردرد مرتبط با ویروس کرونا

کمر درد می تواند نشانه یک مشکل محیطی باشد اما گاهی اوقات نشان دهنده کرونا نیز هست. اگر همراه با کمردرد، علائم دیگر کرونا را داشتید، به عنوان مثال حس بویایی و چشایی خود را از دست دادید، تنگی نفس، سر درد، تب و سرفه های خشک را تجربه کردید، باید بدانید که این کمر درد هم به دلیل کووید اتفاق افتاده است.

احساس درد هنگام تنفس عمیق یا سرفه

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، انواع مختلف کمر درد هرکدام احساسات متفاوتی را به وجود می آورند اما اگر احساس کردید که در این دوران هنگام کشیدن نفس عمیق یا سرفه، درد بسیار شدیدی را تجربه می کنید، احتمالاً کمر درد شما به دلیل کرونا اتفاق افتاده باشد.

درد هنگام سرفه

نرسیدن درد به قسمت پا

کمر درد ممکن است به دلایل دیگری مثل جابجا شدن دیسک، مشکلات ماهیچه ای، مشکلات ستون فقرات و آرتروز اتفاق بیفتد. اگر کمر درد به دلیل چنین مشکلاتی رخ داده باشد، احتمالا به قسمت های پایینی بدن هم انتقال پیدا می کند اما اگر علت آن کرونا باشد، چنین اتفاقی نخواهد افتاد و معمولاً این درد به پا ها نمی رسد.

علائم کمردرد کرونا

درد عضلانی در دیگر قسمت های بدن

درد عضلانی یک علامت رایج از کووید است و احتمالاً فقط در یک قسمت از بدن اتفاق نمی افتد. در نتیجه اگر کمر درد به دلیل کرونا باشد، احتمالا باید قسمت های دیگر بدنتان هم درد بگیرد؛ انگار که کمردرد به قسمت های دیگر هم پخش می شود.

کمردرد مربوط به کرونا

سرفه خشک و دردناک

یک علامت بسیار رایج که باید به دنبالش بگردید و مطمئن شوید که کرونا دارید یا خیر، سرفه خشک است. گاهی اوقات کمردردی که در دوران ابتلا به کووید تجربه می شود، به دلیل سرفه خشک است، زیرا سرفه ممکن است باعث درد دنده و دیافراگم شود که به سرعت به کمر می رسد.

بیشتر بخوانید
با این اشتباه، شوره موهات هر روز بیشتر میشه

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=18772

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها