داغ‌ترین‌ها

تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر جواب رٌک نعیمه نظام دوست درباره دلیل ازدواج نکردنش

2

۲۰ شماره تا رسیدن به شادی محض در بارداری

  • کد خبر : 19032
  • 01 تیر 1400 - 1:03
۲۰ شماره تا رسیدن به شادی محض در بارداری

شاد بودن در دوران بارداری با راههایی برای افزایش شادی بارداری یکی از زیباترین مراحل زندگی هر زنی است و شادی و امید زیادی به همراه دارد . زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی که بر روی ذهن آن ها تاثیر می ‎گذارد، در معرض خطر احساسات منفی و حتی افسردگی قرار دارند. این احساسات […]

شاد بودن در دوران بارداری با راههایی برای افزایش شادی

بارداری یکی از زیباترین مراحل زندگی هر زنی است و شادی و امید زیادی به همراه دارد . زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی که بر روی ذهن آن ها تاثیر می ‎گذارد، در معرض خطر احساسات منفی و حتی افسردگی قرار دارند. این احساسات منفی ممکن است باعث ایجاد آسیب های جسمی و روحی و روانی بر روی خانم باردار و همچنین سلامتی جنین شود . بنابراین خانم های باردار باید برای شاد بودن و کنترل استرس این دوران تلاش کنند .

این نکته که خودتان را در ۹ ماه بارداری مثبت و شاد نگه دارید، به طور مستقیم بر روی رشد کودک تاثیر می‎ گذارد. بسیاری از مطالعات نشان می دهند که هرچه یک خانم در دوران بارداری اش شاد تر باشد ، احتمال مواجهه کودک با مشکلات روحی و جسمی در آینده کمتر است. در کل خوشبختی معمولا ناشی از طرز فکر انسان است . در این قسمت از رویش به ارائه چندین روش برای حفظ شادی و روحیه مثبت در دوران بارداری خواهیم پرداخت .

۱. زندگی کردن در لحظه و تمرکز بر روی کودک

یک خانم باردار باید همیشه در لحظه زندگی کند و تنها بر روی سلامتی کودک خود تمرکز کند .در این دوران تمرکز کردن بر روی نکات مثبت زندگی به شما کمک می ‎کند تا با تمام دشواری های این مرحله از زندگی خود مقابله کنید .

۲. سبک زندگی سالم

با پیشرفت بارداری به دلیل تغییرات جسمی و هورمونی که در این دوران اتفاق می ‎افتد، فرد دچار بی حالی و خستگی می ‎شود و پس از ورود به این مرحله، مهم است که تمام تلاش خود را برای حفظ روحیه مثبت به کار گیرید. انجام ورزش و پیروی از یک رژیم غذایی سالم به شما در این راه کمک فراوانی خواهد کرد و سبب ایجاد تاثیرات مثبت بر روی جنین می ‎شود .

۳. انجام یوگا و مدیتیشن

شرکت کردن در جلسات یوگا و مدیتیشن تاثیر به سزایی در احساس جوانی ، نیرومندی و شادی در فرد دارد. تمرینات تنفسی در یوگا و مدیتیشن به شما کمک می ‎کند تا ذهن خود را از افکار، کلمات و اعمال منفی دور نگه دارید .

۴. نوشتن خاطرات

بارداری مرحله ای جالب و هیجان انگیز در زندگی هر زنی است و از این رو نوشتن احساسات و عواطف خود در این دوران بسیار هیجان انگیز خواهد بود . شما می‎ توانید با نوشتن خاطرات این روزهای خود در یک دفترچه خاطرات ، عواطف تان را بیان کرده و احساسات منفی و استرس را از خود دور کنید .

شاد بودن در دوران بارداری

۵. ایجاد آمادگی برای شرایط پیش بینی نشده

بیشتر بخوانید
بهترین راهکارها برای بالا بردن تمرکز در کودکان

خانم های باردار در این دوران معمولا به انجام برنامه ریزی های مختلف برای پرورش کودک خود می ‎پردازند اما باید توجه داشته باشید که در برخی شرایط اوضاع مطابق میل شما پیش نخواهد رفت و بنابراین باید خود را برای رویارویی با اتفاقات پیش بینی نشده آماده کنید و انعطاف پذیری خود را افزایش دهید .

۶. ماساژ برای خانمهای باردار

این دوران زمان مناسبی برای انجام فعالیت هایی مانند ماساژ و یا مانیکو و پدیکور است که این گونه فعالیت ها نقش به سزایی در ایجاد آرامش در خانم باردار دارد و البته قبل از انجام این گونه فعالیت ها باید نسبت به بی خطر بودن آن ها برای جنین اطمینان حاصل کنید .

۷. لذت بردن از زندگی

در دوران بارداری حواس مختلف خانم های باردار قوی تر از حالت عادیشان می ‎شود و این امر امکان لذت بردن بیشتر از زندگی را برای شما فراهم می ‎کند . برای مثال زمانی که به پارک می‎ روید از عطر خوش گل ها و نوای دلنشین پرندگان لذت ببرید که این فعالیت ها تاثیر زیادی در تقویت روحیه شما دارند .

شاد بودن در دوران بارداری

۸. استراحت بیشتر

در این دوران بهتر است از انجام کارهای سنگینی که قبلا انجام می ‎دادید خودداری کرده و آن ها را به اعضای خانواده خود واگذار کنید و به این ترتیب می ‎توانید توجه بیشتری به سلامت فرزند خود داشته باشید .

۹. مطالعه در دوران بارداری

مطالعه کردن در دوران بارداری تاثیر زیادی در راحت تر کنار آمدن با سختی ها و چالش های ایجاد شده در دوران بارداری شما خواهد داشت و این امر همچنین باعث تقویت اطلاعات شما نیز می ‎شود .

۱۰. آماده کردن خود برای نقش مادری

مادر بودن تجربه ای فوق العاده ای است اما فقط برای کسانی که از نظر ذهنی آمادگی رویارویی با چالش های آن را داشته باشند و بنابراین بهتر است در این دوران تحقیق کنید ، کتاب بخوانید و وقت خود را صرف آماده کردن خود برای نقش مادری کنید که این فعالیت ها تاثیر زیادی در نحوه صحیح پرورش کودکتان خواهد داشت .

بیشتر بخوانید
رفتار درست با دعوای کودک سر وسایلش

۱۱. برقراری ارتباط با جنین

در مطالب قبلی بخش بارداری و نوزاد در رویش مدیا در مورد فواید صحبت کردن با جنین کامل گفتیم ، با بزرگ شدن جنین در درون شما پیوندی عاطفی بین شما و او ایجاد خواهد شد که می ‎توانید با انجام فعالیت هایی مانند آواز خواندن و صحبت کردن با کودک خود ارتباط برقرار کنید .

۱۲. انجام آماده سازی های لازم برای ورود کودک

فعالیت های آماده سازی برای ورود کودک به زندگی و خانه شما باعث تسکین استرس می ‎شود و هیجان زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد .

شاد بودن در دوران بارداری

۱۳. خرید برای کودک

خرید لوازم مورد نیاز برای کودک و سیسمونی ، فعالیتی سرگرم کننده برای خانم های باردار است که البته باید مواظب بود تا در انجام این گونه فعالیت ها خودتان را خسته نکنید .

۱۴. ارزیابی کردن زندگی

با تغییر زمان ، الویت های شما در زندگی تغییر می ‎کند. فقط مهم است که با خودتان خلوت کنید و زندگی تان را مورد ارزیابی قرار دهید. به این ترتیب بهتر می ‎توانید با تغییرات به وجود آمده در زندگی خود کنار آمده و خود را برای چالش های پیش رو آماده کنید .

۱۵. ارتباط برقرار کردن با والدین

این دوران بهترین زمان برای تقویت و عمیق تر کردن روابط شما با والدینتان است . شما همچنین می ‎توانید در تربیت فرزند خود از آن ها مشورت خواسته و کمک بگیرید .

۱۶. تقویت مسائل زناشویی

در دوران بارداری هورمون های خانم باردار تغییر کرده و تشدید می ‎شوند . بنابراین، دوران بارداری زمانی مناسب برای ایجاد تنوع و لذت بردن از مسائل زناشویی است و تاثیرات مثبتی بر سلامت روانی شما خواهد داشت .

شاد بودن در دوران بارداری

۱۷. ایجاد روابط دوستانه جدید

در این دوران خانم های باردار معمولا دائما در رفت و آمد به بیمارستان و مراکز درمانی مختلف هستند و با سایر خانم های بارداری ارتباط بیشتری برقرار می‎ کنند . در این دوران می ‎توانید با سایر خانم های باردار رابطه ای گرم و دوستانه برقرار کنید و از تجربیات یکدیگر بهره مند شوید .

۱۸. خردمند باشید

از اوایل دوران بارداری برای امور مالی خود برنامه ریزی کنید که به محض تولد نوزاد هزینه های زیادی ایجاد خواهد شد و ممکن است این موضوع باعث نگرانی شما در اواخر دوران بارداریتان شود . بنابراین بهتر است از بروز چنین وضعیتی جلوگیری کنید .

بیشتر بخوانید
سوزش سردل در حاملگی یعنی بچه پرمو؟

۱۹. مدیریت سلامتی

در این دوران باید توجه بیشتری به سلامتی خود داشته باشید .برای مثال اگر دارای اضافه وزن هستید، درصدد کاهش دادن وزن خود برآیید. اگر دارای بیماری هایی مانند تیروئیید و یا دیابت هستید باید با پزشک خود در این مورد مشورت کنید تا اقدامات لازم در این مورد انجام شود که این امر باعث تضمین سلامت جنین خواهد شد .

شاد بودن در دوران بارداری

۲۰. تمرینات ورزشی مخصوص دوران بارداری

انجام تمرینات صحیح در دوران بارداری به کاهش استرس ، تقویت روحیه و آرامش ، کاهش کمر درد و بهبود گردش خون مادر کمک زیادی می ‎شود .

سایر نکات

از زمانی که می ‎فهمید باردار هستید، زندگی تان تغییر می‎ کند. پس از پایان حاملگی برخی از جنبه های زندگی به حالت عادی باز می ‎گردد، اما نه همه ی جنبه ها و مهم ترین نکته در این دوران ایجاد آمادگی برای ورود به فصل جدید زندگیتان است .

  • از تغییرات به وجود آمده در زندگیتان استقبال کنید .
  • داشتن اطلاعات در مورد رشد جنین کوچکتان در بطن شما می ‎تواند به آگاهی بهتر از تغییر و تحولات ایجاد شده در بدنتان کمک کند و به یاد داشته باشید که بدن شما در حال انجام یک عمل شگفت انگیز است و شما شایسته احترام هستید .
  • سعی کنید که در این دوران برای خود خاطراتی ماندگار ایجاد کنید و از پدر و مادر خود بخواهید از شما عکس بگیرند تا بعدا بتوانید این عکس ها را به فرزند خود نشان دهید و شریک زندگی خود را نیز در این گونه فعالیت ها درگیر کنید .
  • روی نکات مثبت زندگی تمرکز کنید و هر روز به خودتان بگویید که تو بسیار زیبا هستی .
  • در مورد گزینه های مختلف زایمان تحقیق کنید و مناسب ترین آن ها را برای خود برگزینید .
  • از درخواست کمک از عزیزان خود نترسید زیرا شما برای آن ها بسیار عزیز و با ارزشید .
  • تمامی این فعالیت ها به ایجاد روحیه ای شاد و مثبت در شما در دوران بارداریتان کمک زیادی خواهد کرد.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=19032

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها