4

این علائم یعنی حال شوهرتون خوب نیست!

  • کد خبر : 19191
  • 01 تیر 1400 - 17:00
این علائم یعنی حال شوهرتون خوب نیست!

علائم بیماری در مردان و نشانه های مشکل سلامت در آنها شیوع برخی بیماری ها باعث شده است که روزانه افراد بیشتری به بیمارستان ها مراجعه کنند و این موضوع در میان مردان هم رواج بیشتری دارد. تحقیقات نشان می دهد که ۴۰ درصد مردان دنیا هرگز چکاپ سالانه انجام نمی دهند و در نتیجه […]

علائم بیماری در مردان و نشانه های مشکل سلامت در آنها

شیوع برخی بیماری ها باعث شده است که روزانه افراد بیشتری به بیمارستان ها مراجعه کنند و این موضوع در میان مردان هم رواج بیشتری دارد. تحقیقات نشان می دهد که ۴۰ درصد مردان دنیا هرگز چکاپ سالانه انجام نمی دهند و در نتیجه تشخیص مربوط به بیماری دیرتر در آنها انجام می شود. در این قسمت از بهداشت و سلامت رویش قصد داریم علامت هایی را به شما معرفی کنیم که اگر در مردان ایجاد شود، نشان دهنده یک مشکل نگران کننده است.

ورم مفاصل

بسیاری از افراد فکر می کنند که ورم مفاصل به دلیل کار جسمی زیاد است. اما این مشکل چیزی است که هرگز نباید آن را نادیده بگیرید. سفت شدن یا ورم مفصل نشان دهنده مشکل جدی است؛ مخصوصاً اگر در قسمت زانو ، کف پا یا دست ها اتفاق بیفتد. این علامت نشان دهنده این است که سلامت بدن شما در معرض خطر است و ممکن است به دلیل مشکلاتی مثل آرتروز یا پوکی استخوان اتفاق بیفتد.

ورم مفاصل

حساسیت به هوای سرد

اگر تا به حال سرمایی نبودید و عادت نداشتید که روی خودتان چند پتو بیندازید، اما به یکباره سرمایی شده اید و به آن حساسیت پیدا کرده اید، احتمالاً تیروئید شما دچار مشکل شده باشد.

نشستن طولانی مدت

اگر در محل کار مدام سر جایتان نشسته اید، شب ها هم در خانه می نشینید و فعالیت بدنی خاصی ندارید، باید منتظر درد مفصل، ماهیچه، کاهش استقامت بدن و مشکلات حرکتی بدن باشید که همه این ها نشان دهنده ضعف در بدن شماست. تنها راه حل موجود این است که ورزش و پیاده روی را جزء برنامه های روزانه خود قرار دهید. در غیر این صورت مفصل ها و ماهیچه های شما نمی توانند تعادل مناسبی برای بدن ایجاد کنند و شما در آینده نزدیک با مشکلات حرکتی مواجه خواهید شد.

تجربه چند علامت مزمن از بیماری

گاهی اوقات علائمی مثل خستگی، کاهش تستوسترون، کاهش سوخت و ساز، مشکلات گوارشی، درد مفاصل و بدن و مشکلات پوست به دلیل التهابات مزمن همگی با هم اتفاق می افتند. اگر احساس کردید که مشکلات زیادی به یکباره برایتان ایجاد شده، این علامت ها می تواند نشان دهنده سرطان، الزایمر یا گاهی اوقات پارکینسون باشد.

خستگی

مشکل در یادآوری چیز های مختلف

همه ما در طول روز چیز های مهم و کلیدی را فراموش می کنیم اما بعضی از مردان به یکباره این اتفاق برایشان می افتد و بدیهی ترین چیز ها را نیز فراموش می کنند که این می تواند یکی از علائم اولیه آلزایمر باشد و نباید آن را نادیده بگیرید.

اضافه وزن ناگهانی

همه ما در دوره ای از زندگی ممکن است با اضافه وزن مواجه شویم. اما اگر جزء آن دسته از مردانی هستید که به یکباره در قسمت میانی بدن یعنی شکم و پهلو دچار چاقی شده اید، حتما باید این مسئله را جدی بگیرید. زیرا ممکن است خطرات بیماری قلبی و دیابت در شما وجود داشته باشد.

کاهش وزن بدون برنامه ریزی

کاهش وزن کار سختی است و به راحتی به دست نمی آید. بنابراین اگر متوجه شدید بدون اینکه رژیمتان را تغییر دهید یا به باشگاه بروید، کاهش وزن پیدا کردید، احتمالاً مشکلی در کار باشد. دیابت، تیروئید پرکار، سرطان، بیماری های کبدی هم می توانند باعث کاهش وزن بدون برنامه ریزی و تلاش شوند.

کاهش وزن سریع

شدید شدن سرفه ها هنگام شب

اگر شب ها سرفه های بسیار شدیدی می کنید ، می تواند نشان دهنده یک اتفاق جدی باشد که معمولاً آن را علامت ویروس کرونا می دانند. اما بیماری های قلبی پیشرفته نیز می تواند با سرفه همراه شود. همچنین باید وضعیت ریه ها هم مورد بررسی قرار بگیرد.

سرفه همراه با سوزش معده

یکی از اصلی ترین علت های سرفه می تواند بیماری های رفلاکسی و گوارشی باشد که اگر با سوزش معده همراه باشد، احتمالاً سیستم گوارشی شما با مشکل بیماری مواجه شده است.

بیشتر بخوانید
خارش زیر بغل دلیلی داره که بهتره بدونید

ناراحتی در قفسه سینه هنگام انجام فعالیت های فیزیکی

اگر زمانی که بدن خود را می کشید یا یک کار فیزیکی انجام می دهید، قفسه سینه شما درد می گیرد و با مشکل مواجه می شوید، می تواند علامت یک بیماری جدی در شما باشد. گاهی اوقات تنگ شدن رگ های اصلی قلب، عامل ایجاد چنین مشکلی خواهد شد.

ناراحتی قفسه سینه

درد شدید قفسه سینه

درد قفسه سینه را هرگز نباید نادیده بگیرید. زیرا ممکن است به دلیل حملات قلبی و مشکلات عروقی اتفاق بیفتد و زندگی تان را تهدید کند. پس هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

خارش پوست

خارش پوست نشان دهنده مشکل پوستی معمولی نیست، بلکه می تواند بیماری پیشرفته کبد را نشان دهد. خارش شدید پوست را هرگز نادیده نگیرید و سریعا به پزشک مراجعه کنید.

اختلال در نعوظ

اصلا نیاز نیست که به دلیل مشکلاتی مثل اختلال نعوظ خجالت بکشید. اگر چنین مشکلی برایتان اتفاق افتاد، هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید. چنانچه در مطلب ” از علت تا درمان اختلال نعوظ ” در بخش بهداشت و سلامت رویش خواندید شاید مشکلاتی در جریان خون، مشکلات قلبی، چاقی، چربی، یا کلسترول باعث چنین اتفاقی شده باشد که پزشک می تواند با تشخیص آن، هر چه سریع تر این اختلال را برطرف کند.

اختلال در نعوظ

ورم پا و قوزک پا

ورم کردن ساق، قوزک پا و کف پا چیزی نیست که بخواهید از آن چشم پوشی کنید. ممکن است به دلیل خوردن غذا های خیلی شور اتفاق بیفتد یا به دلیل نارسایی قلبی، بیماری کلیه، کبد یا خونرسانی ضعیف قسمت ساق پا باشد.

تنگی نفس بدون دلیل

ممکن است با بالا رفتن از چند پله بسیار کم یا جابجا کردن معمولی مبلمان و لوازم منزل، به تنگی نفس شدید دچار شوید که گاهی اوقات نشان دهنده بیماری های ریوی، ذات الریه، برونشیت و آسم است.

مشکلات تنفسی همراه با پا درد یا کمر درد

باید تنگی نفس ناگهانی را جدی بگیرید؛ مخصوصا اگر با پا درد و کمر درد همراه باشد. این موضوع ممکن است زندگی شما را تهدید کند. پس حتماً هر چه سریع تر باید به پزشک مراجعه کنید.

کمردرد

بدن درد خیلی شدید هنگام ورزش

اینکه بعد از ورزش کمی بدن تان درد بگیرد و سوزش داشته باشد، طبیعی است اما اگر این درد روی بازو، کمر، شانه، قسمت سر، شکم حین ورزش اتفاق بیفتد، ممکن است نشان دهنده بیماری قلبی باشد.

سریع سیر شدن

احتمالاً قبلا تجربه داشتید که یک بشقاب پر غذا بخورید اما الان بعد از چند قاشق، سریع سیر می شوید. این وضعیت می تواند نشان دهنده مشکلات جدی و خطرناکی مثل سرطان لوزالمعده باشد و باید آن را جدی بگیرید.

مشکلات در تکلم به صورت ناگهانی

هنگامی که ناگهان توانایی صحبت کردن را از دست می دهید، احتمالاً مشکلی در کار باشد. سختی حین صحبت کردن می تواند به دلیل سکته یا دیگر ناتوانی ها اتفاق بیفتد که حتما باید آن را پیگیری کنید.

مشکل در تکلم

احساس ضعف در یک طرف بدن

اگر متوجه شدید که یک طرف بدن شما سست است و در آن احساس ضعف و ناتوانی می کنید، این می تواند نشان دهنده مشکلات جدی باشد و حتماً باید به وضعیت سلامت بدن خود بیشتر توجه کنید.

تغییر رنگ پوست

تیره تر شدن پوست می تواند به دلیل بیماری آدیسون اتفاق بیفتد. این اختلال به دلیل تولید نکردن کورتیزول و آلسترون به اندازه کافی در غده های آدرنال اتفاق می افتد که ممکن است با کاهش وزن، خستگی و کاهش اشتها هم همراه باشد که باید آن را جدی بگیرید.

بی حوصلگی

گاهی اوقات مشکلی در کار است و شما بی حوصله می شوید و این قضیه طبیعی است اما اگر احساس می کنید مدتی است که مدام بی حوصله هستید و روحیه تان به هم ریخته، حتماً باید وضعیت بدنی خود را بررسی کنید.

بی حوصلگی

تشنگی مدام

اگر مدام بدون دلیل احساس تشنگی می کنید، این وضعیت ممکن است علامت دیابت باشد. هنگامی که گلوکز در بدن زیاد می شود، وضعیت کلیه، ادرار و و دیگر عملکرد ها در بدن به هم می ریزد و فرد مدام احساس تشنگی می کند.

بیشتر بخوانید
نخ دندان تاثیری در سلامت دندان ندارد !!

بد بویی دهان

بدبویی زمانی خطرناک است و باید جدی گرفته شود که به هیچ روشی از بین نرود. اگر مدام یک طعم بد را در دهان احساس می کنید و دهانتان بو می دهد، می تواند نشان دهنده بیماری های لثه باشد.

دفع نامنظم مدفوع

اگر متوجه شدید مدت زمانی است که عادات رفتن به دستشویی در شما تغییر کرده و همچنین با کاهش وزن مواجه شدید و دیگر مانند قبل دفع مدفوع ندارید ، حتما مشکلی در کار است. گاهی اوقات این وضعیت نشان دهنده سرطان روده نیز خواهد بود.

توالت

یبوست

بعد از بالا رفتن سن یبوست در اکثر افراد اتفاق می افتد اما اگر رژیم غذایی خود را تغییر نداده اید و سبک زندگی شما هم ثابت است، پس مشکل یبوست را جدی گرفته و پیگیری کنید. یبوست گاهی اوقات به دلیل نداشتن فیبر کافی در رژیم غذایی اتفاق می افتد. پس مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید.

مدفوع سیاه

مدفوع سیاه می تواند نشان دهنده مشکلی در بدن باشد. گاهی اوقات نشان دهنده مشکلات گوارشی است که هرگز نباید نادیده گرفته شوند.

مدفوع خونی

مدفوع خونی هم ممکن است نشان دهنده مشکلات روده و گوارشی باشد. گاهی اوقات به دلیل بواسیر رخ می دهد اما در هر صورت نباید آن را نادیده بگیرید. در بعضی از افراد این مشکل نشان دهنده سرطان روده یا مقعد است.

مشکلات گوارشی

سرفه خونی

سرطان ریه ممکن است با سرفه خونی خودش را نشان دهد و اگر چنین مشکلی داشتید، هرگز نباید آن را نادیده بگیرید و سریعاً به متخصص مراجعه کنید.

کمر درد شدید

کمر درد یکی از علائم رایج در مردان است اما نباید نادیده گرفته شود. شاید به دلیل یک بیماری در شما اتفاق افتاده باشد.

ادرار زرد تیره

اگر ادرار شما همیشه رنگ زرد تیره دارد، احتمالاً علامت این باشد که در طول روز به اندازه کافی آب نمی نوشید. سعی کنید که رژیم غذایی خود را سالم تر کنید. با مصرف آب مفاصل خود را قوی تر کنید، سطح قند خون را متعادل کنید تا دوباره وضعیت تان بهبود پیدا کند.

ادرار زرد تیره

دستشویی رفتن به دفعات بالا

اگر قبلا عادت نداشتید که زیاد دستشویی بروید اما اکنون همه چیز تغییر کرده و برعکس شده، این موضوع می تواند نشان دهنده مشکلات جدی مثل دیابت باشد.

دستشویی رفتن زیاد هنگام شب

اگر شب ها چندین بار از خواب بیدار می شوید و به دستشویی می روید، این مسئله ممکن است به دلیل سرطان پروستات اتفاق بیفتد و هرگز نباید آن را نادیده بگیرید.

سرگیجه و تنگی نفس

اگر احساس کردید که در انجام فعالیت های معمولی روزانه مثل بالا رفتن از پله، یا پیاده روی دچار سرگیجه و تنگی نفس می شوید، احتمالا سیستم بدنی شما با مشکل دچار شده و شاید مشکلات تنفسی داشته باشید.

سرگیجه

برامدگی نزدیکی بیضه یا روی بیضه

این مسئله را هرگز نباید شوخی بگیرید. برامدگی در این ناحیه حتما باید توسط پزشک معاینه شود زیرا ممکن است نشان دهنده سرطان بیضه باشد و در سریع ترین زمان ممکن حتما باید تحت درمان قرار بگیرید.

ورم یا درد در کشاله ران

اگر احساس کردید که در قسمت پایین شکم و یا کشاله ران خود در نزدیکی بیضه ها احساس درد بدون دلیل دارید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید زیرا این درد می تواند نشان دهنده یک مشکل و بیماری مردانه در شما باشد.

تغییر دست خط

یکی از اولیه ترین علائم بیماری پارکینسون، این است که دست خط افراد تغییر می کند زیرا به اندازه قبل تعادل کافی را ندارند تا بخواهند زیبا بنویسند. دست خط این افراد از لحاظ سایز در چنین حالتی کوچکتر می شود.

دست خط

خروپف

خروپف نه تنها همسرتان را از خواب بیدار می کند ، بلکه ممکن است نشان دهنده آپنه انسدادی هنگام خواب هم باشد که در آن افراد هنگام خواب دچار مشکل می شوند. پس اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا از خطرات بعدی مثل بیماری های قلبی در امان بمانید.

بیشتر بخوانید
بهترین زمان نوشیدن چای سبز برای لاغری و ...

خستگی مزمن

خستگی بعد از یک روز طولانی و پرکار عادی است اما اگر احساس کردید که در همه حالات، احساس خستگی دارید و نمی توانید کار های همیشگی خود را به انجام برسانید، احتمالاً با مشکل کمبود ویتامین، مشکلات تیروئیدی و سیستم ایمنی مواجه شده اید که تشخیص آن با پزشک متخصص است.

خوابیدن در روز

اگر مدام حین انجام کار های روزانه و معمولی مثل رانندگی احساس خواب آلودگی دارید، احتمالا به آپنه انسدادی خواب دچار شده اید که باعث خستگی مفرط در طول روز می شود و تمایل دارید که مدام بخوابید. همین ممکن است مشکلات زیادی را به وجود بیاورد و خطر تصادف را افزایش خواهد داد.

خوابیدن در روز

وجود نقطه های ریز در بینایی

اگر احساس کردید هنگام نگاه کردن به اطراف، نقطه های ریزی در بینایی شما قرار گرفته، احتمالاً این مسئله به دلیل افزایش سن اتفاق افتاده اما گاهی اوقات هم نشان دهنده مشکل بینایی نیز هست که پزشک متخصص می تواند آن را تشخیص دهد.

تغییرات ناگهانی در بینایی

هر تغییر ناگهانی در بینایی مانند دوبینی ، تاری دید و از دست دادن کامل بینایی، می تواند به دلیل سکته و مشکلات اینچنینی اتفاق بیفتد. یعنی مغز شما به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی کند تا بتواند عملکرد های مختلف بینایی را به درستی انجام دهد.

زرد شدن چشم ها

اگر احساس کردید سفیدی چشم شما به رنگ زرد تبدیل شده، این مسئله می تواند نشان دهنده مشکلات کبدی باشد و نشان می دهد که کبد شما در وضعیت خوبی قرار نگرفته است که حتما باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد.

زرد شدن چشم

برآمدگی های زرد رنگ روی پلک چشم

اگر روی پلک نقاط زرد رنگ مشاهده کردید، حتما باید این مسئله را جدی بگیرید . شاید این نشان دهنده یک مشکل پوستی باشد که با نادیده گرفتن، به قسمت های دیگر بدن پخش شود که نشان دهنده سطح بالای مواد مضر مثل کلسترول و تری گلیسیرید در خون است.

عرق شبانه

اگر شب ها از خواب بیدار می شوید و متوجه می شوید که کل بدنتان عرق کرده ، احتمالاً مشکلاتی مثل انواع مختلف سرطان ها، اختلالات هورمونی، عفونت یا اختلالات روانی مثل خشم و اضطراب اتفاق افتاده باشد.

عرق سرد

اگر عرق شما سرد است و گرما ندارد، باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشید. ممکن است این عرق با مشکلاتی در قفسه سینه، بازو و یا گردن همراه باشد و حتی نشان دهنده مشکلاتی مثل حملات قلبی هم باشد.

عرق سرد

تب مداوم

بعضی از افراد بدن سرد اما بعضی دیگر بدن داغی دارند اما تب یک گرمای شدید است. تب به معنای این است که بدن شما با یک عفونت در حال مبارزه است. پس اگر تب مداوم را احساس کردید، حتماً در سریعترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

احساس همیشگی گرما

اگر همیشه گرم تان است و به گرما حساسیت بالایی پیدا کرده اید، احتمالاً مشکل تیروئیدی مثل تیروئید پر کار داشته باشید که حتما باید توسط پزشک بررسی شود.

فرورفتگی سطح ناخن

نگاهی به ناخن های خود بیندازید. اگر نوک ناخن های تان گرد شده و در قسمت وسط فرو رفته است، احتمالا نشان دهنده مشکلی در بدن شما باشد که این مشکل معمولاً در قلب و ریه است. فرورفتگی ناخن همچنین می تواند نشان دهنده سرطان ریه نیز باشد.

مشکل ناخن

تغییرات ناگهانی در بدن

اگر متوجه تغییرات ناگهانی در بدن شدید، نباید آن را نادیده بگیرید. حتماً هرگونه مشکل و تغییراتی در اشتها، وزن، الگوی خواب، انرژی و قدرت بدنی را به پزشک اطلاع رسانی کنید.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=19191

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها