داغ‌ترین‌ها

3

روز جهانی زنان بیوه و بنیانگذارش

  • کد خبر : 19482
  • 02 تیر 1400 - 12:13
روز جهانی زنان بیوه و بنیانگذارش

۲۳ ژوئن، روز جهانی زنان بیوه خانم هایی که همسرشان را بر اثر بیماری، جنگ یا هر مشکل دیگری از دست داده اند، در سراسر جهان کم نیستند و مجبور هستند که خودشان خانواده را حمایت کنند. از دست دادن کسی که دوستش دارید، یک حادثه بسیار تلخ و سخت است. زنان بیوه هم جزء […]

۲۳ ژوئن، روز جهانی زنان بیوه

خانم هایی که همسرشان را بر اثر بیماری، جنگ یا هر مشکل دیگری از دست داده اند، در سراسر جهان کم نیستند و مجبور هستند که خودشان خانواده را حمایت کنند.

از دست دادن کسی که دوستش دارید، یک حادثه بسیار تلخ و سخت است. زنان بیوه هم جزء افرادی هستند که عشق زندگیشان را از دست دادند و باید با استواری و استقامت دوباره به ادامه زندگی بپردازند. این زنان در تقویم جهانی، روز خاصی دارند که در بخش گوناگون رویش کمی به جزئیات این روز پرداخته ایم.

روز جهانی زنان بیوه

اهمیت روز جهانی زنان بیوه

زنان در بسیاری از کشور ها ممکن است به طور ناگهانی بیوه شوند و خودشان را در شرایطی پیدا کنند که مجبور شوند به جای همسر از خانواده حمایت کنند.

بعضی از آن ها این مسئله را یک تهدید برای زندگی خود می دانند. روحیه خود را می بازند و نمی توانند با این قضیه کنار بیایند. بعضی دیگر ممکن است خانه خود را با فرزندانشان جدا کنند، به محل کار نروند و یا حتی دیگر از بیمه سلامت هم برخوردار نباشند.

متاسفانه در بسیاری از کشورها حقوق این زنان فقط به شوهرشان گره خورده است و زمانی که شوهر می میرد، این افراد جایگاهی در اجتماع ندارند. همین باعث می شود که بعضی از آن ها تمایل به ازدواج مجدد داشته باشند تا بتوانند از شرایط حداقلی برخوردار باشند.

در بعضی از فرهنگ ها شرایط زنان بیوه آنقدر سخت است که جامعه آن ها را یک فرد نفرین شده می داند، زیرا دیگر نمی تواند شرایط معمولی زندگی را تجربه کند. به همین دلیل روز جهانی زنان بیوه قصد دارد که این تبعیض را کاهش دهد، به نیاز های این زنان بیشتر رسیدگی کند و به آن ها پر و بال بیشتری بدهد تا آن ها نیز بتوانند برای فرزندانشان اقدامات بهتری را به انجام برسانند. این روز به صورت رسمی در سال ۲۰۱۰ نامگذاری شد.

تاریخچه روز زنان بیوه

تاریخچه و بنیانگذار روز جهانی زنان بیوه

روز جهانی زنان بیوه اولین بار توسط فردی به نام “راج لومبا” بنیانگذار فدراسیون لومبا در کشور هند نامگذاری شد. “راج” در سال ۱۹۹۷ همراه با همسرش بنیان این اتفاق را بنا کرد. انجام این کار باعث شد که “راج” از سمت سازمان های دولتی و غیردولتی و همچنین در خارج از کشور، مورد تحسین قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید
پسر دانشجویی که درد زایمان طبیعی را تجربه کرد!

دولت هند همچنین به او کمک کرد تا یک اتحادیه بین المللی برای چالش های پیش روی زنان بیوه تشکیل دهند تا این که در نهایت در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۰، روزی را مخصوص به زنان بیوه در نظر گرفتند. این روز در تاریخ ۲۳ ژوئن به طور رسمی تعیین شد و در تقویم روزهای جهانی قرار گرفت. از آن پس هر ساله یکی از مناسبت های ۲۳ ماه ژوئن به نام این زنان شناخته می شود.

هدف از نامگذاری چنین روزی، نشان دادن فقر و ناعدالتی است که میلیون ها زن بیوه را به خودش درگیر کرده است. همچنین هدفی جز آزادی زنان بیوه از تبعیض های اجتماعی ندارد.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=19482

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها