داغ‌ترین‌ها

تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر جواب رٌک نعیمه نظام دوست درباره دلیل ازدواج نکردنش

5

شیوه ضدعفونی لباس های زیر

  • کد خبر : 19641
  • 03 تیر 1400 - 1:50
شیوه ضدعفونی لباس های زیر

شستشو و ضد عفونی کردن صحیح لباس زیر لباس زیر یکی از مهمترین لباس های فرد است که باید به نظافت و شستشوی آن توجه نماییم. لباس زیر باید هر روز تعویض گردد و شستشو شود زیرا تعویض دیربه دیر لباس زیر، منشا ایجاد عفونت است. برای شستشو و ضد عفونی نمودن لباس زیر نکاتی […]

شستشو و ضد عفونی کردن صحیح لباس زیر

لباس زیر یکی از مهمترین لباس های فرد است که باید به نظافت و شستشوی آن توجه نماییم. لباس زیر باید هر روز تعویض گردد و شستشو شود زیرا تعویض دیربه دیر لباس زیر، منشا ایجاد عفونت است. برای شستشو و ضد عفونی نمودن لباس زیر نکاتی را که در این بخش از رازهای خانه داری رویش آورده ایم را رعایت کنید تا سلامتی شما دچار آسیب نشود.

شستن لباس زیر
نحوه نظافت و شستشوی لباس زیر

برای پیشگیری از عفونت ها و نظافت لباس های زیر از روش های زیر استفاده کنید.

پس از خرید لباس زیر خود را بشویید:

پس از خرید لباس زیرتان و قبل از اولین استفاده لباسهای زیر خود را بشویید. زیرا دست زدن به لباس زیر سبب انتقال هر نوع ویروس و قارچ یا باکتری به لباس زیر و آلوده شدن پارچه و حساسیت پوست می شود.

لباس زیرتان را با سایر لباس ها نشویید:

قبل از شست شو لباسهای زیرتان آنها را از باقی لباسها جدا کنید و با دست بشوید.

لباس زیرتان را با آب داغ بشویید:

لباس زیر نخی خود را با آب داغ و درجه حرارت بالا حدود ۸۰ تا ۹۰ سانتی گراد بشویید. اما اگر لباس زیر شما از الیاف شیمیایی تهیه شده باشد، این الیاف در این دما فرم اولیه و حالت کش دارشان را از دست می دهند. بنابراین بهتر است لباس زیر خود را در دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه بشویید.

شستشوی لباس زیر

لباس زیرتان را با صابون بشویید:

بهترین شوینده برای لباسهای زیر صابون و پودر صابون است. لباس های زیرتان را با صابون شسته و آبکشی نمایید تا ذرات مواد شوینده از پارچه لباس زیر کاملا پاک شود.

بیشتر بخوانید
راهنمای کامل برای نصب هر نوع پرده

آبکشی لباس زیر اهمیت فراوان دارد:

بعد از شستشوی لباس زیر خود با پودر ماشین لباسشویی یا صابون، در آبکشی آن دقت کنید تا مواد شوینده روی پارچه لباس زیر باقی نماند. باقی ماندن مواد شستشو روی پارچه سبب ایجاد خارش و التهاب در ناحیه تناسلی می شود. بنابراین آبکشی لباس زیر اهمیت فراوان دارد و باید با دقت کافی را انجام شود.

لباسهای زیر همرنگ را با هم بشویید:

برای اینکه لباسهای زیرتان ظاهر خود را حفظ کنند و تغییر شکل ندهند، لباسهای زیر همرنگ را با هم بشویید و با آب ملایم و با دست بشویید و با فشار دست آب آنها را بگیرید و آویزان کنید.

روش شستن لباس زیر

لباس های زیر خود را با ماشین لباسشویی نشویید:

اگر می خواهید لباس های زیرتان تغییر شکل ندهند و به مدت بیشتری بتوانید از آنها استفاده نمایید، آنها را با دست بشویید. اما اگر به دلیل مشغله کاری و کمبود وقت لباس زیرتان را با لباسشویی می شویید، به این نکته دقت کنید و دیگر این کار را نکنید.

لباسهای زیر با اندام های تحتانی در تماس اند، منبع باکتری های مدفوعی هستند و می توانند محیط مرطوب ماشین لباسشویی را به انواعی از باکتری ها مانند باکتری ایکولای، سالمونلا و ویروس هپاتیت A آلوده کنند و در نوبت های بعدی شستشو به سایر البسه انتقال پیدا کنند. پس از شستشوی لباسهای زیر با مواد ضدعفونی کننده داخل ماشین لباسشویی را بشویید تا از شر میکروب ها در امان بمانید.

همچنین شستشوی لباس زیر همراه با لباس های دیگر سبب می شود کثیفی لباسهای دیگر به لباس زیر سرایت کرده و سبب تحریک پوستی یا حتی عفونت دستگاه تناسلی شود.

بیشتر بخوانید
با کفش و پایی که بو میدهد چه کنیم ؟ + راه حل

اگر برای شستشوی لباسهای زیر مجبور به استفاده از ماشین لباسشویی شدید آنرا مجزا از البسه دیگر و با آب داغ بشویید و درون کیسه ای قرار دهید و پس از آن که شستشوی لباس تمام شد لباس ها را آویزان نموده و محیط ماشین را ضدعفونی کنید.

انداختن لباس زیر در لباسشویی

لباس زیرتان را جلوی آفتاب خشک کنید:

پس از شستشو بهتر است لباس زیرتان را در معرض آفتاب و فضای باز خشک کنید تا آفتاب آن را ضدعفونی کند و پس از خشک شدن لباستان را اتو بکشید. زیرا حرارت اتو بخار و نفوذ بخار داغ آب درون بافت های شورت باعث می شود لباس شما پاک تر و مطمئن تر باشد.

خشک کردن لباس زیر

نکات مهم

  1. حداقل روزی یک بار و یا دو بار لباس زیر خود را عوض کنید و بشویید تا دچار عفونت نشوید.
  2. از شورت های نخی و پنبه ای استفاده کنید، زیرا که این جنس ها رطوبت را به خوبی جذب می کنند. شورت هایی با جنس مصنوعی نه تنها رطوبت بدن شما را جذب نمی کنند، بلکه باعث می شوند محیط رشد باکتری ها وسیع تر شود.
  3. خیلی افراد لباس زیر خود را تا به طور کامل پلاسیده نشده است استفاده می کنند، این کار اشتباه است.
  4. بهداشت فردی و بهداشت لباس های زیرتان را به خوبی رعایت کنید.
  5. لباس های تان را با آب گرم و مواد شوینده بدون ایجاد حساسیت بشوئید.
  6. به علائم قبل از شستشو دقت کنید.
  7. هرگز از مواد سفید کننده مانند وایتکس برای شستشوی لباس زیر استفاده نکنید.
  8. لباس زیر کودکان هم باید جداگانه شسته شود. شستن لباس های کودکان و لباس زیر آن ها به همراه لباس بزرگترها باعث انتقال میکروب میشود.
بیشتر بخوانید
روش صحیح تمیز کردن و برق انداختن اجاق گاز

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=19641

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها