2

نکات جادویی خورش قورمه سبزی که از آن بی خبرید

  • کد خبر : 20068
  • 04 تیر 1400 - 12:49

بر کسی پوشیده نیست که هرگاه در میان ایرانیان صحبت از آشپزی است حتما بحث بر سر قورمه سبزی رخ خواهد داد. معمولا ایرانیان برای اثبات و به رخ کشیدن مهارت خود در آشپزی حتما جدالی بر سر طعم و رنگ قورمه سبزی دارند و این موضوع را میدان جدال می دانند. گذشته از این […]

بر کسی پوشیده نیست که هرگاه در میان ایرانیان صحبت از آشپزی است حتما بحث بر سر قورمه سبزی رخ خواهد داد. معمولا ایرانیان برای اثبات و به رخ کشیدن مهارت خود در آشپزی حتما جدالی بر سر طعم و رنگ قورمه سبزی دارند و این موضوع را میدان جدال می دانند.

گذشته از این شوخی امروز در این مطلب از بخش آشپزی رویش چند نکته برای آماده سازی قورمه سبزی که توسط کاربران برای سایت رویش ارسال شده است را خدمتتان ارائه میدهیم.

گفتنی است که این موارد کاملا سلیقه ای میباشد و اگر با ذائقه شما و خانواده شما همخوانی ندارد، حتما نیاز نیست آنها را رعایت کنید!

جادوی آب قلم در قورمه سبزی

استفاده از آب قلم گرچه سلیقه ای است اما می تواند به خوش طعم شدن و غلظت بیشتر خورش قورمه سبزی کمک کند.

انتخاب لوبیا

در انتخاب لوبیا برای خورش قورمه سبزی بعضی ها از لوبیای قرمز و بعضی ها از لوبیا چیتی استفاده میکنند. این مورد کاملاً سلیقه ای است اما لوبیا چیتی باعث می شود که غلظت آب خورش بیشتر شود.

لوبیا برای خورش

اگر می خواهید از لوبیای قرمز در خورش قرمه سبزی استفاده کنید بهتر است آن را یک ساعت قبل از اضافه کردن به خورش بپزید. این کار باعث می شود که قرمزی رنگ لوبیا خارج شده و باعث قرمز شدن خورش مان نشود و خورش به رنگ سبز بماند.

لیمو عمانی

لیمو عمانی را پس از خیس کردن از وسط نصف کرده و هسته های آن را خارج کنید . این کار باعث می شود خورشت تلخ نشود و مزه لیمو کامل در خورش پخش شود.

بیشتر بخوانید
کوکو گردو با رب انار؛ شام خوشمزه و ارزان شب یلدا

در اواسط پخت می توان برای غلظت بیشتر و طعم بهتر یک قاشق رب انار به خورش اضافه کرد. این کار طعم بسیار خوبی به غذا می دهد.

افزودنی ها

نیم ساعت قبل از اینکه خورش ما کاملاً آماده شود، یک یا دو قاشق شنبلیله خشک را در روغن کمی تفت می دهیم و به خورش اضافه میکنیم. این کار باعث می شود عطر و بوی غذای ما چندین برابر شود.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=20068

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها