2

بهترین روش آبیاری گیاهان آپارتمانی در هنگام سفر + آموزش

  • کد خبر : 20232
  • 05 تیر 1400 - 18:03
بهترین روش آبیاری گیاهان آپارتمانی در هنگام سفر + آموزش

از این روش های ساده برای آبیاری گیاهان در سفر طولانی استفاده کنید اگر قصد سفر دارید و می‏خواهید گیاهان آپارتمانی تان تا زمان برگشتن تان سالم و سرحال بمانند، توصیه زیر را برای آبیاری گیاهان جدی بگیرید. روش های آبیاری می تواند آسان تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.با این روش […]

از این روش های ساده برای آبیاری گیاهان در سفر طولانی استفاده کنید

اگر قصد سفر دارید و می‏خواهید گیاهان آپارتمانی تان تا زمان برگشتن تان سالم و سرحال بمانند، توصیه زیر را برای آبیاری گیاهان جدی بگیرید. روش های آبیاری می تواند آسان تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.با این روش های هوشمندانه پیشنهادی در بخش نگهداری از گیاهان آپارتمانی در رویش مراقبت از گیاهان خانگی در حین سفر لازم نیست به همسایه تان وابسته باشید.

گیاهان خانگی در مقایسه با گیاهان بیرونی:

گیاهان داخل ساختمان معمولا مجموعه متفاوتی از نیازها را دارند تا زنده و پر رونق تر از همتایان خارجی خود باشند. ولی نگران نباشید روش های زیادی را برای گیاهان داخلی و بیرونی به اشتراک می گذارم.

اکنون، چیزی که می خواهیم این است که گیاهان در حالی که دور هستیم نه تنها زنده بمانند، بلکه رشد کنند. بنابراین توصیه می کنم یک ماه قبل از آن غذای خوبی به آن ها بدهید و شاخ و برگ های گیاه را درست یک هفته قبل از ترک کردن آن ها هرس کنید تا آب کمتری استفاده کنند.

آبیاری گیاهان در سفر
روش آبیاری گلهای آپارتمانی هنگام مسافرت

روش های آبیاری گیاهان در سفر :

اول از همه، دقت کنید که این روش ها را چند هفته قبل از اینکه سفر بروید، امتحان کنید. مهم است روشی که آن را راه اندازی می کنید در واقع کارآمد باشد. چون گاهی روش های آبیاری گیاهان نیاز به تغییر کمی دارند. فراموش نکنید قبل از اینکه مسافرت بروید گیاهان را آبیاری کاملی کرده، حتی اگر یکی از روش های آبیاری را انجام می دهید .

آبیاری به روش فتیله ای :

بطری آب را کنار گیاه قرار دهید و سر نخ ها را در آب و سر دیگر را در گلدان قرار دهید. آب از این طریق منتقل می شود و خاک را مرطوب می کند (سایز بطری بستگی به طول مسافرت دارد )

دقت کنید: دقت کنید این کار قبل از رفتن به مسافرت کار کند. گاهی اوقات نوع طناب یا ماده که با آن کار می کنید آب را انتقال نمی دهد ممکن است نیاز داشته باشید که نوع مواد را تغییر دهید (مطمئن شوید که الیاف طبیعی دارد)و یا موقعیت بطری ، گیاه را تغییر دهید . بهترین انتخاب برای گیاهان خانگی با شاخ و برگ زیاد.

ساخت یا خرید گلدان های خود آبیاری :

بیشتر بخوانید
خانه ای خنک با گیاهان آپارتمانی

اگر زیاد مسافرت می روید می توانید گلدان های خود آبیاری خریداری کنید یا آن ها را خودتان بسازید! بهترین انتخاب برای گیاهان بیرونی، اما می توانند برای گیاهان خانگی نیز تنظیم شوند، به خصوص گیاهانی که از خاک آبیاری می شوند

آبیاری اتوماتیک گلدان
آبیاری گیاهان در سفر با گلدان خود آبیاری

چگونه در مسافرت گیاهان را بی آب نگذاریم؟

گیاهان خود آبیاری و بستر باغ :

حتی باغ ها را می توان به گونه ای طراحی کرد که “خود آب” باشد. می توانید از روش های آبیاری استفاده کنید تا گیاهان را از زیر آبیاری کنید می توانید یاد بگیرید چطور بس ترهای گیاهی آبیاری را بسازید و از یک روش مشابه برای باغ های خانگی استفاده کنید

اگر باغبانی هستید که نگه داری زیادی ندارید، این روش عالی است نیاز به کمی تلاش در ابتدای کار دارد، اما زمانی که این کار انجام شد دیگر مجبور نخواهید بود نگران باشید. بهترین انتخاب برای باغ ها و گیاهان بیرون.

روش آبیاری تراریوم :

برخی از گیاهان رطوبت را دوست دارند و به تراریوم محیطی برای زنده ماندن نیاز دارند. به سادگی گیاه را در کیسه زباله تمیز قرار دهید (مانند این یکی)که دو برابر شده است، گیاه را به خوبی آبیاری کرده، کیسه را بر روی گیاه قرار داده و گره بزنید سوراخ هایی را روی قسمت بالای کیسه ایجاد کنید تا بتواند نفس بکشد

دقت کنید: آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. برای اطمینان از عدم نشت آب، ممکن است بخواهید آن ها را روی ورقه آلومینیومی یا چیزی برای گرفتن آب اضافی قرار دهید.

بهترین نوع: گیاهان خانگی رطوبت و شرایط استوایی را دوست دارند.

حباب آبیاری:

بدون شک، انواع حباب ها و سیستم های آبیاری را در آنجا دیده اید. اگر برای یک یا دو هفته خارج از شهر باشید، خوب کار می کنند و می توانند جذاب و تزیینی باشند.

دقت کنید: اگر نوک آب پاش مسدود شود، کار نخواهد کرد. قبل از این که آن را در خاک فرو کنید تا خاک وارد آن شود. انتهای آن را با توری ببندید تا از وقوع آن جلوگیری کنید .بهترین برای گیاهان کوچک در فضای داخلی و بیرونی.

حباب آبیاری گیاهان
حباب های آبیاری برای گیاهان در هنگام سفر

بهترین روش های آبیاری گیاهان در سفر

کریستال های مرطوب:

کریستال های نگهداری آب بیشتر از یک مکمل هستند و باید در ارتباط با یک روش آبیاری دیگر برای بهترین نتیجه استفاده شوند. زمانی که می خواهید یک ماه یا بیشتر از شهر خارج شوید، کریستال را با یک سیستم آبیاری ثانویه اضافه کنید.

بیشتر بخوانید
تمیزکاری خانه با چند روغن گیاهی

روش قطره ای :

مطمئنم وقتی این متن را می خوانید، فورا به سیستم قطره ای پیچیده فکر می کنید.اما به یاد داشته باشید سیستم های “قطره ای” وجود دارند که بسیار شبیه به حباب های آب پاش هستند، اما چنانچه در رویش اشاره شده است می توانید جریان را کنترل کنید. بهترین انتخاب برای گیاهان بیرونی و داخلی.

وان آب:

گیاه گلدانی را با سوراخ هایی که در کف آن قرار دارد را در یک ظرف کم عمق آب قرار دهید، یا اگر یک وان حمام یا سینک داشته باشید که نور غیر مستقیم به آن برخورد کند، بهتر است. بیش از چند اینچ آب اضافه نکنید، برای مقاومت در تبخیر کافی است.

دقت کنید: آب راکد می تواند حشرات و مگس ها را جذب کند، اسپری ضد حشرات را بر روی آب بزنید که اگر بیش از یک هفته طول کشید، مانع از این کار شود. ۱ قاشق سوپ خوری هیدروژن پراکسید۳ درصد را به ۱ فنجان آب مخلوط کرده، و ۳ قطره از صابون را به آن اضافه کنید. قبل از اضافه کردن به گیاهان آن را تکان دهید. بهترین انتخاب برای گیاهان داخل سالن و گیاه گلدانی.

آبیاری فتیله ای
نحوه آبیاری گیاهان در سفر طولانی

روش های مناسب آبیاری گیاهان در سفر با کمک وان حمام

یکی از روش های آبیاری گیاهان هنگام سفر و تعطیلات استفاده از وان حمام به روشی هایی است که در رویش توضیح خواهیم داد. روش اول به این صورت است که تکه حوله یا پتوی کوچکی استعمال کننده را داخل کف وان یا لگن بزرگ قرار دهید. وان یا لگن را به ارتفاع ۲-۳ سانتی متر آب بریزید و سپس گلدان ها را بر روی حوله یا پتوی مرطوب قرار دهید.

روش دیگر به این صورت است که میتوانید نیمی از یک تکه حوله بزرگ را داخل لگن و یا سینی بزرگی قرار داده، گلدان ها را با دقت و لحاظ کردن تماس کف گلدان با حوله روی سینی بچینید. سر دیگر حوله را در داخل ظرف گود دیگری که با آب پر شده است قرار دهید. فراموش نکنید که ظرف دوم بایستی در سطحی بالاتر نسبت به ظرف اول قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید
راز کدبانوهای ماهر در نگهداری مربای خانگی

روش بعدی مشابه روش آبیاری گلدان ها با نخ است که در بالا کامل توضیح دادیم با این تفاوت که گلدان ها را کف آشپزخانه یا حمام چیده و سطلی پر آب را کنار هر گلدان و در سطحی بالاتر از آن قرار دهید.

پارچه ای نخی با عرضی حدود ۵ سانت و به اندازه یک متر یا بیشتر آماده کرده و یک سر آن را از کنار گلدان به داخل خاک فرو کنید و سر دیگر را در سطل پر از آب قرار دهید. با اینروش ساده ولی هوشمندانه گلدان هایتان را هنگامی که در سفر هستید به راحتی آبیاری خواهید کرد چراکه دستمال پارچه ای همواره آب را به خود جذب می کند و آب کم کم به داخل خاک گلدان مورد نظر وارد شود.

کود گیاهی :

برای گیاهان بیرونی این خود توضیحی است. چند اینچ از کود گیاهی به حفظ رطوبت باغچه کمک خواهد کرد و با یک سیستم آبیاری ثانویه عالی است. با این حال می توانید گیاهان خانگی تان را با اضافه کردن چند لایه ازکمپوست، یا قرار دادن یک پارچه مرطوب در اطراف پایه گیاه و پوشش آن با یک کیسه پلاستیکی مراقبت کنید

دقت کنید:نمی خواهید بیشتر از چند هفته آن را رها کنید وگرنه دچار فساد می شود. این یک تدبیر موقت برای کمک به کاهش میزان آب مورد نیاز گیاه در هنگام مسافرت است

روش خیساندن :

هنگام برخورد با گیاهان بیرونی بدون سیستم قطره ای، شلنگ گزینه عالی دیگر برای مرطوب نگه داشتن باغچه است. می توانید یک تایمر بخرید (فقط با یک سیستم قطره ای)که هر روز آب را باز و بسته می کند، یا می توانید به سادگی حفره ها را روی نم نم تنظیم کنید.

چگونه گیاه گلدانی را آبیاری می کنید؟

زمانی که گیاه گلدانی را آبیاری کنید، هدف اشباع کردن مخلوط گلدان است و سپس به آب اضافی اجازه تخلیه دهید می توانید آب را مستقیما به سطح مخلوط گلدان وارد کنید و یا گلدان را در چند اینچ از آب قرار دهید و به خاک اجازه دهید تا از طریق حفره ها خیس شود به عبارت دیگر، تکنیک حمام گیاه.

صرف نظر از روشی که انتخاب می کنید، به گلدان اجازه ندهید بیش از ۱۵ دقیقه در آب بنشیند، مگر این که شرایط خاصی داشته باشد .

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=20232

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها