داغ‌ترین‌ها

تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر جواب رٌک نعیمه نظام دوست درباره دلیل ازدواج نکردنش راز سفت و خشک نشدن کوبیده مرغ رستورانی دلتنگی منوچهر هادی برای صاحب این عکس عاشقانه

10

پیشنهاد جذاب ناهار ( آسان ، متوسط ، سخت ) امروز ۵ تیر ۱۴۰۰

  • کد خبر : 20275
  • 05 تیر 1400 - 21:00
پیشنهاد جذاب ناهار ( آسان ، متوسط ، سخت ) امروز ۵ تیر ۱۴۰۰

لیست پیشنهاد غذاهای لذیذ برای ناهار یکی از بزرگترین دغدغه هایی که برای خانم های خانه دار و حتی آقایانی که به آشپزی علاقه دارند، وجود دارد این است که برای ناهار چی بپزم. در کشور ایران معمولاً برای درست کردن ناهار از غذاهای ساده و یا برنجی با انواع خورشت ها استفاده می شود. […]

لیست پیشنهاد غذاهای لذیذ برای ناهار

یکی از بزرگترین دغدغه هایی که برای خانم های خانه دار و حتی آقایانی که به آشپزی علاقه دارند، وجود دارد این است که برای ناهار چی بپزم. در کشور ایران معمولاً برای درست کردن ناهار از غذاهای ساده و یا برنجی با انواع خورشت ها استفاده می شود.

اگر لیست غذایی جدید و متنوع برای ناهار در ذهن ندارید اصلا نگران نباشید! در این بخش از سایت رویش قصد داریم به طرز تهیه چندین غذای خوشمزه و متنوع در چند سطح برای وعده ناهار بپردازیم.

پیشنهاد غذا آسان برای ناهار

کشک بادمجان :

کشک بادمجان غذای ساده و خوشمزه می باشد که می توان آن را هم سرد و هچنین گرم نیز سرو نمود و به خاطر وجود کشک از خواص سلامت و بهبود موها و همچنین تحریک اشتها برخوردار می باشد. این غذای خوشمزه بسیار آسان و سریع تهیه می شود در ادامه طرز تهیه این مطلب را بخوانید.

کشک بادمجان
دستور تهیه کشک بادمجان آسان و لذیذ

شما می توانید این غذای لذیذ و آسان را همراه با نان سنگک، بربری و به همراه سبزی سرو کنید.

پیشنهاد غذا در سطح متوسط برای ناهار

ماکارونی:

بدون شک ماکارانی یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانی ها می باشد و کمتر کسی پیدا می شود که ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی را رد کند. این غذای لذیذ را می توان به آسانی و خیلی فوری در خانه تهیه کرد در ادامه طرز تهیه ماکارانی را بخوانید.

ماکارونی ۴۰۰ گرم سیب زمینی یک عدد

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم پودر آویشن یک قاشق چای‌خوری

سویا ۱۰۰ گرم پودر پاپریکا یک قاشق چای‌خوری

فلفل دلمه‌ای خرد شده یک عدد نمک، زردچوبه و پودر فلفل سیاه به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری پنیر پیتزا رنده شده به مقدار لازم

پیاز متوسط دو عدد

قارچ خرد شده ۲۰۰ گرم

مرحله اول

کمتر کسی است که این رشته‌های نشاسته‌ای جذاب و خوش‌طعم را بشناسد و عاشقشان نباشد. اسپاگتی ایتالیایی یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه در دنیا است که حتی خوردن آن به روش ایتالیایی‌ها نیز آداب مخصوص به خودش را دارد. پیش از این چند نوع اسپاگتی خوشمزه مثل اسپاگتی با سس پستو یا اسپاگتی گیاهی اسپایسی را به شما آموزش داده‌ایم اما طعم ماکارونی ایرانی با ته‌دیگ سیب زمینی چیز دیگری است. به خاطر داشته باشید که برای تهیه ماکارونی ایرانی، سویا را از قبل به مدت ۱۵ دقیقه خیس کنید.

مرحله دوم

سپس پیازها را خرد کرده و داخل تابه با دو قاشق غذاخوری روغن سرخ کنید. زردچوبه را نیز به تابه اضافه کرده و هر از چند گاهی با قاشقی چوبی هم بزنید تا پیازهای شما نسوزند. حالا سویا را آبکش کرده و کاملا آب آن را بگیرید.

مرحله سوم

سویا را داخل تابه بریزید و حدود ۱۰ دقیقه تفت دهید تا کمی سرخ شود. سپس گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید. مواد را آنقدر هم بزنید تا رنگ گوشت کاملا عوض شده و بپزد. پاپریکا و آویشن را اضافه کرده و دوباره حدود پنج دقیقه مواد را با هم تفت دهید.

مرحله چهارم

در نهایت رب گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و قارچ خرد شده، پودر فلفل سیاه و نمک را اضافه کرده و مواد را تفت دهید تا مزه خامی رب گوجه گرفته شده و فلفل دلمه‌ای نرم شود. برای پخت این غذا می‌توانید از رب گوجه فرنگی خانگی هم استفاده کنید تا عطر گوجه بیشتر در غذایتان احساس شود. پس از کمی هم زدن و مخلوط شدن مواد با هم حرارت زیر تابه را خاموش کنید؛ مایه ماکارونی شما آماده است.

مرحله پنجم

در این مرحله داخل قابلمه‌ای را از آب پر کنید و مقداری نمک و روغن به آن اضافه کنید. سپس روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. پس از به جوش آمدن آب، ماکارونی‌ها را نصف کرده و به آب جوش اضافه کنید. با چنگال کمی هم بزنید تا رشته‌های ماکارونی به هم نچسبند.

بیشتر بخوانید
طرز تهیه شربت نذری زعفرانی با طعمی لذیذ

مرحله ششم

پس از شش دقیقه زمانی که ماکارونی‌ها نرم شدند آن‌ها را آبکش کرده و کنار بگذارید تا آب اضافی‌شان خارج شود. سپس در قابلمه مقداری روغن بریزید و برای داشتن یک ته دیگ سیب‌زمینی ترد و خوشمزه کف آن را با سیب زمینی‌های حلقه شده بپوشانید. مقداری ماکارونی روی سیب زمینی‌ها بریزید و روی آن را با مقداری از مایه ماکارونی بپوشانید. چند لایه این کار را تکرار کنید تا مایه و ماکارونی تمام شود.

مرحله هفتم

مقداری پودر آویشن روی ماکارونی بپاشید و در قابلمه را بگذارید. اجازه دهید با حرارت کم به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ماکارونی دم بکشد. ۱۰ دقیقه آخر مقداری پنیر پیتزای رنده شده روی ماکارونی بریزید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم پنیرها آب شوند. ماکارونی ایرانی با ته دیگ سیب زمینی ترد و خوشمزه شما آماده است و می‌توانید آن را در یک بشقاب زیبا سرو کنید

این غذای دلچسب را می توانید به همراه سالاد شیرازی، سبزی، ماست و نعنا و انواع نوشیدنی مثل دوغ و نوشابه برای خانواده تا سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

ماکارونی
طرز تهیه ماکارونی خوشمزه و دلچسب

پیشنهاد غذای سخت برای ناهار

ته چین مرغ :

ته چین یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که معمولا به همراه مرغ یا گوشت تهیه می شود. شما می توانید در پخت ته چین از انواع مواد خوراکی خوشمزه استفاده کنید. بادمجان، قارچ، گوشت چرخ کرده، سیب زمینی از مهم ترین مواد خوراکی هستند که با آن ها می توان ته چین درست کرد ، بنابراین هر فردی با هر ذائقه و سلیقه غذایی مختلف می تواند از طعم لذیذ ته چین خانگی لذت ببرد. در ادامه بهترین طرز تهیه ته چین بخوانید.

طرز تهیه :

۱- مرحله اول: آماده کردن کردن سینه مرغ از مهمترین مراحلی است که باید توجه شود. برای این کار لازم است که سینه مرغ را به همراه چند پیمانه آب و پیاز خرد شده و زرد چوبه در داخل یک قابلمه بریزیم. سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا مرغ شروع به پختن کند. بعد از پخته شدن سینه مرغ، قابلمه را از اجاق گاز برداشته و صبر می‌کنیم تا کمی سرد شود. در آخرین بخش از این مرحله سینه مرغ را کاملا ریش ریش کرده و در یک ظرف می‌ریزیم.

۲- مرحله دوم: پس از پاک کردن برنج، آن را دو بار می‌شوییم. در داخل قابلمه‌ای که از قبل انتخاب کرده‌ایم، چند پیمانه آب، نمک و مقداری روغن را به همراه برنج ریخته و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم. پس از گذشت چند دقیقه، برنج را تست می‌کنیم و زمانی که برنج به اندازه کافی نرم شد (به طوری که اطراف برنج پخته و مغز آن کمی سفت باشد) بنابراین برنج آماده‌ آبکشی است. لازم است برای آبکشی برنج از آب ولرم استفاده کنیم بنابراین به این نکته باید توجه شود.

۳- مرحله سوم: تابه مناسبی را انتخاب کرده و روغن درون آن می‌ریزیم و سپس بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم. پس از اینکه روغن داغ شد، سینه مرغ را که در مرحله اول که توضیح داده شد، ریش ریش کرده بودیم به روغن اضافه کرده و شروع به تفت آن می‌کنیم. برای ادویه ته چین مرغ از مقداری دارچین، نمک و فلفل سیاه استفاده می‌کنیم و به موادی که داخل تابه قرار دارد اضافه کرده و مجدد شروع به تفت دادن مرغ می‌کنیم. پس از آنکه مرغ‌ها به طور کامل تفت داده شدند آن‌ها را کنار گذاشته و سپس مقداری روغن به تابه اضافه می‌کنیم و شروع به تفت دادن زرشک و پودر قند می‌کنیم. نکته لازم و ضروری که نیاز است در این بخش بدانیم این است که نیاز است تفت دادن زرشک و پودر قند در دمای پایین انجام شود همچنین باید مراقب باشیم تا زرشک‌ها نسوزند.

tahchin ba zereshko o morgh

۴- مرحله چهارم: یک کاسه گود و بزرگ را انتخاب کرده و در آن زرده تخم مرغ را به همراه گلاب و زعفران آب کرده، اضافه می‌کنیم. مواد ذکر شده را تا زمانی که بوی خامی تخم مرغ از بین برود، هم می‌زنیم. در گام بعدی ماست را به ظرف اضافه کرده و مجدد شروع به هم زدن می‌کنیم. در ادامه برنج آبکش شده را به ظرف اضافه کرده و مواد داخل آن را با هم مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند.

بیشتر بخوانید
نکات مربای به؛ راز قرمز شدن، شکرک نزدن و له نشدن آن

در این بخش این سوال مطرح می‌شود که از چه ظرفی برای ته چین خانگی و خوشمزه باید استفاده شود؟

برای پخت ته چین مرغ می‌توان از قابلمه تفلون، قابلمه معمولی، ماهیتابه دو طرفه، ظرف پیرکس، و حتی در پلوپز استفاده کرد. بنابراین در صورت داشتن هر یک از این ظروف می‌توان پخت ته چین خانگی ساده را انجام داد پس برای پخت این غذای خوشمزه، لحظه‌ای درنگ نکنید.

۵- مرحله پنجم: اگر از ظرف پیرکس جهت پخت ته چین مرغ استفاده می‌کنید لازم است در ابتدا داخل ظرف پیرکس را با یک قلمو آغشته به روغن، چرب کرد. نصف موادی که از قبل آماده کردیم را به کف ظرف ریخته و آن را به میزانی فشار می‌دهیم تا کاملا فشرده شود. سپس مرغ و زرشک تفت داده شده را به آن اضافه می‌کنیم و مجدد آن را به کف ظرف فشار می‌دهیم. در ادامه باقیمانده برنج را دوباره در ظرف ریخته و فشرده می‌کنیم. در آخر کره را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده و بر روی سطح برنج قرار می‌دهیم. اگر از طرفداران روغن کرمانشاهی هستید می‌توانید از این روغن نیز به جای کره استفاده کنید.

۶- مرحله ششم: لازم است بر روی ظرف پیرکس که مواد ته چین داخل آن قرار دارد، یک فویل نازک کشیده و آن را داخل فر قرار دهیم. اما مدت پخت ته چین چقدر است؟ مدت زمانی که برای پخت ته چین در داخل فر نیاز است در حدود یک ساعت و دمای مورد نیاز ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

پس انجام مرحله به مرحله پخت ته چین مرغ، حال این غذای خوشمزه آماده است و می‌توانید از طعم خانگی و بی‌نظیر آن لذت ببرید. ته چین مرغ را با زرشک تفت داده شده و خلال پسته تزیین کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد به همراه این غذای لذیذ می توانید از انواع سالاد و سبزی و انواع ترشی مصرف کنید.

 ته چین مرغ
طرز تهیه ته چین مرغ خوش عطر و طعم

پیشنهاد غذای بسیار سخت برای ناهار

کوفته :

کوفته از غذاهای مشهور قدیمی و پرطرفدار است این غذای مجلسی و محبوب در میان ایرانیان در مناطق مختلف کشور با دستور پخت های متنوعی درست می شود اما معروف ترین و خوشمزه ترین آن کوفته تبریزی می باشد . طرز تهیه این کوفته لذیذ را در ادامه بخوانید.

کوفته غذای محلی می باشد و بهترین ترکیب برای سرو این غذای خوشمزه ماست و دوغ محلی می باشد شما می توانید در کنار ماست و دوغ از سبزی و ترشی سیر، نان سنگک نیز استفاده کنید.

کوفته

طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه

مواد مورد لازم جهت تهیه کوفته تبریزی

  • گوشت چرخ کرده نیمه چرب  ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
  • لپه  ۴ قاشق غذاخوری
  • برنج   ۵ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ   ۱ عدد
  • پیاز  ۲ عدد
  • سبزی معطر به دلخواه  ۲ قاشق غذاخوری
  •  رب گوجه فرنگی  ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه   ۲ قاشق غذا خوری
  • پودر جوز هندی  ۱/۲ قاشق چایخوری
  • پودر فلفل سیاه   ۱/۲ قاشق چایخوری
  •  نمک به میزان لازم

 طرز تهیه کوفته تبریزی اصل و جلوگیری از وا رفتن آن

برای تهیه کوفته تبریزی اول باید لپه را جداگانه در آب بپزید تا کاملا پخته شود. برنج را بشوید و کمی خیس دهید بعد در ظرفی مناسب با مقداری آب و نمک روی حرارت بالا قرار میدهیم تا بجوشد و آب آن کاملا کشیده شود. پس از آنکه آب برنج کشیده شد آنرا کنار بگذارید تا سرد شود.

طرز تهیه کوفته تبریزی

درست کردن کوفته تبریزی

بیشتر بخوانید
طرز تهیه ترشک انار خوشمزه به روش شمالی ها

 بعد از این مرحله ، یک عدد پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و به همراه لپه پخته شده و گوشت چرخ کرده داخل غذاساز بریزید تا کاملا باهم میکس شوند.و

بعد از میکس کامل ،مواد را به داخل ظرف بزرگتری منتقل میکنیم و به آن سبزی معطر تازه یا خشک شده ، تخم مرغ ها ، برنج نیمه پز ، نمک – فلفل – زردچوبه و جوز هندی رنده شده  اضافه میکنیم و با دست خوب ورز میدهیم .

مواد را آنقدر ورز دهید تا زمانی که حالت چسبندگی پیدا کند و به دست بچسبد.

پس از ورز دادن کامل و انسجام گرفتن مواد، آن را کنار بگذارید و با یک کیسه فریزر روی آن را بپوشانید.سپس به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید 

مرحله تهیه سس کوفته تبریزی

برای تهیه سس کوفته در یک قابلمه ، یک عدد پیاز مانده را ریز خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا پیاز ها نیمه طلایی شوند.در هنگام تفت پیاز به آن کمی زرد چوبه بزنید تا خوشرنگ تر و خوش طعم تر شود.

درست کردن کوفته تبریزی

روش جالب درست کردن کوفته تبریزی اصل بدون وا رفتگی

بعد از آن رب گوجه فرنگی را به پیازها اضافه کنید و کاملا تفت دهید تا رنگ رب باز شود. کمی نمک و فلفل سیاده هم اضافه کنید.

بعد از آن یک تا یک و نیم  پیمانه آب درداخل ظرف بریزید و در ظرف را بگذارید تا روی حرارت بالا به جوش بیاید.و بعد از به جوش آمدن حرارت زیر ظرف را کم کنید. 

طرز تهیه کوفته تبریزی
نکات کامل درست کردن کوفته تبریزی

جلوگیری از وا رفتن کوفته تبریزی

هنگام درست کردن کوفته ها ،مواد آن  را یکبار دیگر ورز دهید و به اندازه یک پرتقال از مواد بردارید و به صورت یک گلوله بزرگ در بیاورید.

باید در حین شکل دادن کوفته ها دستتان را با آب خیس کنید تا کوفته ها به دستتان نچسبد.و نیز نباید روی کوفته ها هیچ ترکی داشته باشد.

سپس کوفته های آماده شده را دونه دونه داخل ظرف سس قرار میدهیم ، حرارت را کم میکنیم  و با ملاقه مقداری از سس را روی کوفته ها میریزیم تا رنگ کوفته تغییر کند و بعد بقیه کوفته ها را به همین شکل داخل ظرف سس قرار دهید.

سس باید تا نیمه های کوفته ها را بپوشاند. درب ظرف را ببندید تا کوفته ها در آب سس بجوشند.

اجازه دهید کوفته ها به مدت ۴۰ دقیقه با حرارت کم بپزند و در این حین چند باری سعی کنید آب سس را روی کوفته ها بریزید تا قسمت رویی کوفته ها خشک نشود و یا اگر کوفته ها کوچکتر بود میتوانید به آرامی کوفته ها را برگردانید.

به همین راحتی کوفته تبریزی های شما آماده شده . فقط دقت کنید بعد از پخت کوفته ها آنها را در آب سسش نگه ندارید چون ممکن است وا برود و خراب شود.

خیلی ها هم وسط کوفته زرده تخم مرغ آب پزشده ، زرشک ، گردو و یا آلو میریزند که دلبخواهیست و اگر دوست داشتید میتوانید آلو و زرشک را خیس دهید و از همه مواد گفته شده مقداری وسط کوفته قرار دهید و یا یکی از آنها را مثلا فقط آلو بگذارید ، که این کار کاملا سلیقه ایست و یا میتوانید مثل ما ساده تهیه کنید.

نکات تکمیلی در مورد کوفته تبریزی

کوفته تبریزی جزو دلمه و کوفته میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱ ساعت و
و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱ ساعت میباشد .
کوفته تبریزی را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار – میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۶ نفر مناسب میباشد .

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=20275

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها