داغ‌ترین‌ها

افشای راز تلخ زندگی ژیلا صادقی برای اولین بار تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر

5

تکنیک جالب شستن لباس با فلفل…

  • کد خبر : 20330
  • 06 تیر 1400 - 10:05
تکنیک جالب شستن لباس با فلفل…

شست و شوی لباس با فلفل سیاه را امتحان کنید به عنوان یک خانم خانه دار در طول سالهای خانه داری حتما با مشکلاتی در رابطه با شست و شو لباس بنابر جنس و رنگی که دارند، مواجه شده اید. اما اصلا جای نگرانی نیست زیرا با به کاربردن برخی ترفندهای خانه داری مثل استفاده […]

شست و شوی لباس با فلفل سیاه را امتحان کنید

به عنوان یک خانم خانه دار در طول سالهای خانه داری حتما با مشکلاتی در رابطه با شست و شو لباس بنابر جنس و رنگی که دارند، مواجه شده اید. اما اصلا جای نگرانی نیست زیرا با به کاربردن برخی ترفندهای خانه داری مثل استفاده از فلفل سیاه به راحتی می توان لباس ها را تمیز و خوش رنگ مانند روزهای اولیه نگه داشت.

در این بخش از رویش علاوه بر اینکه دلایل استفاده از فلفل را برای شستشو لباس ها بررسی می کنیم، به چگونگی شستشوی لباس با استفاده از فلفل پرداخته ایم.

ترفند شستشوی لباس

دلیل استفاده از فلفل سیاه در چرخه شست و شو

اگر لکه های لباس هایتان از بین نمی روند، اگر لباسهای شما تغییر رنگ داده اند و… برای یک بار هم که شده روش شستشوی لباس هایتان را با فلفل امتحان کنید. دلیل استفاده از فلفل سیاه برای شستشوی لباس عبارتند از:

از بین بردن لکه های باقی مانده روی لباس

سالهاست افراد از فلفل سیاه به عنوان راهی برای از بین بردن لکه های باقی مانده روی لباس استفاده می کنند. شواهد نشان می دهد این ادویه داخل ماشین لباسشویی به عنوان “کاغذ سنباده” عمل می کند بنابراین، می تواند گزینه خوبی برای مراقبت از لباس باشد.

توجه داشته باشید که فلفل سیاه تاثیری زیادی در محو کردن لکه های تیره مانند آبی یا سیاه دارد پس آیا تا بحال این ترفند شست و شو را امتحان کرده اید؟ البته به خاطر داشته باشید که این ترفند را افراد قدیمی توصیه کرده اند و اطمینان کامل در مورد کارایی آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید
تکنیک ساده و سریع پاک کردن برچسب شیشه

می توانید زمانی که لباس های رنگی را می شویید آن را امتحان کنید اما، از استفاده آن روی لباس های سفید یا رنگ روشن خودداری کنید، زیرا باعث ایجاد لکه های نامطلوب می شود.

رفع لکه های سیاه

جلوگیری از خرابی و فرسودگی لباس ها

استفاده از فلفل مانع از پوسیدگی و فرسودگی تدریجی لباس می شود. باید بدانید باقی ماندن ذرات ریز مواد شویند لابلای بافت لباس ها هنگام شستشوی آنها به تدریج موجب پوسیدگی بافت پارچه می شود.

برای جلوگیری از فرسودگی لباس ها در ماشین لباسشویی یک قاشق چایخوری فلفل بریزید و با کمترین درجه حرارت لباس ها را بشویید، فلفل کمک می کند که ذرات کوچک مواد شوینده از پارچه خارج شده و داخل آن باقی نماند.

حفظ رنگ لباس ها

استفاده از فلفل سبب می شود رنگ لباس های شما حفظ شود. حتی اگر لباسهایتان تغییر رنگ داده و رنگ و رو رفته شده اند، هنگام شستشوی آنها یک قاشق چایخوری فلفل سیاه را به شوینده های لباسشویی معمول خود اضافه کنید و با آب سرد لباس ها را بشویید. پس از شستشو متوجه می شوید که لباس های شسته شده به رنگ اصلی خود باز می گردند.

حفظ رنگ لباس

جلوگیری از چروک شدن لباس ها

این ادویه نه تنها به حفظ تناژ اصلی لباس های رنگی کمک می کند، بلکه برخی ها ادعا می کنند از چروک شدن لباس جلوگیری می کند، به همین دلیل بسیاری از افراد به دلیل جلوگیری از چروک شدن لباس از این ادویه استفاده می کنند.

چگونگی استفاده از فلفل سیاه در شستشوی لباس

با خواندن موارد بالا، احتمالاً در مورد امتحان این ترفند جالب لباسشویی کنجکاو هستید. پس باید از راه درست پیش بروید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. بنابراین، در ادامه دستورالعمل های گام به گام نحوه استفاده از این روش را ارائه می دهیم.

بیشتر بخوانید
برای داشتن خانه مرتب از کجا شروع کنیم ؟

آماده سازی ماده اولیه

ابتدا ، باید فلفل سیاه را تا حد ممکن خرد کرده و مطمئن شوید که کاملاً پودر شده است یا می توانید پودر فلفل خریداری کنید.

استفاده از فلفل سیاه

توصیه شده پس از آماده شدن ادویه، حدود دو قاشق غذاخوری از آن را داخل مخزن پودر ماشین لباسشویی بریزید.

شستن لباس با فلفل

آماده کردن ماشین لباسشویی

در آخر، فقط ماشین لباسشویی را روشن و از برنامه های معمول استفاده کنید. با شروع چرخه شستشو، آلودگی ها از بین می رود و پس از اتمام کار، می توانید لباس های خود را مانند همیشه خشک کنید.

چند ترفند خانگی دیگر برای حفظ رنگ لباس ها

افزودن فلفل سیاه به ماشین لباسشویی تنها راه ماندگاری بیشتر رنگ لباس نیست و مواد شوینده و محصولاتی به همین منظور تولید می شود با این حال، اگر ترجیح می دهید روش های طبیعی را انتخاب کنید، چندین ترفند جالب دیگر وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید.

  1. برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس های مورد علاقه ۱/۴ فنجان نمک را در هر لیتر آب سرد اضافه کنید. سپس، لباس ها را داخل آن قرار دهید و بگذارید یک شب خیس بخورد و در آخر بشویید.
  2. به یاد داشته باشید که همیشه برچسب راهنمای شستشو روی لباس ها را بخوانید. بسته به نوع پارچه، یک شستشوی خاص پیشنهاد می شود و اگر این توصیه ها را در نظر بگیرید، می توانید تن آن را برای مدت زمان طولانی تری حفظ کنید.
  3. در صورت محو شدن رنگ لباس، آنها را جدا از بقیه لباس ها با دست بشویید همچنین قبل از شستن آنها را در کمی آب و سرکه سفید خیس کنید.
  4. سعی کنید لباس ها را در آب سرد بشویید، زیرا ممکن است آب گرم باعث از بین رفتن رنگ برخی از لباس ها شود.
  5. برای مراقبت از رنگ و کیفیت پارچه ها، ۱/۲ فنجان جوش شیرین را به چرخه شستشو اضافه کنید زیرا این ماده عملکردی مشابه فلفل سیاه دارد و اگر می خواهید لباس ها نرم شوند، ۱ فنجان سرکه سفید بیفزایید.
بیشتر بخوانید
ماجرای استفاده از آهن با نرخ طلا

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=20330

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خیس خوردن لباس در مدتی زیاد در آب نمک ،باعث سوراخ‌های ریز در لباس میشود. برای زنگ ثابت ماندن لبلس بخصوص مشکی فقط باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس بخورد وبعد با آب خالی شستشو شود اگر نه لباس از بین میرود .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها