4

تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی در ۸ تیر

  • کد خبر : 20835
  • 09 تیر 1400 - 14:19
تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی در ۸ تیر

سالروز تولد و درگذشت هنرمندان مشهور ایرانی در ۸ تیر در روزشمار تاریخ تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی به هشتمین روز از تیرماه رسیدیم . امروز ۸ تیر همزمان با سالروز تولد و درگذشت افراد زیادی در دنیاست که ما در این مطلب به چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته ۸ تیر […]

سالروز تولد و درگذشت هنرمندان مشهور ایرانی در ۸ تیر

در روزشمار تاریخ تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی به هشتمین روز از تیرماه رسیدیم . امروز ۸ تیر همزمان با سالروز تولد و درگذشت افراد زیادی در دنیاست که ما در این مطلب به چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته ۸ تیر اشاره میکنیم و شما را با بیوگرافی کوتاهی از آنها آشنا میکنیم.

باقر صحرارودی

باقر صحرارودی بازیگر کشورمان در سال ۱۳۲۱ (فسا) متولد و در ۸ تیر ۱۳۹۳ (تهران) هنرمند و بازیگر ایرانی بود. او تحصیلات خود را در دانشکده ادبیات فسا و شیراز و دانشکده ادبیات و دانشکدهٔ هنرهای زیبای تهران به انجام رسانید. وی از سال ۱۳۳۴ فعالیت هنری خود را آغاز کرد. از آن هنگام در حرفه هنری خود که بخش اعظم آن شامل کارهای تلویزیونی بود، در مقام بازیگر، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان به ایفای نقش پرداخت.

باقر صحرارودی

نخستین حضور سینمایی او مربوط به فیلم صمد و قالیچه حضرت سلیمان است. او در فیلم ملک سلیمان نیز به ایفای نقش پرداخته بود. او حدود ۱۸ روز به دلیل مشکلات ریوی در بخش آی سی یو بیمارستان لاله بستری بود و سرانجام در هشتم تیر درگذشت .

پردیس احمدیه

پردیس احمدیه بازیگر کشورمان ۸ تیر۱۳۷۱ در تهران متولد شد. در سال ۱۳۸۶ توسط حمید نعمت‌الله برای بازی در فیلم «مقلد شیطان» به افشین صادقی معرفی شد. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ(سنتور) نوازندگی ساز ایرانی است.

پردیس احمدیه

لاک قرمز، مشهورترین فیلم اوست . این فیلم برای احمدیه عنوان بهترین بازیگر زن را در ششمین جشنواره فیلم شهر در سال ۱۳۹۶ به دنبال داشت. احمدیه همچنین نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در نوزدهمین جشن سینمای ایران اعلام شد. پردیس احمدیه در دوران فعالیت خود با کارگردانان مشهوری همکاری کرده و لامینور به کارگردانی داریوش مهرجویی آخرین کار او در سال ۱۳۹۸ است.

بیشتر بخوانید
بازیگرانی که مشکل اعصاب دارن

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=20835

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها