3

پاک کردن لکه روغن و چربی روی کفش

  • کد خبر : 21195
  • 12 تیر 1400 - 11:11
پاک کردن لکه روغن و چربی روی کفش

بهترین روش ها برای تمیز کردن لکه روغن روی کفش لکه های روغنی یکی از شایع ترین لکه ها بر روی لباس و کفش است، یکی از دلایل اصلی این امر هنگام آشپزی اتفاق می افتد و پاک کردن آنها کار دشواری است. در این بخش از خانه داری رویش ترفندهای پاک کردن لکه های […]

بهترین روش ها برای تمیز کردن لکه روغن روی کفش

لکه های روغنی یکی از شایع ترین لکه ها بر روی لباس و کفش است، یکی از دلایل اصلی این امر هنگام آشپزی اتفاق می افتد و پاک کردن آنها کار دشواری است. در این بخش از خانه داری رویش ترفندهای پاک کردن لکه های چربی و روغن را از روی کفش هایی با جنس های مختلف را بیان میکنیم.

پاک کردن لکه روغن از روی کفش

برای پاک کردن و از بین بردن لکه روغن از روی هر جنس کفش مراحل را دنبال کنید:

۱.اگر شما در آشپزخانه مشغول هستید و یا روی خودرو کار می کنید، ممکن است حتی متوجه نشوید که روغن روی کفش هایتان ریخته است.باید سریع عمل کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک ماده جاذب مانند پودر تالکوم، نمک، روغن ذرت یا گندم پودری را روی لکه قرار دهید.

بهترین آنها پودر تالکوم است:لکه های روغن روی کفش را با تالکوم بپوشانید و چند ساعت باقی بگذارید . اگر پودر تالکوم ندارید، می توانید از نمک یا ذرت استفاده کنید ، این ترفند ایده آل برای انواع کفش ها است.

تمیز کردن لکه روغن

پس از گذشت زمانی حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه، با استفاده از یک برس نرم مانند یک مسواک، تالکوم را با دقت پاک کنید. سپس، با یک پارچه تمیز و خشک، هر گرد و غباری که روی کفش قرار دارد را بردارید. اگر لکه ها همچنان حضور داشته باشند، می توانید فرایند را با یکی از مراحل زیر را با توجه به نوع کفش تکرار کنید.

اگر روغن در حال حاضر خشک شده است، هنوز هم می توانید آن را پاک کنید. ذرت را با کمی (فقط چند قطره)روغن مخلوط کنید تا یک خمیر ضخیم دریافت کنید. آن را روی لکه کفش قرار دهید، به راحتی لکه روغنی را جذب می کند.

بیشتر بخوانید
روش عجیب تازه نگه داشتن گل با سکه و آسپرین !

حذف لکه های روغن از کفش های چرمی:

رفع لکه روغن از روی کفش چرم

اگر از پودر تالکوم یا ذرت برای پاک کردن لکه استفاده کردید و نتیجه نگرفتید، ممکن است هنوز گزینه هایی برای از بین بردن لکه های روغن از کفش های چرمی خود داشته باشید.

اگر چرم طبیعی است، دو قاشق غذاخوری شامپو را در یک لیتر آب گرم رقیق کنید. مهم است که چه شامپویی را استفاده می کنید و توصیه می کنید از چیزی مانند Mane ‘n Tail استفاده کنید که یک شامپو برای اسب است که برای انسان نیز به بازار عرضه می شود.

پارچه تمیز را داخل مایع کرده و محل را تمیز کنید. صابون کدو تنبل نیز بسیار موثر است و شما می توانید در هر سوپرمارکت پیدا کنید.

اگر چرم مصنوعی باشد، می توانید از محصولات فوق یا انواع مایع شستشو استفاده کنید که به طور معمول برای شستن ظروف استفاده می شود، زیرا آن یک ماده پاک کننده قوی است و لکه های روغن را حذف می کند.

باز هم، یک محصول ارزان قیمت ممکن است کار نکند و باعث آسیب بیشتر شود. مایونز شستشوی نام تجاری Dawn برای حذف لکه های نفتی از روی بدن حیوانات استفاده میشود و یک ماده پاک کننده قوی است. این ترفند برای کفش چرم عالی است.

اگر چرم سیاه باشد، ترفند بسیار موثر برای حذف لکه های روغن، این است که با داخل پوست موز لکه را تمیز کنید . این همچنین می تواند برای لکه های روغنی روی پوست کار کند.

در همه موارد، شما باید از یک خشک کننده استفاده کنید مثل پنکه، سشوار، زیرا اگر لکه خیس شده باشد، می تواند به کفش آسیب برساند.

بیشتر بخوانید
ماجرای استفاده از آهن با نرخ طلا

حذف لکه های روغن از کفش های جیر:

رفع لکه روغن از روی کفش جیر

کفش جیر بسیار شیک تر از چرم است، بنابراین ما باید خیلی مراقب باشیم، بهترین گزینه برای حذف لکه های روغنی از این نوع کفش پودر تالکوم است. مراحل ۱ و ۲ را از بالا انجام دهید و روغن باید ناپدید شود.

اگر نه، شما می توانید یک محلول از آب گرم، صابون و آمونیاک تهیه کنید. محلول را هم بزنید تا کف کند. از یک فوم برای تمیز کردن لکه استفاده کنید. سپس، با یک پارچه تمیز، هرگونه آلودگی را پاک کنید و کفش را با خشک کن مو خشک کنید.

حذف لکه های روغن از کفش های نبوک:

لکه روغن روی کفش نبوک

نابوک ماده ای است که بسیار شبیه به جین است و اغلب با این ماده اشتباه گرفته می شود. نحوه پاک کردن لکه روغنی در این نوع کفش ها همانند چرم است. برای حذف لکه های نفتی از این کفش ها توصیه می شود از محصولات مایع استفاده نکنید.

امکان دارد وارد بافت کفش شود و در آن بماند. پس از استفاده از پودر تالکوم، از آب گرم و صابون مناسب استفاده کنید. هنگامی که صابون حل شد، یک برس نرم را مرطوب کرده و کل کفش را تمیز کنید، مخصوصا بر لکه روغن تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که این نوع مواد همیشه باید در جهت چرم تمیز شود، در غیر اینصورت ممکن است باعث آسیب شود.

حذف لکه های روغن از کفش پارچه ای:

لکه روغن روی کفش پارچه ای

کفش پارچه ای ساده تر تمیز می شود. بعد از استفاده از تالکوم، یک مخلوط را با آب گرم، صابون و جوش شیرین آماده کنید. هنگامی که مواد تشکیل دهنده به خوبی ترکیب شدند، یک برس نرم را در محلول خیس و لکه را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید
خشک کردن نعنا با 8 روش حرفه ای

سپس آنها را در سایه خشک کنید. اکثر کفش ها از یک پارچه قابل شستشو همراه با پلاستیک ساخته شده است، بنابراین شما می توانید آنها را در ماشین لباسشویی بیاندازید. بستگی به محکم بودن کفش ها دارد.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=21195

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها