داغ‌ترین‌ها

6

روز جهانی بوسه و تلخ ترین بوسه تاریخ

  • کد خبر : 21637
  • 15 تیر 1400 - 22:00
روز جهانی بوسه و تلخ ترین بوسه تاریخ

روز جهانی بوسه با جزئیات نامگذاری این روز عشق تنها یک واژه نیست، بلکه احساسی است که در تمام ذرات جهان وجود دارد. یکی از راه های نشان دادن صمیمیت و نشان دادن عشق و محبت، بوسیدن عزیزان است. بوسیدن در بسیاری از فرهنگ های جهان به یک بیان مشترک برای ابراز محبت تبدیل شده […]

روز جهانی بوسه با جزئیات نامگذاری این روز

عشق تنها یک واژه نیست، بلکه احساسی است که در تمام ذرات جهان وجود دارد. یکی از راه های نشان دادن صمیمیت و نشان دادن عشق و محبت، بوسیدن عزیزان است. بوسیدن در بسیاری از فرهنگ های جهان به یک بیان مشترک برای ابراز محبت تبدیل شده است.

بوسیدن فردی که به او علاقه دارید، نه تنها سبب استحکام روابط می شود، بلکه فواید زیادی برای سلامت دارد. به دلیل اهمیت بوسیدن و عشق ورزیدن روزی را به نام روز جهانی بوسه نامگذاری نموده اند. در این بخش از گوناگون رویش با تاریخ روز جهانی بوسه و تاریخچه او آشنا خواهید شد.

روز جهانی بوسه

تاریخ روز جهانی بوسه

۶ ژوئیه یا همان جولای روز جهانی بوسه می باشد. به نشان ضدیت با اشراف و اقشار بالا و رفتار و افکار محافظه کارانه روز جهانی بوسه در سال ۱۹۹۰ در بریتانیا آغاز شد.

تلخ ترین بوسه ی تاریخ

برخی بوسه ها در طول تاریخ ناخوشایند بودند و هرگز فراموش نشدند، مثل بوسه ای که در تابلوی Giotto نقاش و معمار ایتالیایی ابدی شده است، بوسه “یهودا حواری” خیانتکاری است که قبل از لو دادن مخفیگاه مسیح به سربازان امپراطور روم بوسه ای بر گونه ی عیسی می زند و او را به سربازان معرفی می کند.

یکی دیگر از بوسه های نامطلوب تاریخی، که به بوسه ی مرگ مشهور شد، بوسه بر گونه ی “ژولیوس سزار” پیش از آنکه با خنجر سناتورهایش از پای درآید، می باشد.

بوسه بر گونه عیسی

تاریخچه بوسه

بانگاهی به تاریخ در می یابیم که دانشمندان همواره در پی کشف ریشه بوسه بوده اند. بعضی بوسه را میلی غریزی و بعضی دیگر آن را فرآیندی اکتسابی می دانند.

بیشتر بخوانید
اقدام باورنکردنی یک مرد بعد دعوا با همسرش

دزموند موریس جانورشناس انگلیسی ریشه ی بوسه را در رسم پیشینیان در خوراک دادن دهان به دهان به کودک و زیگموند فروید ریشه ی بوسه را غریزه ای می داند که ریشه در نیاز کودک به مکیدن شیر از پستان مادر دارد.

برخی تاریخ نویسان به این نتیجه رسیده اند که به دنبال حمله ی اسکندر مقدونی به هند، عمل «لمس با دهان» در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرد. در ایران باستان بوسه فرستادن نمادین با پشت دست رواج داشت و ایرانیان آن را در مورد فرادستان اجتماعی انجام می دادند و در برابر بزرگان بوسه فرستاده و یا زانو می زدند. این بوسه به مذاق یونانیان هم خوش آمد و آن را از ایرانیان یاد گرفتند.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=21637

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها