5

ویژگی های یک آرایشگر خوب و به روز

  • کد خبر : 22616
  • 22 تیر 1400 - 11:28
ویژگی های یک آرایشگر خوب و به روز

ویژگی و خصوصیات یک آرایشگر خوب و موفق چیست؟ ممکن است شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که همیشه برای کوتاه کردن موهای تان به دنبال یک آرایشگر خوب بودید و در این باره موفق نمی شدید. مثلا ممکن بود به همین خاطر به آشنایان خودتان مراجعه کنید اما باز هم آن ها نمی […]

ویژگی و خصوصیات یک آرایشگر خوب و موفق چیست؟

ممکن است شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که همیشه برای کوتاه کردن موهای تان به دنبال یک آرایشگر خوب بودید و در این باره موفق نمی شدید. مثلا ممکن بود به همین خاطر به آشنایان خودتان مراجعه کنید اما باز هم آن ها نمی توانستند مدل موهای مورد علاقه شما را ایجاد کنند.

یک آرایشگر خوب و حرفه ای باید به سلامت پوست و موی شما توجه کند و بهداشت را رعایت کند. داشتن این خصوصیات باعث جلب اعتماد مشتریان می شود. به همین دلیل در این قسمت از دنیای مد رویش راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که از طریق آن بتوانید ویژگی های یک آرایشگر خوب را بشناسید.

انتخاب آرایشگر خوب

اطلاعات کافی و احترام به سلیقه مشتری

یک آرایشگر حرفه ای به اندازه کافی در مورد کوتاه کردن مو و هر چیزی مربوط به آن اطلاعات دارد و اطلاعات خودش را هوشمندانه برای پیاده کردن سلیقه مشتری استفاده می کند.

او هرگز در خواست خودش را اجرا نمی کند و به سلیقه شما احترام می گذارد. البته ممکن است یک مدل موی جایگزین هم به شما معرفی کند که شاید روی صورت تان بهتر باشد اما در هر حال سلیقه نهایی شما را در نظر می گیرد.

تسلط بر روی کار

یک آرایشگر حرفه ای باید روی کار خود تسلط کامل داشته باشد و از مهارت و تجربه کاری کافی برخوردار باشد و به طور دقیق بدانید که چه نوع آرایشی مناسب چه پوست و صورتی بوده و برای هر فرم و مدل از صورت باید به دنبال چه مدل مویی بود. آرایشگر باید بتواند مشتری خود را راهنمایی کند تا مشتری به بهترین انتخاب دست یابد.

خصوصیات آرایشگر موفق

احترام به تخصص

یک آرایشگر متخصص از شغل خودش لذت می برد و آن را عاشقانه دوست دارد و به آن افتخار می کند. علایق شما را در این زمینه به خوبی رعایت می کند و همیشه استاندارد های بالایی دارد. او احترام زیادی به شما می گذارد و حرف های شما را نیز محترم می شمارد.

بیشتر بخوانید
لکه رنگ مو با چی از روی پوست پاک میشه؟

جلب اعتماد مشتری

همه خانم ها ترجیح می دهند که آرایشگری داشته باشند که بتوانند با خیال راحت به او اعتماد کنند و کار خود را به او بسپارند و مطمئن باشند آخر کار راضی هستند. یک آرایشگر خوب به مو و پوست مشتری توجه کرده و از مواد مناسب و باکیفیتی استفاده می کند که هیچ گونه ضرر و آسیبی برای پوست و موی شما نداشته باشد.

جلب اعتماد مشتری در آرایشگاه

آرایشگری که همیشه شیفته موهاست

بسیاری از آرایشگران متخصص از همان دوران کودکی به زمینه مو علاقه زیادی دارند. آن ها دوست دارند مدل موهای مختلف را تجربه کنند و آن را روی افراد دیگر هم پیاده کنند. همین علاقه و لذت بسیار بالا نشان دهنده تخصص آن ها می باشد.

قرار دادن سلامت مو و صورت در اولویت

آرایشگران حرفه ای به سلامت مو و صورت توجه نموده و آنها را در الویت قرار می دهند بنابراین به دنبال رنگ و مدلی هستند که به مو و پوست مشتری آسیب وارد نکند. با این کارمشتری از بروز خطرات و مشکلاتی همچون سوختن مو ، در نیامدن رنگ موردنظر و… در امان خواهد ماند.

راز آرایشگران حرفه ای

افراد خوش مشرب

آرایشگران معمولاً در صنعت زیبایی و مراقبت از پوست بسیار دوست داشتنی هستند. آن ها به حرف های مشتریان گوش می کنند ، همیشه سلیقه آن ها را در نظر می گیرند.

دوست دارند در کنار افراد دیگر باشند و در کنار آن نیز با هیجان و علاقه مهارت های خود را نشان می دهند. یک آرایشگر غیرحرفه ای استرس و نگرانی طبیعی وجود شما را به شدت افزایش داده و در نهایت نیز نتیجه رضایت بخشی را به شما ارائه نخواهد داد.

بیشتر بخوانید
مراقبت بعد از لیفت ابرو در آرایشگاه

کارآفرین بودن

معمولاً آرایشگران متخصص ، ماهر و سختکوش هستند. آن ها استایل های جدیدی را ابداع می کنند و ممکن است در این زمینه کارآفرینی هم داشته باشند.

خصوصیات یک ارایشگر خوب

انجام کار با تمرکز

یک آرایشگر خوب باید در زمان رنگ و یا کوتاه کردن مو ها تمرکز داشته باشد و به مدتی طولانی با تلفن همراه خود صحبت نکند زیرا عدم تمرکز آرایشگر بر روی کار احتمال بروز اشتباهات و مشکلات در کار را افزایش می دهد.

خلاق بودن و به روز بودن

آرایش گران ماهر به شدت خلاق هستند. آن ها به دنبال راهکارهایی هستند که رضایت درونی خود را از این شغل بالا ببرند. همیشه به دنبال آخرین مدل ها می باشند و توانایی ایجاد مدل مو های خلاقانه را نیز دارند زیرا دنیای میکاپ و آرایش با مد روز همراه است و استفاده از مدل و رنگ مو و آرایش های قدیمی دیگر چنگی به دل نمی زند.

نکات مهم در انتخاب آرایشگر

استفاده از ابزارهای با کیفیت

آن ها از ابزارهای کیفیت پایین استفاده نمی کنند. آن ها همیشه به دنبال باکیفیت ترین ها هستند. در نتیجه هزینه بیشتری را برای تجهیزات با کیفیت پرداخت می کنند زیرا می دانند که هر وسیله چه نقش مهمی در زیبایی نهایی مو های فرد دارد.

انعطاف پذیری

یک آرایشگر ماهر باید از متود های مدرن و مدل های جدید تر استفاده کند. همیشه آخرین تکنولوژی و تجهیزات را مورد استفاده قرار می دهد تا در این زمینه آپدیت باشد.

ویژگی های آرایشگر خوب

رعایت بهداشت

آرایشگرانی که بهداشت رعایت نمی کنند ، قطعاً آرایشگران قابل اعتمادی نیستند زیرا یک آرایشگر ماهر به خوبی می داند که با پوست سر فرد سر و کار دارد. در نتیجه نباید احساس ناخوشایندی را در او ایجاد کند و باعث ایجاد بیماری ها و آلودگی ها شود.

بیشتر بخوانید
آشنایی با آشپزخانه های شیک مدولار

همچنین می داند که با نظم و ترتیب و پاکیزگی می تواند نتیجه کار فوق العاده ای داشته باشد. در کار آرایشگری وسایل مختلفی اعم از پیش بند ، دستکش ، حوله ، تیغ ، نخ بند ، هدبند و… مورداستفاده قرار می گیرد که بهتر است به سراغ وسایل یک بارمصرف بروند. اگر آرایشگر از وسایل یک بارمصرف استفاده نکند باید آن ها را شسته و کاملاً ضدعفونی کند.

رعایت بهداشت در آرایشگاه

مهارت دست

فرقی ندارد که به آرایشگر برای انجام چه کار هایی مثل کوتاهی مو ، حالت دادن به مو ، میکاپ صورت ، کوتاه کردن ناخن یا هر چیز دیگری مراجعه کرده باشید. در چنین حالتی فرد باید در تمام انواع رشته هایی که در زمینه آرایشگری وارد می شود ، مهارت دست بالایی داشته باشد.

استقامت ذهنی و فیزیکی

اکثر سالن های آرایشی آخر هفته ها هم باز هستند و تا آخر شب هم کار می کنند. به همین دلیل این افراد باید از لحاظ استقامت ذهنی و فیزیکی در سطح بالایی قرار بگیرند و همین آمادگی جسمانی نشان دهنده مهارت بالای آرایش گران خواهد بود زیرا نشان می دهد که عادت به انجام ساعات طولانی این کار دارند و به بیان دیگر ، کاملا حرفه ای شده اند.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=22616

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها