1

استفاده حرفه ای از سفیده تخم مرغ

  • کد خبر : 23064
  • 24 تیر 1400 - 13:29
استفاده حرفه ای از سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ که میمونه باهاش چیکار میتونیم بکنیم؟ تخم مرغ ماده ای است که در آشپزی کاربرد های بسیار زیاد و گسترده ای دارد و ما می توانیم در رسپی های مختلف آن را به کار بگیریم. تخم مرغ همچنین سرشار از پروتئین است اما آیا می دانستید که حاوی آنزیم های ضد باکتری، خواص ضد […]

سفیده تخم مرغ که میمونه باهاش چیکار میتونیم بکنیم؟

تخم مرغ ماده ای است که در آشپزی کاربرد های بسیار زیاد و گسترده ای دارد و ما می توانیم در رسپی های مختلف آن را به کار بگیریم. تخم مرغ همچنین سرشار از پروتئین است اما آیا می دانستید که حاوی آنزیم های ضد باکتری، خواص ضد میکروبی و بسیاری از فواید دیگر نیز هست؟

جالب است بدانید که تخم مرغ مانده را نیز می توان در اقدامات غیر از آشپزی استفاده کرد که در این قسمت از سبک زندگی رویش کاربرد های آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. پاک کردن چرم

سفیده تخم مرغ قابلیت پاک کردن و تمیز کردن چرم را دارد. فرقی ندارد این چرم برای لباس، ژاکت، کفش، مبلمان، دستکش یا هرچیز دیگری باشد. در هر صورت تخم مرغ می تواند این قسمت ها را تمیز کند. همچنین می توانید کمی از ماده داخل تخم مرغ را به یک دستمال بزنید و روی چرم تان بکشید. بعد با یک دستمال تمیز، نرم و کمی مرطوب آن را تمیز کنید.

پاک کردن چرم

۲. دکور منزل

سفیده تخم مرغ همچنین می تواند برای چسباندن بعضی از اجسام در کوراسیون منزل هم مفید باشد. همچنین می توانید سفیده تخم مرغ یا زرده را نیز با کمی رنگ ترکیب کنید و از آن رنگ دست ساز بسازید. می توانید رنگ را برای سطوح ظریف، دیوار و یا چیز های منعطفی مثل کرباس هم استفاده کنید. معمولا این رنگ ها بیشتر از رنگ هایی که پایه آب دارند، دوام می آورند.

بیشتر بخوانید
شیوه ضدعفونی لباس های زیر

۳. چسب دست ساز طبیعی

تخم مرغ یکی از مواد چسبنده ای است که اگر مانده باشد، می توان از این قابلیتش استفاده کرد. سفیده تخم مرغ غیر سمی و خیلی چسبنده است. سریع و تمیز خشک می شود و برای کاغذ مناسب است. همچنین می توانید روی این چسب را نیز با براش رنگ هم بکنید. سفیده تخم مرغ برای چسباندن چیز های سبک مانند دستمال کاغذی و اکلیل هم عالی است.

چسب تخم مرغ

۴. تعمیر کوتاه مدت رادیاتور

این ترفند معمولا برای ترک های کوچک و خیلی خفیف است و یک تعمیر اضطراری محسوب می شود. زرده تخم مرغ شاید وضعیت را بدتر کند، پس فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. وقتی هنوز آب خیلی داغ است اما رادیاتور خنک است، کلاهک آن را بردارید و با یک حوله بزرگ این قسمت را پاک کنید.

سپس سفیده تخم مرغ را داخل آب داغ رادیاتور بریزید و دوباره درب را ببندید. کم کم که سفیده جامد می شود، فشار به ترک ها وارد شده و لابلای آن ها را می پوشاند و نشتی به طور موقت رفع می شود.

۵. براقیت برگ گیاهان خانگی

بسیاری از افراد گیاهان مختلف مثل فیکوس با برگ های بزرگ را در منزل نگه می دارند. کافی است که این گیاهان را گردگیری کنید. کمی سفیده تخم مرغ را با آب ولرم ترکیب کنید. بعد روی دستمال بزنید و گیاه را با این ترکیب مرطوب کنید. این رطوبت دهی باید با ضربات به سمت بیرون و یا پایین در قسمت بالای برگ ها باشد تا براقیت و شادابی گیاه حفظ شود.

براقیت برگ گیاهان

۶. اکسیدن کردن نقره و مس

شما می توانید زیورالات نقره یا چیزهای مسی را با استفاده از تخم مرغ از طریق یک روش سریع و آسان اکسید کنید. البته این روش برای وسایل تمیز بهتر عمل می کند.

بیشتر بخوانید
گیاهان برگ رنگی خوشگل برای خانه شما

یک تخم مرغ را به مدت ده دقیقه بجوشانید. سپس آن را داخل یک کیسه زیپ دار پلاستیکی بگذارید و با پوستش له کنید. حال نقره یا مس مورد نظر را نیز داخل کیسه بیاندازید و با آن ترکیب کرده و در همان حالت نگه دارید.

بعد از چند دقیقه نتیجه کارتان را خواهید دید. هر چقدر که این زمان طولانی تر باشد، فرایند اکسید سریع تر انجام می شود. حال می توانید نقره یا مس را بشویید و از آن استفاده کنید.

۷. ماسک صورت

تخم مرغ فقط برای خوردن نیست و می توان از سفیده آن به عنوان یک ماسک مرطوب کننده هم استفاده کرد. البته طیف وسیعی از رسپی های مربوط به ماسک صورت و مو از تخم مرغ وجود دارد که فواید آن ها نیز بی شمار است.

ماسک صورت تخم مرغ

۸. کمک های اولیه

بسیاری از افراد عقیده دارند که سفیده تخم مرغ را می توان برای سوختگی استفاده کرد. اما بعضی دیگر آن را به شدت رد می کنند اما به طور کل غشای بین سفیده تخم مرغ و پوست آن را می توان در باندپیچی استفاده کرد. البته فقط برای خراش های کوچک و سطحی مناسب است.

سفیده تخم مرغ همچنین می تواند فرایند شفابخشی، از بین بردن درد و جلوگیری از زخم را نیز سرعت ببخشد. همچنین اگر دچار شکستگی و یا پیچ خوردگی شدید و نمی توانستید سریعا به پزشک مراجعه کنید، می توانید مقداری سفیده تخم مرغ را لای باند بپیچید و موقتی به عنوان گچ استفاده کنید تا زمانی که به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید
با غذاساز چی میتونیم درست کنیم؟

۹. مارشمالوی خانگی

از سفیده تخم مرغ می توان برای تهیه مارشمالوی خانگی استفاده کرد که یک تکنیک فرانسوی است و مارشمالو های پفی تر را ایجاد می کند که راحت تر می توان آن را به شکل های مختلف درآورد و فانتزی کرد.


رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=23064

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها