داغ‌ترین‌ها

افشای راز تلخ زندگی ژیلا صادقی برای اولین بار تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر

6

اشتباه خانم های ایرانی در پخت ماکارانی

  • کد خبر : 23076
  • 24 تیر 1400 - 15:51
اشتباه خانم های ایرانی در پخت ماکارانی

اشتباهات رایج و باورهای نادرست درباره پخت ماکارانی ماکارانی غذای محبوب و مورد علاقه بسیاری از افراد به خصوص بچه ها است که در انواع شکل ها و سایزهای متفاوتی وجود دارد و در کمترین زمان ممکن و خیلی راحت می توان آن را تهیه نمود. درباره پخت ماکارانی باورهای نادرستی در بین خانم های […]

اشتباهات رایج و باورهای نادرست درباره پخت ماکارانی

ماکارانی غذای محبوب و مورد علاقه بسیاری از افراد به خصوص بچه ها است که در انواع شکل ها و سایزهای متفاوتی وجود دارد و در کمترین زمان ممکن و خیلی راحت می توان آن را تهیه نمود.

درباره پخت ماکارانی باورهای نادرستی در بین خانم های ایرانی وجود دارد، در ادامه این بخش از رویش مدیا اشتباه خانم ها در پخت ماکارانی و باورهای نادرست درباره آن را آورده ایم. این اشتباهات شاید به ظاهر کوچک باشند اما باید بدانید که تاثیر قابل توجهی در طعم غذای شما خواهند داشت.

استفاده از قابلمه کوچک

برای پخت ماکارانی بهتر است از قابلمه های بزرگ استفاده کنید تا فضای کافی برای جابجایی ماکارونی وجود داشته باشد و در آب جوش به طور یکنواخت بپزد. اگر به نظر می رسد ماکارانی در آب جوش چسبیده است، در واقع قابلمه کوچک و آب کمی دارد، همچنین به یاد داشته باشید که آب باید شور باشد.

قابلمه ماکارونی

اضافه کردن روغن

یکی دیگر از اشتباهات پخت ماکارانی اضافه کردن روغن به ماکارانی در حال جوش است. زیرا از چسبیدن سس به ماکارانی جلوگیری می کند. اگر به آب جوش روغن نزنید ماکارانی ها به هم نمی چسبند. البته اگر آب به اندازه ی کافی داشته و پس از افزودن ماکارانی آن ها را یک یا دو بار خوب هم زده باشید.

ریختن سس روی ماکارانی و سرو بلافاصله آن

حتما تابحال دیده اید که برخی افراد سس را روی ماکارانی می ریزند. این کار کاملا اشتباه است. اگر شما هم سس را روی ماکارانی دم نکشیده می ریزید و همان طور سرو می کنید از این کار دست بردارید و فرآیند دم کشی را انجام دهید. زیرا چند دقیقه آخر بسیار مهم است و اینطور ماکارانی طعم بیشتری جذب می کند. کمی از آب پخت ماکارانی را به سس اضافه کنید و آن را دم بگذارید تا به غلیظ شدن سس و طعم دهی بهتر ماکارانی کمک کند.

سس روی ماکارانی

استفاده بیش از حد سس

نباید ماکارانی که با دقت زیادی آن را پخته اید، در سس غوطه ور کنید. مهم نیست که آن سس چقدر خوشمزه است، میزان مناسب استفاده از مواد اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید
ترفند کاراملی کردن پیاز در عرض یک ربع

استفاده از مقدار کمی آب جوش

اگر برای پخت ماکارانی از آب جوش کمی استفاده کنید، ممکن است ماکارانی ها به هم بچسبند. آب زیاد کمک می کند ماکارانی ها به هم نچسبند و فضای بیشتری برای حرکت داشته باشند. آب نشاسته ی آزادشده از ماکارانی ها را رقیق می کند و سبب می شود ماکارانی ها به هم نچسبند.

اشتباهات پخت ماکارونی

طولانی شدن فاصله آبکشی و دم

پس از آبکشی ماکارانی را خیلی در آبکش نگه ندارید. زیرا اگر به مدت طولانی در بخار داغ بماند، بهم می چسبد. بنابراین آن را سریع به قابلمه منتقل و با سس ترکیب کنید. همیشه نیمی از آب فنجان را نگه دارید و قبل از ریختن ماکارانی داخل قابلمه به آن اضافه کنید.

شستن ماکارانی با آب سرد

تا زمانی که نخواهید سالاد ماکارانی درست کنید، شستشوی ماکارانی داغ در آب سرد هیچ لطفی برای شما نخواهد داشت. فقط تمام نشاسته های آن را می شویید و سس چاشنی، به درستی روی ماکارانی شما قرار نخواهد گرفت.

شستن ماکارانی

اضافه نکردن نمک حین جوش

در حقیقت اضافه کردن نمک عطر و طعم ماکارانی را بهبود می بخشد. این افسانه قدیمی است که اضافه کردن نمک آب را سریعتر به جوش می آورد. پس تصور نکنید نمک را فقط بخاطر جوش بهتر آب به ماکارانی اضافه می کنند، بلکه هدف اصلی بهتر شدن طعم ماکارانی است.

هم نزدن ماکارانی

به محض افزودن ماکارانی به آب، آن را با انبر بلند یا با قاشق چوبی هم بزنید. این کار را اغلب در حین پخت ماکارانی انجام دهید تا مانع از چسبیدن رشته ها شود.

هم زدن ماکارانی

جوشیدن کامل آب

اگر بدانید که مجبور نیستید در انتظار جوش آمدن آب قابلمه بایستید ممکن است خوشحال شوید. ماکارانی را می توان در آبی که کاملا نجوشیده است و تا حد قابل قبولی گرم شده ریخت تا شروع به جوشیدن کند. زیرا این امر کمک می کند تا ماکارانی در کل به طور یکنواخت بپزد و طعم بهتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید
آش هایی که شب عید خیلی می‌چسبه

کم یا زیاد پختن بیش از حد ماکارانی

جوشاندن بیش از حد ماکارانی موجب خمیری شدن آن می شود و شکل خود را از دست می دهد. مهم نیست که روی بسته بندی آن چه مدت زمان برای پخت درج شده است، بهترین راه برای دانستن زمان آماده شدن ماکارانی، آزمایش آن حداقل یک یا دو دقیقه زودتر از آنچه که دستورالعمل ها بیان می کند، است.


رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=23076

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها