7

داستان اولین ایموجی دنیا

  • کد خبر : 23216
  • 26 تیر 1400 - 15:39
داستان اولین ایموجی دنیا

ایموجی ها در سال ۱۹۹۹ متولد شدند قبل از ایموجی ها اموتیکون ها رایج بودند. اولین اموتیکون ها 🙂 و 🙁 بودند که در گفتگو های متنی در سال ۱۹۹۰ مورد استفاده قرار می گرفتند. در واقع این ایموتیکون ها احساسات را در قالب پیام نشان می دادند. کم کم تعداد آن ها بیشتر و […]

ایموجی ها در سال ۱۹۹۹ متولد شدند قبل از ایموجی ها اموتیکون ها رایج بودند. اولین اموتیکون ها 🙂 و 🙁 بودند که در گفتگو های متنی در سال ۱۹۹۰ مورد استفاده قرار می گرفتند. در واقع این ایموتیکون ها احساسات را در قالب پیام نشان می دادند. کم کم تعداد آن ها بیشتر و وسیع تر شد. 

ایموجی هایی که امروزه در اکثر ارتباطات مجازی به چشم میخورند مثل هر چیز دیگری در این دنیا، از جایی و توسط شخصی مسیر خود را آغاز کرده است. این شکلک های دوست داشتنی تا چند سال پیش اینقدر شناخته شده نبودند اما امروزه از داخل فضای مجازی خارج شده و حالا در برخی از فروشگاههای اسباب بازی فروشی و … هم برای خود جا باز کرده اند. با ما در این بخش از رویش همراه شوید تا با سازنده ی اوللین ایموجی دنیا آشنا شوید.


سازنده ی اولین ایموجی های جهان


اولین ایموجی در سال ۱۹۹۹ توسط یک هنرمند ژاپنی به نام “شیگتاکا کوریتا” ساخته شد. “کوریتا” و تیمش روی پلتفرم اولیه موبایل به i-mode کار می کردند و می خواستند که یک رابط برای انتقال پیام از طریق یک راه ساده طراحی کنند.

به عنوان مثال آیکونی طراحی کردند که پیش بینی آب و هوای ابری را بتوان از طریق آن نشان داد بنابراین از تصاویر ۱۲ در ۱۲ پیکسل استفاده کردند که از داخل کیبورد انتخاب می شد و در رابط کاربری i-mode قرار داشت و سپس آن را وارد حروف داخل کیبورد کردند.



مخترع خلاق ایموجی ها،در واقع با الهام از علائم هواشناسی، شکلک های ASCII که به سرعت در مسیر محبوب شدن بودند و حالات صورت های همکاران و دوستانش، اولین سری ایموجی های ۱۷۲ تایی را ابداع کرد. 

بیشتر بخوانید
هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها


مسیر ایموجی ها از اولین ایموجی تا امروز


۱۷۶ ایموجی ساخته شده توسط کوریتا اکنون بخشی از کالکشن و مجموعه دائمی موزه هنر های مدرن در نیویورک است که نماد هایی از صورت را نشان می دهد. زیرا هدف اصلی آن ها نشان دادن صورت هایی کوچک در بیان احساسات بود.

سپس کاراکتر های دیگری مثل چتر، خورشید، ابر و برف، ترافیک، ماشین، هواپیما، کشتی، تکنولوژی، موبایل، تلویزیون و… هم ساخته شدند اما این کاراکتر ها به طور کامل اطلاع رسانی نمی کردند. در واقع یک نوع احساس را در پیام متنی انتقال می دادند و پیام را از حالت سردی و بی روحی خارج می کردند  زیرا تازه اول کار بودند. 

ایموجی ها بعد ها به سرعت در ژاپن شهرت پیدا کردند و رایج شدند. در میانه سال ۲۰۰۰ بمبی از ایموجی ها روی کار آمد و کمپانی های خارج از ژاپن هم شروع به ساخت کردند. یکی از این کمپانی ها اپل بود که ایموجی را در پلتفرم های دیگر هم استفاده کرد.

در سال ۲۰۰۷، یک نرم افزار بین المللی در گوگل یک گروه را جمع آوری کرد تا به ارتقا و پیشرفت ایموجی ها بپردازند و روی کامپیوترها هم کار کنند. 



کم کم اعداد روی کیبورد کامپیوتر هم برای ساخت ایموجی ها کد گزاری شدند و یونیکد ها ایجاد شدند. البته همه کامپیوترها این یونیکد ها را به شکل یکسان نشان نمی دادند،  اما در نهایت در سال ۲۰۰۹، مهندسان اپل به نام “یاسوئو کیدا” و “پیتر ادبرگ” وارد کار شدند و یک پروپوزال رسمی برای ۶۲۵ ایموجی جدید در قالب استاندارد ایجاد کردند. این پروپوزال در سال ۲۰۱۰ پذیرفته شد و انقلابی را در ایموجی ها ایجاد کرد تا این که امروزه هرگز نمی توان وجود ایموجی ها را نادیده گرفت.  

بیشتر بخوانید
روز جهانی زنان بیوه و بنیانگذارش


لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=23216

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها