داغ‌ترین‌ها

5

تولد چهره های مشهور ایرانی در ۲۷ تیر

  • کد خبر : 23324
  • 27 تیر 1400 - 19:30
تولد چهره های مشهور ایرانی در ۲۷ تیر

سالروز تولد هنرمندان مشهور ایرانی در ۲۷ تیر در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به بیست و هفتمین روز از تیرماه رسیدیم. امروز ۲۷ تیر همزمان با سالروز تولد افراد زیادی در دنیاست که ما در این مطلب به معرفی چهره های مشهور ایرانی متولد این روز اکتفا میکنیم. اگر شما هم جزو آن دسته […]

سالروز تولد هنرمندان مشهور ایرانی در ۲۷ تیر

در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به بیست و هفتمین روز از تیرماه رسیدیم. امروز ۲۷ تیر همزمان با سالروز تولد افراد زیادی در دنیاست که ما در این مطلب به معرفی چهره های مشهور ایرانی متولد این روز اکتفا میکنیم.

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دانستن سالروز تولد و این دست مطالب درباره چهره های مشهور ایرانی برایتان جالب است بهتر است همراه ما باشید.

امیر جوشقانی

امیر جوشقانی بازیگر و مجری تلویزیون کشورمان ۲۷ تیر ۱۳۵۳ متولد شد. او یکی از سرشناس‌ترین گویندگان رادیو و مجریان برنامه‌های مختلف تلویزیونی است. دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته مهندسی صنایع می‌باشد و تحصیلاتش در رشته مدیریت برنامه‌ریزی در مقطع فوق لیسانس ناتمام باقی ماند. وی از اوایل دهه هفتاد پس از قبولی در تست صدا، با عنوان هنرپیشه رادیویی در گروه نمایش رادیو (که بعدها به اداره کل و شبکه رادیویی نمایش تغییر نام داد) مشغول بکار شد.

او در مدت کوتاهی تبدیل به یکی از بهترین بازیگران نمایش رادیویی شد. همچنین توانست بعنوان جوان اول در نمایش‌های مطرح رادیویی و در کنار کارگردانان بنام و پر آوازه رادیو همچون بهزاد فراهانی، خسرو فرخزادی، صدرالدین شجره، ژاله علو، همایون ایرانپوی، میکاییل شهرستانی، حمید منوچهری، اکبر زنجانپور، علی عمرانی و مجید حمزه و جواد پیشگر و … حضور پیدا کند. او آثاری مانند :هملت، شاه لیر، رام کردن زن سرکش، شرق بهشت، دزیره، سپتامبر زیبای من، کازابلانکا، شوخی، بادبادک باز، محله چینی‌ها، قطار ارواح و … را در کارنامه خود ثبت کرده است.

امیر جوشقانی

او تاکنون توانسته جوایز ارزشمند جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی را بخود اختصاص دهد. در سال ۱۳۷۳ برای اجرای برنامه «فصل گرم» تولید شبکه سوم سیما انتخاب شد که برنامه ای تولیدی بود. برای اولین بار روی آنتن زنده شبکه یک با برنامه «تا مهر» به تهیه کنندگی امیرحسین خرمشاهی اجرای زنده در تلویزیون را تجربه کرد که همچنان ادامه دارد. امیر جوشقانی اجرای برنامه صبح بخیر ایران را نیز برعهده داشت و از دوبلورهای سریال مدار صفر درجه بود.

بیشتر بخوانید
همسر رضا عطاران تو کدوم فیلم بازی کرده؟

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=23324

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها