4

بدون لوازم آرایش هم میتوان زیبا شد

  • کد خبر : 23328
  • 27 تیر 1400 - 20:11
بدون لوازم آرایش هم میتوان زیبا شد

زیبایی بدون آرایش و استفاده از لوازم آرایشی بسیاری از خانم ها دوست دارند که روز خود را بدون آرایش شروع کنند اما چهره پرطراوتی داشته باشند . با این حال بسیاری از آن ها از ظاهر شدن در نظر دیگران بدون آرایش می ‎ترسند . اگر جز این دسته از افراد هستید به شما توصیه […]

زیبایی بدون آرایش و استفاده از لوازم آرایشی

بسیاری از خانم ها دوست دارند که روز خود را بدون آرایش شروع کنند اما چهره پرطراوتی داشته باشند . با این حال بسیاری از آن ها از ظاهر شدن در نظر دیگران بدون آرایش می ‎ترسند . اگر جز این دسته از افراد هستید به شما توصیه می ‎کنیم که این قسمت از دنیای مد رویش را از دست ندهید زیرا قرار است به ارائه نکاتی برای داشتن چهره ای شاداب بدون آرایش بپردازیم .

بخش اول:مراقبت از پوست

۱. روزانه دو بار صورت خود را بشویید

  • مراقبت از پوست یک عامل اساسی در خوب به نظر رسیدن چهره بدون آرایش است . برای برخوردار بودن از پوستی شاداب و تمیز صورت خود را دو بار در روز با استفاده از مواد شوینده مخصوص نوع پوستتان بشویید ، یک بار صبح و یک بار شب .
  • از شستشوی پوست صورت خود بیش از دو بار در روز خودداری کنید که این امر باعث خشکی و تحریک پذیری پوست شما شده و به جای حفظ ظاهر مناسب باعث بدتر شدن ظاهر صورتتان می ‎شود .
  • برای پوست صورت خود از ماسک های مناسب استفاده کنید و همیشه از این روش پیروی کنید ، ماسک ها را صبح ها و شب ها بر روی پوست صورت خود قرار دهید .

۲. هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید

هربار که صورت خود را می ‎شویید بهتر است که از مرطوب کننده استفاده کنید . همیشه مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد و اگر پوست حساسی دارید، به دنبال مرطوب کننده ای ملایم و بدون ایجاد سوزش باشید و اگر پوستتان مستعد جوش زدن است ، مرطوب کننده ای سبک و فاقد چربی تهیه کنید .

مرطوب کننده پوست

۳. هفته ای یک بار از کرم های لایه بردار استفاده کنید

کرم های لایه بردار سلول های مرده پوست را از سطح پوست جدا می ‎کنند و باعث شفافیت و درخشان شدن پوست صورت خواهند شد . این کرم ها را می ‎توانید حداقل ۱ بار و حداکثر ۳ بار در طول هفته استفاده کنید .

روش دیگر برای انجام لایه برداری پوست، استفاده از یک کیسه تمیز مرطوب شده با آب گرم است . صورت خود را با استفاده از یک کیسه با حرکات دایره ای لایه برداری کنید و آهسته بشویید ، این گزینه برای افرادی که دارای پوست حساس نسبت به مواد شیمیایی هستند مناسب می ‎باشد .

هیچ گاه پوست خود را در دفعات زیاد لایه برداری نکنید که این امر باعث خشک شدن و تحریک پذیری پوست می ‎شود .

۴. از تونر استفاده کنید

تونر یک محصول مراقبت از پوست است که غالبا مورد غفلت عموم قرار می‎ گیرد اما دارای خواص شگفت انگیزی در بهبود ظاهر پوست است . تونر تعادل pH طبیعی پوست را به همراه بسیاری از مزایای دیگر بسته به نوع تونر بازیابی می ‎کند . به دنبال تونر های بدون الکل باشید زیرا آن ها کمتر روی پوست خشک می ‎شوند و حتی به یکنواخت بودن پوست صورت نیز کمک می ‎کنند .

بیشتر بخوانید
دکوراسیون مد سال 1402-2023 رونمایی شد

به عنوان مثال، تونر هایی که مخصوص پوست های روغنی و آکنه دار هستند، به از بین رفتن چربی اضافی پوست و سفت شدن و بسته شدن منافذ پوست کمک می‎کنند؛ در حالی که تونر های مخصوص پوست های خشک می ‎توانند به تسکین سوزش و ایجاد رطوبت در پوست کمک کنند .

تونر را باید بعد از شستشوی پوست و قبل از مصرف مرطوب کننده استفاده کرد .

۵. پاک کردن آرایش خود را فراموش نکنید

همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از خوابیدن آرایش خود را کاملا پاک کنید که در صورت عدم این کار، منافذ پوست شما مسدود شده و در نهایت منجر به ایجاد جوش می‎ شود .برای پاک کردن آرایش از دستمال های مرطوب آرایش پاک کن و یا کف استفاده کنید و برای پاک کردن ریمل، سایه و خط چشم، از پاک کننده های مخصوص چشم استفاده کنید .

پاک کردن آرایش

۶. مراقب جوش های صورت خود باشید

جوش ها ممکن است یکی از اصلی ترین دلایل ترس خانوم ها برای آرایش نکردن باشند . بنابراین در صورت برطرف کردن آن ها احساس آرامش بیشتری در زمانی که آرایش ندارید خواهید داشت.

برای بسته شدن منافذ پوست و از بین بردن هرگونه باکتری اضافی در سلول های پوستتان از محصولات بهداشتی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و به دنبال تهیه مرطوب کننده ، ضد آفتاب و محصولات آرایشی فاقد کامدوژن (مسدود کننده منافذ) باشید .

به دنبال تهیه کرم های حاوی موادی مانند بنزوئیل پراکسید و یا اسید سالیسیلیک که هر دو برای از بین بردن آکنه ها بسیار موثر هستند باشید . اگر انجام این اقدامات برای از بین بردن جوش هایتان موثر نبود، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا از داروهای مناسب برای از بین بردن اینگونه جوش ها بهره مند شوید .

۷. همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید

شما باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید حتی اگر هوا سرد، ابری و یا برفی باشد زیرا اشعه UVB/UVA هنوز هم می‎ تواند به پوست شما آسیب برسانند . آسیب آفتاب باعث پیری زودرس پوست و حتی در موارد شدید تر منجر به سرطان پوست و سایر بیماری های پوستی می ‎شود .در صورت امکان از کرم های ضد آفتاب SPF بالای ۳۰ که همراه با مرطوب کننده هستند ، استفاده کنید که این امر باعث شادابی پوستتان می ‎شود .

۸. از لمس کردن مداوم پوست صورت خود خودداری کنید

این کار عادت بسیاری از افراد است و می ‎توند تاثیر جدی ای بر کیفیت پوست ایجاد کند .دستکاری کردن لکه ها و مالش دادن پیشانی و یا چانه باعث انتقال روغن و باکتری اضافه به پوست می ‎شود .

مالیدن پوست صورت همچنین باعث شل شدن و ایجاد چین و چروک بر روی آن می ‎شود و بنابراین اگر می ‎خواهید ظاهر پوست صورت خود را بهبود ببخشید ، دست از لمس کردن غیر ضروری پوست تان بردارید .

حداقل هر شب ۸ ساعت بخوابید و مقدار زیادی آب بنوشید که خواب کافی باعث ترمیم سلول های پوستی می‎ شود و از بروز لکه های سیاه در اطراف چشم جلوگیری می‎ کند و نوشیدن آب کافی نیز باعث آبرسانی پوست شده و سموم را از بدن دفع می ‎کند .

بیشتر بخوانید
نکاتی درباره نگهداری باقیمانده رنگ مو

۹. نوشیدن آب کافی و داشتن خواب کافی

مقدار دقیق آب مورد نیاز بر اساس نیاز های فردی متفاوت است و به طور کلی، مردان روزانه به ۱۵.۵ فنجان (۳.۷ لیتر) مایعات نیاز دارند، در حالی که زنان روزانه به ۱۱.۵ فنجان (۲.۷) مایعات نیاز دارند و توجه داشته باشید که حدود ۲۰% از این میزان مصرف روزانه از طریق مواد غذایی حاصل می ‎شود و ۸۰% دیگر نیز باید از طریق نوشیدن آب و یا سایر نوشیدنی ها برای بدن تامین شود .

نوشیدن آب زیاد

بخش دوم:مرتب بودن ظاهری

۱. مرتب کردن ابرو ها

با از بین بردن موهای اضافی در اطراف ابروی خود می ‎توانید تاثیر چشمگیری در زیبایی چهره تان ایجاد کنید که اگر خودتان به خوبی در این زمینه توانمند نیستید، می ‎توانید به آرایشگاه بروید و انجام این کار را به آرایشگر خود بسپارید و بعد از اتمام کار آرایشگر، خودتان به راحتی قادر به برداشتن موهای اضافی اطراف ابروی تان در دفعات بعدی در خانه با استفاده از یک موچین خواهید بود .

۲. شستن موها

هفته ای چند مرتبه موهای خود را با استفاده از شامپو مناسب شستشو دهید تا از چرب و کثیف شدن آن ها جلوگیری شود و اگر از موهای چربی برخوردار هستید، ممکن است موهایتان نیاز به شستشو در دفعات بیشتری نسبت به افرادی که دارای موهای خشک هستند داشته باشند و همچنین باید دقت کنید که از شامپو و نرم کننده متناسب با نوع موی خود استفاده کنید و به یاد داشته باشید که باید هر ۳ یا ۴ ماه یکبار موهای خود را نوک گیری کنید تا از بروز موخوره در آن ها جلوگیری شود.

به جای تعیین کردن زمان مشخص برای شستشوی موهایتان به علائم موهایتان از جمله خشکی و یا چرب شدن آن ها توجه کنید .

با استفاده از روغن های گیاهی معطر، موهای خود را خوشبو کنید و به آن ها لطافت و نرمی ببخشید .

شب ها موهای خود را دم اسبی ببندید تا از چرب شدن زود هنگام آن ها جلوگیری شود .

۳. استفاده از فرمژه

با استفاده از فرمژه، مژه های خود را مجعد کنید و ظاهری زنانه به آن ها ببخشید . برخی از خانم ها از استفاده از فرمژه می ‎ترسند، در حالی که استفاده از آن بسیار آسان است و فقط کافیست که فرمژه را به مژه های خود بچسبانید و به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه آن را نگه دارید که به این ترتیب از مژه هایی زیبا و موج دار بهره مند خواهید شد .

همچنین می‎ توانید با استفاده از یک برس مخصوص مژه مقداری وازلین بر روی مژه هایتان بمالید و به ضخیم و تیره تر شدن آن ها کمک کنید .

۴. لب های خود را نرم نگه دارید

لب هایی با پوست صاف و با ظاهر پر بسیار جذاب تر از لب های خشک شده و ترک خورده هستند. بنابراین با مالیدن مقداری مرطوب کننده بر روی لب های تان به نرم و خوش رنگ بودن آن ها به خصوص در زمستان کمک کنید .

نرم شدن لب ها

۵. شفاف تر شدن چشم ها

یک ترفند عالی برای درخشان و شفاف شدن چشم ها، استفاده از قطره های مخصوص رفع قرمزی چشم است . این قطره ها به راحتی در دسترس هستند و راهی عالی برای جذابیت بخشیدن به چشم های شما می باشند و البته باید توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت از این قطره ها ممکن است باعث ایجاد التهاب و قرمزی در چشم های شما شوند و استفاده مکرر از آن ها برای سلامت چشم مضر است .

بیشتر بخوانید
چگونه نشیمن کوچک را شیک و بزرگ جلوه دهیم؟

۶. رنگ بخشیدن به گونه ها

یک نکته ساده که می ‎تواند باعث زیبایی ظاهری شما بدون آرایش باشد ، رنگ بخشیدن به گونه های شما است که این امر می‎تواند در اثر ورزش منظم و یا سپری کردن زمان در هوای پاکیزه حاصل شود . با این حال راهکار سریع تر برای داشتن گونه های خوش رنگ نیشگون گرفتن آرام گونه هایتان است .

۷. توجه کردن به بهداشت دندان

لبخند زدن با دندان های سفید و سالم تاثیر زیادی در زیبایی شما دارد. بنابراین حداقل دو بار در روز و هربار حداقل به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید تا دندان هایتان از سلامتی و زیبایی برخوردار شوند . هنگام مسواک زدن روی هر دندان به تنهایی متمرکز شده و مسواک زدن دندان های پشتی خود را فراموش نکنید .

نخ دندان نیز باکتری ها و ذرات غذای به جا مانده بین دندان ها را از بین می ‎برد و نقش زیادی در سلامت و زیبایی دندان ها دارد .

همچنین به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از ایجاد بوی بد دهان ، هنگام مسواک زدن دندان ها ، زبان خود را نیز با مسواک شستشو دهید و از دهانشویه هم استفاده کنید .

بخش سوم :ترفندهایی ساده ولی جالب و موثر

  1. برای از بین بردن چربی اضافی پوست خود از دستمال مرطوب استفاده کنید تا شاداب و جوانتر به نظر برسید.
  2. برای داشتن چهره گلگون گونه های خود را خیلی آرام نیشگون بگیرید تا صورتی گردد.
  3. لوسیون مرطوب کننده به لب هایت خشک شده خود بزنید تا لبهایتان زیبا و مرطوب گردد.
  4. برای افزایش جذابیت خود ، مژه هایتان را حالت دهید . برای حالت دادنو بلند تر به نظر رسیدن مژه هایتان ، انگشتانتان را کمی خیس کرده و سپس مژه ها را فر کنید.
  5. برای خوشرنگ تر شدن لب هایتان به آرامی و حدود ۲۵ ثانیه لب ها را گاز بگیرید تا خون در لب های شما جریان یابد.
  6. برای زیباتر شدن گونه هایتان کمی وازلین روی قسمت بالای گونه ها بزنید . وازلین مانند هایلایت عمل می کند.
  7. برای زیباتر شدن رنگ ابروهای خود وازلین را با کمی پودر کاکائوکنید و به ابروهایتان بزنید.


رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=23328

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها