8

اعداد روی میوه ها چه معنی دارند؟

  • کد خبر : 23423
  • 28 تیر 1400 - 15:52
اعداد روی میوه ها چه معنی دارند؟

آیا تابه حال به برچسب‌های کوچکی که روی میوه‌ها می‌چسبانند، دقت کرده اید؟ شاید حتی یکی از این برچسب‌ها را با خود میوه هم خورده باشید. اما این دفعه قبل از این که بی تفاوت این برچسب‌ها را دور بیاندازید، به اعداد نوشته شده روی آن‌ها دقت کنید. این اعداد کد PLU هستند، اما به نظرتان می‌توانند […]

آیا تابه حال به برچسب‌های کوچکی که روی میوه‌ها می‌چسبانند، دقت کرده اید؟ شاید حتی یکی از این برچسب‌ها را با خود میوه هم خورده باشید. اما این دفعه قبل از این که بی تفاوت این برچسب‌ها را دور بیاندازید، به اعداد نوشته شده روی آن‌ها دقت کنید. این اعداد کد PLU هستند، اما به نظرتان می‌توانند چه معنایی داشته باشند؟ 

مفهوم کد‌های ۴ رقمی روی میوه

اگر میوه‌ای خریدید که عدد رویش ۴ رقمی بود (و با ۳ یا ۴ شروع می‌شد) به معنای این است که آن میوه یا سبزیجات با مقدار زیادی کود و بعد هم آفت کش رشد کرده است. در واقع تکنیک تولید آن ارگونومیک و مدرن بوده است. همه می‌دانند که آفت کش برای بدن مضر است، پس حتما به کد روی آن دقت کنید.

معنی کد ۵ رقمی که با عدد ۸ شروع می‌شود

اگر میوه‌ای خریداری کردید که برچسب روی آن کد ۵ رقمی بود که با عدد ۸ شروع می‌شد، یعنی محصول شما دستکاری ژنتیکی داشته است. بعضی از افراد عقیده دارند که مصرف این میوه‌ها برای سلامتی مفید نیست. موز، پاپایا، و طالبی معمولا بیشتر از لحاظ ژنتیکی دستکاری می‌شوند.

کد ۵ رقمی که با عدد ۹ شروع می‌شود

کد‌های ۵ رقمی یکسان نیستند و بعضی از آن‌ها با عدد ۹ آغاز می‌شوند و کد‌های که به عدد ۹ شروع می‌شوند به معنای این هستند که این ماده آفت کش یا دستکاری ژنتیکی نداشته و خوردنش امن است. معمولا این میوه با متود‌های سنتی کشاورزی برداشت می‌شوند و برچسب ارگانیک دارند.

بیشتر بخوانید
دختری که با ابروهاش پول پارو میکنه!

بدون کد

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات نیز بدون داشتن هیچ کدی عرضه می‌شوند. اما چرا؟ به طور خلاصه می‌توان گفت که این محصولات احتمالا در معرض مواد شیمیایی مضر قرار گرفته است، اما هیچ توضیحی و اعلان خطری برایش انجام نداده اند و شاید نمی‌خواهند شما از این موضوع چیزی بدانید. البته قرار ندادن این کد‌ها کار غیر قانونی نیست، ولی با این وجود بسیاری به آن اهمیت میدهند و دوست دارند بدانند چه محصولی را خریداری می‌کنند.


رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=23423

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها