داغ‌ترین‌ها

بیمارانی که ورزش برایشان واجب است نسبت و رابطه خانم بازیگر با همسر علی دایی ؟! آموزش شیرینی نخودچی بدون فر؛ راحت و فوری عکسی که بتازگی از همسر سروش صحت وایرال شده دیگه شکلات پذیرایی نخر؛ اینطوری تو خونه درست کن اثرات مخرب دیابت روی دهان و دندان شیرینی نخودچی عید، با روغن مایع و بدون استراحت بازیگران خانه به دوش در کنار همسر و خانواده شان افزایش گردش خون بدون دارو بدون رژیم ابراز دلتنگی نجم الدین شریعتی برای یک زن وسط برنامه! افطاری های خوشمزه ای که نیم ساعته آماده میشن تعداد واقعی فرزندان بنیامین بهادری لو رفت نخوردن غذای آماده چه فایده ای برامون داره؟ اسم عشق سابق بهنوش بختیاری لو رفت دستور پخت پاستای سبزیجات رژیمی بازیگر مرد معروف از همسرش کتک خورد! خواص باورنکردنی گیاه والک یا سیر وحشی عکس وایرال شده بازیگران دونگی در یک عروسی روز جهانی زن در صفحه حامد بهداد و دیگر بازیگران فندق افسونگر چیست و چه فواید درمانی زیبایی دارد؟

4

شستن صورت در حمام کار اشتباهیه؟

  • کد خبر : 23897
  • 03 مرداد 1400 - 1:31
شستن صورت در حمام کار اشتباهیه؟

زیر دوش آب گرم صورتتان را نشویید به راحتی با دوش گرفتن هم می توانید آرایش خود را بشویید و پاک کنید. اما در واقع این کار بیشتر آسیب زننده است تا این که برای سلامتی پوست تان مفید واقع شود. پوست صورت حساس تر از پوست بدن است. برای جلوگیری از آسیب دیدگی پوست […]

زیر دوش آب گرم صورتتان را نشویید

به راحتی با دوش گرفتن هم می توانید آرایش خود را بشویید و پاک کنید. اما در واقع این کار بیشتر آسیب زننده است تا این که برای سلامتی پوست تان مفید واقع شود. پوست صورت حساس تر از پوست بدن است.

برای جلوگیری از آسیب دیدگی پوست هنگام دوش گرفتن بهتر است از آب سرد استفاده کنید. در زمان دوش گرفتن با آب گرم هم صورت خود را از جریان آب دور نگه دارید. در این قسمت از رویش درباره معایب شستشوی صورت با آب گرم بیشتر توضیح خواهیم داد.

شستن صورت در حمام

عوارض شستشوی صورت در حمام و با آب گرم

پوست صورت شما حساس تر از پوست بدنتان است. مگر اینکه از دوش گرفتن با آب سرد لذت ببرید. بهتر است صورت خود را از جریان آب دور نگه دارید.

در این قسمت از درباره معایب شستشوی صورت با آب گرم توضیح خواهیم داد، پیش از این گفتیم که بهترین روش شستشوی صورت در حمام، زیر دوش آب سرد است پس در واقع شستن صورت در حمام کار اشتباهی نیست، بلکه شستن صورت در حمام با آب گرم کار اشتباهی است.

۱. آکنه را بدتر می کند

دوش گرفتن طولانی با آب گرم، روغن های طبیعی پوست که برای سلامت و زیبا ماندن پوست هستند را از بین می برد و اگر پوست تان خشک باشد، شستن صورت با آب فقط مسئله را بدتر می کند. استفاده از مرطوب کننده ها بعد از استحمام برای از بین بردن خشکی پوست هم می تواند آن را در برابر آکنه و سایر عفونت های پوستی آسیب پذیر تر کند.

افزایش آکنه

۲. روی رنگ پوست تان تاثیر گذار است

شستن صورت زیر دوش باعث می شود پوست مایل به قرمز شود. آب گرم باعث منبسط شدن رگ های خون روی صورت می شود و به موی رگ های شکننده آسیب میرساند.در این صورت ممکن است شبکه های مویرگی روی پوست نمایان و یا باعث بیماری پوستی روزاسه که یک بیماری پوستی شایع است بشود.

بیشتر بخوانید
بهترین حرکت یوگا برای فشار خونی ها

۳. باعث ایجاد چین و چروک زودرس می شود

احتمالا متوجه شده اید که پس از حمام طولانی چگونه انگشتانتان دچار چروک میشوند. دلیل این اتفاق این است که آب گرم رطوبت پوست را از بین میبرد و به لایه محافظ پوست که باعث نگهداری رطوبت می شود آسیب میرساند. به همین ترتیب این امر در مورد پوست صورت شما هم صدق میکند که با قرار گرفتن در معرض آب گرم به طور مداوم باعث پیری زودرس پوست میشود.

چین و چروک زودرس

۴. باعث حساسیت بیشتر پوست سالم میشود

شستن صورت زیر دوش مناسب هیچگونه پوستی نیست. آب گرم روی پوست کاملا سالم، تاثیرات منفی میگذارد و پوست را خشک و حساس کند. بهتر است از استفاده از آب گرم خودداری کنید، به خصوص در ماه های خشک زمستان که پوست بیشتر در معرض خشکی و تحریک پذیری قرار دارد.

۵. باعث خارش پوست میشود

بسیاری از افراد بعد از حمام گرفتن طولانی کمی خارش روی پوست خود احساس می کنند. این احساس معمولا خفیف و کوتاه مدت است. اما شستن مداوم پوست صورت با آب گرم می تواند باعث خارش و حتی پوسته پوسته شدن پوست شود.


رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=23897

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها