7

رازهای لاغری بدون رژیم خانم ها

  • کد خبر : 24122
  • 10 مرداد 1400 - 13:23
رازهای لاغری بدون رژیم خانم ها

راز خانم های خوش اندامی که هرگز رژیم نمیگیرند احتمالا بسیاری را دیده اید که دائما در حال رژیم گرفتن هستند اما اندام متناسبی ندارند، در مقابل نیز با افرادی مواجه شده اید که اصلا رژیم نمی گیرند اما اندام متناسبی داشته و لاغر هستند. آیا می دانید راز اندام زیبا و چاق نشدن این […]

راز خانم های خوش اندامی که هرگز رژیم نمیگیرند

احتمالا بسیاری را دیده اید که دائما در حال رژیم گرفتن هستند اما اندام متناسبی ندارند، در مقابل نیز با افرادی مواجه شده اید که اصلا رژیم نمی گیرند اما اندام متناسبی داشته و لاغر هستند. آیا می دانید راز اندام زیبا و چاق نشدن این زنان چیست؟

اگر می خواهید شما هم بدون گرفتن رژیم اندام ایده آل و متناسبی داشته باشید، این بخش از رویش را مطالعه کنید و با راز لاغری خانم هایی که رژیم نمیگیرند، آشنا شوید. نکات این بخش به شما کمک می کند که بدون گرفتن رژیم تناسب اندام داشته باشید، پس اگر میخواهید مثل خانم هایی باشید که بدون رژیم های سخت، همیشه اندامی متناسب دارند باید:

خواب کافی داشته باشید

شاید شنیده باشید افرادی که کم خوابی مزمن دارند، به احتمال زیاد بیشتر دچار اضافه وزن می شوند. به این دلیل که همه ما هورمونی به نام گرلین ترشح می کنیم که زمان غذا خوردن به بدن علامت می دهد و افراد کم خواب گرلین بیشتری تولید می کنند، حتی اگر نیازی به غذا خوردن نداشته باشند، احساس گرسنگی می کنند.

خواب کافی

قدم بزنید

قدم زدن و پیاده روی در طول روز کمک بسیار زیادی به کاهش وزن و لاغری می کند. پس روزانه به جای استفاده از وسایل نقلیه، آسانسور و… پیاده روی انجام دهید.

سطح استرس را کنترل کنید

کارشناسان بیان می کنند استرس باعث ترشح کورتیزول می شود و قند خون را افزایش می دهد. افزایش قند خون برای مدت طولانی باعث می شود که چربی در شکم ذخیره شود پس زمانی که یاد بگیرید سطح استرس را بهتر کنترل کنید، برای خلاص شدن از شر چربی های شکم نیازی به رژیم های غذایی ندارید.

جلوی تلویزیون غذا نخورید

تحقیقات نشان می دهد، افرادی که در حین حواس پرتی غذا می خورند، اشتهایشان بیشتر می شود به همین دلیل خوردن غذا مقابل تلویزیون، رایانه و هنگام صحبت با تلفن اشتها را افزایش می دهد، غالباً، زمانی که حواس ما به فن آوری پرت می شود، کالری بیشتری مصرف می کنیم. رعایت این نکته ساده کمک می کند تا بیشتر مراقب مقدار و آنچه می خوریم باشیم.

لاغری بدون رژیم

هیدراته بمانید

آب جریان خون در بدن را بهبود می بخشد و به کاهش وزن کمک می کند. متخصصان تغذیه بیان می کنند: هیدراتاسیون راهی برای جلوگیری از نشانه های دروغ گرسنگی است و توصیه می شود هر روز سه لیتر مایعات از جمله آب، آب گازدار و چای شیرین نشده بنوشید.

بیشتر بخوانید
دکتر اوز معروف، دکتر چیه؟

خود مراقبتی را در اولویت قرار دهید

خود مراقبتی برای بهزیستی ذهنی و جسمی بسیار مهم است. مطالعات نشان می دهد یک رویکرد روانشناختی برای کاهش وزن می تواند با موفقیت دوره های کاهش و افزایش دوباره وزن را پایان دهد. این خود مراقبتی ها ممکن است شامل استراحت کافی، برنامه ریزی برای زمان بیکاری، اختصاص وقت برای خانواده و دوستان یا صرف وقت برای یک فعالیت لذت بخش باشد.

پر خوری نکنید

اگر احساس سیری می کنید، دست از غذا خوردن بردارید. ممکن است سخت تر از آن باشد که به نظر می رسد ، به خصوص هنگامی که غذا لذیذ است.

پرخوری نکردن

از روغنهای گیاهی استفاده کنید

می توان از روغنهای گیاهی برای جلوگیری از ولع خوردن غذا و کنترل متابولیسم استفاده کرد. روغنهای خاصی مانند روغن گریپ فروت وجود دارد که می توانید برای کنترل اشتها به یک لیوان آب اضافه کنید.

غذای مورد علاقه خود را محدود نکنید

برای ارتباط بهتر با غذا از دسته بندی هر چیزی به عنوان “بد” خودداری کنید. با ممنوعیت گلوتن، کربوهیدرات، شکر یا غذاهای فرآوری شده به ویژه در غذاهایی که دوست دارید فقط وسواس بیشتری نسبت به آنها ایجاد می کنید و در صورت تسلیم اراده، احتمال پرخوری بیشتر می شود.

از مصرف خوراکی های رژیمی پرهیز کنید

گرچه خوب به نظر می رسد، اما محصولاتی که به عنوان رژیمی تبلیغ می شوند، می توانند مغز را برای مصرف قند بیشتر آماده کنند و منجر به افزایش وزن بالقوه شود همچنین این محصولات فرآوری شده پر از مواد شیمیایی هستند و گرسنگی و میل ما را برطرف نمی کنند و این می تواند منجر به این شود که بعداً بیشتر غذا بخوریم.

راز خوش اندامی چیست

پروتئین را اولویت قرار دهید

منظور از اولویت قرار دادن پروتئین مصرف تکه های بزرگ گوشت نیست. پروتئین را می توان به همراه هر وعده غذایی یا میان وعده مصرف کرد زیرا پروتئین به آرامی متابولیزه شده و باعث احساس سیری به مدت طولانی تری می شود و قند خون را ثابت نگه می دارد.

بیشتر بخوانید
رازهایی که برس موی شما آرزو دارد بدانید !

پشت میز غذا بخورید

همه ما در طول روز مشغول کار، مدرسه، ورزش و هر چیز دیگری هستیم. به همین خاطر مهم است که برای لذت بردن از یک وعده غذایی کمی بنشینیم و از این زمان برای ارتباط با خانواده خود استفاده کنیم. زیرا غذا خوردن در حالت نشسته برای سلامتی نیز مفید است.

میان وعده سالم بخورید

میان وعده هایی را انتخاب کنید که سطح انرژی شما را در طول روز افزایش می دهد. هنگام گرسنگی و صرف غذا پرخوری اتفاق می افتد که با مصرف میان وعده های سالم و در دسترس می توانید انرژی و سوخت لازم بدن را تامین و از گرسنگی جلوگیری کنید.

مصرف میان وعده

غذا را کامل بجوید

اولین قسمت از فرآیند هضم خوب جویدن است، اگرچه آنطور که باید مورد توجه قرار نمی گیرد. اختصاص دادن زمان برای جویدن صحیح می تواند به آنزیم های بزاق کمک کند تا غذا در بدن هضم شود، همچنین جویدن می تواند از پرخوری جلوگیری کند.

حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا مغز نشان دهد که سیر شده است، بنابراین اگر برای جویدن کامل غذا وقت بگذارید، بدن وقت خواهد داشت تا احساس سیری کند.

کالری غذا ها را محاسبه نکنید

تفاوت زیادی بین نحوه بهره بری بدن از ۱۰۰۰ کالری غذای بی ارزش و ۱۰۰۰ کالری غذای کامل وجود دارد. محاسبه کالری می تواند باعث شود غذاهای کم کالری و در عین حال مغذی مانند ماهی های چرب، آووکادو، روغن هایی مانند زیتون و نارگیل، آجیل و شکلات تلخ را مصرف نکنید. بنابراین بیشتر غذاهایی حاوی پروتئین (ماهی، مرغ، توفو) ، سبزیجات بخورید.

بیشتر بخوانید
علائم شروع حساسیت فصل بهار و درمان آن

از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید

بشقاب های بزرگتر غذای بیشتری را در خود جای می دهند و بشقاب کوچکتر مثل بشقاب سالاد به مصرف غذاهای کمتر کمک می کند. به همین ترتیب می توان در مورد مقدار غذایی که مصرف می کنید، بدون تلاش و کوشش، مراقب باشید.

بشقاب کوچک

ادویه مصرف کنید

اگر غذاهای خود را با گیاهان و ادویه جات مزه دار کنید، غذای سالم هرگز کسل کننده نخواهد بود. تحقیقات نشان می دهد ادویه ها طعم هر غذایی را تقویت می کنند و جایگزین چربی می شوند و به همان اندازه سیرکننده اند. همچنین افزودن ادویه جات مانند تکه های فلفل قرمز باعث افزایش متابولیسم می شود، بنابراین به جای کره روی کلم بروکلی بخارپز، یک تکه پاپریکای دودی اضافه کنید.

مصرف شکر را محدود کنید

شکر برای سلامت بدن خوب نیست و فقط یکبار می تواند آن را مدیریت کند و در صورت زیاده روی در مصرف آن، به عنوان چربی ذخیره می شود. اما این بدان معنا نیست که باید آن را کاملاً حذف کنید، باید بدانید بدن چه چیزی را نیاز دارد.

از نوشابه های رژیمی خودداری کنید

شیرین کننده های مصنوعی بسیار قابل بحث هستند. در حالی که برخی مطالعات نشان می دهد آنها تاثیری بر وزن ندارند، تحقیقات دیگر نشان می دهد نوشیدنی های بدون کالری ممکن است با تحریک گرسنگی باعث افزایش وزن شوند. بنابراین توصیه می شود از مصرف کامل آنها خودداری کنید زیرا نوشابه های رژیمی مغز را برای مصرف قند بیشتر تنظیم و بسیاری از افراد به آنها اعتیاد پیدا می کنند.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=24122

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها