داغ‌ترین‌ها

نسبت و رابطه خانم بازیگر با همسر علی دایی ؟! آموزش شیرینی نخودچی بدون فر؛ راحت و فوری عکسی که بتازگی از همسر سروش صحت وایرال شده دیگه شکلات پذیرایی نخر؛ اینطوری تو خونه درست کن اثرات مخرب دیابت روی دهان و دندان شیرینی نخودچی عید، با روغن مایع و بدون استراحت بازیگران خانه به دوش در کنار همسر و خانواده شان افزایش گردش خون بدون دارو بدون رژیم ابراز دلتنگی نجم الدین شریعتی برای یک زن وسط برنامه! افطاری های خوشمزه ای که نیم ساعته آماده میشن تعداد واقعی فرزندان بنیامین بهادری لو رفت نخوردن غذای آماده چه فایده ای برامون داره؟ اسم عشق سابق بهنوش بختیاری لو رفت دستور پخت پاستای سبزیجات رژیمی بازیگر مرد معروف از همسرش کتک خورد! خواص باورنکردنی گیاه والک یا سیر وحشی عکس وایرال شده بازیگران دونگی در یک عروسی روز جهانی زن در صفحه حامد بهداد و دیگر بازیگران فندق افسونگر چیست و چه فواید درمانی زیبایی دارد؟ چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته ۱۸ اسفند

3

کودکم رو چطور دست و دلباز تربیت کنم؟

  • کد خبر : 24166
  • 12 مرداد 1400 - 15:05
کودکم رو چطور دست و دلباز تربیت کنم؟

راه و روش های موثر برای تربیت کودک دست و دلباز کودکان در سنین خاصی به صورت موقتی نسبت به وسایل شخصی خود حساسیت نشان داده و وسایل و خوراکی های خود را به دوستان و هم سن و سالان خود نمی دهند، والدین با دیدن این رفتار به کودک بر چسب خساست می زنند و او […]

راه و روش های موثر برای تربیت کودک دست و دلباز

کودکان در سنین خاصی به صورت موقتی نسبت به وسایل شخصی خود حساسیت نشان داده و وسایل و خوراکی های خود را به دوستان و هم سن و سالان خود نمی دهند، والدین با دیدن این رفتار به کودک بر چسب خساست می زنند و او را تحت فشار قرار داده و باعث افزایش لجبازی در او می شوند. اگر کودک شما نیز چنین رفتاری از خود بروز می دهد، صبور باشید و روش هایی که در این بخش از خانواده رویش آورده ایم را به کار گیرید تا فرزند دست و دلبازی را تربیت کنید. 

خودتان داوطلب شوید

اگر می خواهید کودکی سخاوتمند تربیت کنید، باید برایش الگو باشید. به انتخاب خود داوطلب سازمانی برای کمک به دیگران شوید، هنگامی که کودک شما را می بیند که داوطلبانه به دیگران کمک می کنید، ممکن است او نیز بترغیب می شد، این کار را انجام دهد. برای داشتن فرزند دست و دلباز فرزندان خود را به محض اینکه به اندازه کافی بزرگ شدند، درگیر کار داوطلبانه کنید.

کودکان بالای ۸ سال اغلب می توانند در مکان های خاصی مانند بوفه های غذا یا پناهگاه حیوانات در کنار والدین داوطلب شوند. کارهای داوطلبانه را حداقل سه ماه انجام دهید تا کودک متوجه اهمیت سخاوت شود.

کمک داوطلبانه

کودک را با سخاوت پرورش دهید 

برای اینکه کودک سخاوتمند داشته باشید، باید او به روشهای مختلف الگو ببیند. خودتان سخاوت را تمرین کنید و کارهایی مثل اهدای غذا، هدیه دادن لباس های قدیمی و وسایل کودک به افراد بی سرپرست یا کمک های مالی به یک موسسه خیریه انجام دهید و کودک را با خود همراه کنید، اینگونه فرزندتان عمل سخاوت را بیشتر درک می کند.

بیشتر بخوانید
بلایی که تلویزیون نگاه کردن، سر نوزادت میاره!!

برای کودک داستان افراد سخاوتمند را بگویید

داستان افراد سخاوتند را برای کودکان خود بخوانید و به آنها بگویید که سخاوت آنها زندگی دیگران را چقدر تغییر داده و آنها را خوشحال نموده است. وقتی اخبار را مشاهده کردید که شخصی مبلغ زیادی را به نیازمندان اهدا می کند یا چقدر یک خیریه از دریافت کمک مالی خوشحال است به آنها بگویید. همه جنبه های سخاوت و نتیجه را با کودکتان در میان بگذارید.

تعریف کردن داستان

از آنها سوال بپرسید

کودک را با سخنان خود در مورد سخاوت درگیر کنید و از آنها بپرسید که دوست دارند کاری در این راستا انجام دهند یا بخشی از آن باشند. از علاقه کودک خود آگاه شوید تا اگر راه خاصی وجود دارد به جامعه یا دنیای اطراف خود کمک کند. اگر ایده ای دارند، گوش کنید و آن را انجام دهید.

شنیده شدن و کمک به کودکتان برای انجام کار خیرخواهانه برایشان بسیار خاص خواهد بود. والدین بدانند که نباید به زور برای خیرخواهی فرزندشان اقدام کنند اینگونه به جای خیرخواهی نتیجه معکوس می گیرند.

کودک را به همدلی تشویق کنید 

همدلی و سخاوت بسیار با هم مرتبط هستند. از کودک خود بپرسید که اگر اتفاق خاصی برایشان بیفتد، چه حسی دارند. لازم نیست که پاسخ ها عمیق باشند اما بپرسید اگردر زمان تعطیل نتوانند بازی کنند یا اگرآنچه را که برای تولدشان انتظار داشتند را دریافت نکنند چه احساسی پیدا می کنند. این سوال ها آنها را به فکر وا می دارد. سپس به او بگویید حتما دوست تو که اسباب بازی ندارد و نمی تواند تولد بگیرد نیز همین احساس را دارد، آیا می خواهی به او کمک کنیم. اینگونه کودک را به همدلی و سخاوت تشویق می کنید.

بازی کودکان

دوستان یا خانواده را خوشحال کنید 

با هدیه دادن به دیگران، کیک پختن  یا حتی ساخت کارتهای دست ساز می توان بچه ها را ترغیب کرد که نسبت به احساسات دیگران مثبت عمل و به آنها توجه کنند.

بیشتر بخوانید
درد قفسه سینه در بارداری از چیه؟

با دیگران رقابت کنید 

از طریق رقابت دوستانه می توانید به فرزندان خود بیاموزید تا در کمک به دیگران پیش قدم شوند و به خواهر و برادر و دوستانشان در رسیدن به اهدافشان کمک کنند. 

کمک به دیگران

موسسه خیریه انتخاب کنید

بچه ها می توانند با انتخاب خیریه ای به آنها کمک مالی کنند. اگر هر یک از اعضای خانواده علتی را برای حمایت انتخاب کنند، گفتگویی درباره آنچه که هر فرد برای آن ارزش قائل است آغاز می شود. حمایت از یک موسسه خیریه باعث احساس غرور در کودکان می شود و حتی ممکن است سنت جدیدی را در آنها ایجاد کند.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=24166

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها