7
قیمت‌ 64 درصد گران شد

افت ۵۷.۷ درصدی معاملات مسکن در تابستان

  • کد خبر : 61
  • 04 دی 1398 - 7:50
افت ۵۷.۷ درصدی معاملات مسکن در تابستان
مرکز امار گزارش داد متوسط قیمت مسکن در تابستان 98 نسبت به تابستان 97 بیش از 64 درصد افزایش یافته و منجر به کاهش 57.7 درصدی معاملات شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، متوسط قیمت مسکن در تابستان ۹۸ نسبت به تابستان ۹۷ بیش از ۶۴ درصد افزایش یافته و منجر به کاهش ۵۷.۷ درصدی معاملات شده است.

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

با توجه به اینکه کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد. در ضمن وزن‌های مورد استفاده برمبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به روز شده است.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ۳۶۳۵۰ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۶۷ متر مربع بوده است،‌که نسبت به فصل قبل، ۹.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۱۰.۷  درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۳۶۶۳۲ هزار ریال با میانگین مساحت ۱۰۸  متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۲ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل،‌۳.۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۴.۶ درصد افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره‌ ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه‌ پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۱۳۵۰۱۱ ریال با میانگین مساحت ۹۹ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۳ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل ۶.۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۴.۹ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید
ایرج طهماسب در آیین اهدای جوایز جشنواره قصه‌گویی
لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=61

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها