2

مزایا فعالیت داوطلبانه در زندگی

  • کد خبر : 798
  • 13 اردیبهشت 1400 - 23:32
مزایا فعالیت داوطلبانه در زندگی
مزایای فعالیت های داوطلبانه به شما، خانواده تان، و جامعه خود باز می گردد.

مزایای فعالیت های داوطلبانه به شما، خانواده تان، و جامعه خود باز می گردد. انتخاب فعالیت داوطلبانه درست، می تواند به شما در رسیدن به جامعه، یادگیری مهارت های جدید، و حتی پیشرفت حرفه ای کمک کند. فرد داوطلب همچنین می تواند به حفاظت از سلامت ذهنی و فیزیکی خود کمک کند.

در اینجا ۵ دلیل سالم برای شروع و گسترش فعالیت های داوطلبانه معرفی شده است:

افزایش سطح شادی: این نکته ثابت شده که انجام اقدامات داوطلبانه منجر به ترشح هورمون دوپامین می شود که هورمون شیمیایی مرتبط با شادی و احساس خوب است. در واقع فعالیت های داوطلبانه با ترشح هرچه بیشتر هورمون های سروتونین و دوپامین، افسردگی را نیز از شما دور می کند.

طول عمر طولانی تر: طبق نظریه روانشناسان انجام اقدامات داوطلبانه تاثیرات بسیار بیشتری از ورزش و رژیم غذایی سالم در افزایش طول عمر دارد. در واقع اینطور فعالیت ها با فعال نگه داشتن ذهن و بدن به طور همزمان به حفظ سلامت کلی بدن و افزایش طول عمر کمک می کنند.

کاهش فشار خون: در نشریه هافینگتون پست اینطور منتشر شده است که فعالیت های داوطلبانه برای حفظ سلامت قلب و کاهش فشار خون بسیار موثرند. شواهد بسیار قوی وجود دارد که داشتن ارتباطات اجتماعی قوی خطر ابتلا به فشار خون بالا را تا ۴۰ درصد کاهش داده و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مدیریت استرس: سطح استرس بالا منجر به کاهش کیفیت سلامت روان شده و همراه با عوارضض فیزیکی ناخوشایند برای شما خواهد بود. این در حالی است که اقدامات داوطلبانه با افزایش حس رضایت از زندگی، میزان استرس را نیز کاهش خواهد داد. انجام اینطور فعالیت ها منجربه افزایش تمرکز و کاهش ترشح هورمون کورتیزول می شود؛ هورمونی که باعث افزایش استرس در بدن می شود.

بیشتر بخوانید
عادات بد و نقاط ضعف متولدین ماههای مختلف

افزایش سلامت روان: محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که فعالیت های داوطلبانه تاثیرات جسمی و ذهنی بیشماری دارد و از ابتلا به افسردگی و حس تنهایی پیشگیری می کند. اینگونه فعالیت ها می تواند منبع تقویت حافظه و یادگیری مهارت های جدید تفکر باشد.

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=798

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها