داغ‌ترین‌ها

تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر جواب رٌک نعیمه نظام دوست درباره دلیل ازدواج نکردنش

5

چگونه در خانه ریحان بکاریم؟

  • کد خبر : 8035
  • 12 فروردین 1400 - 8:55
چگونه در خانه ریحان بکاریم؟

ریحان از جمله گیاهان خوراکی است که علاوه بر طعم و عطر بی نظیر، خواص فراوانی نیز دارد. ریحان گیاهی که در هوای گرم رشد می‌کند و به راحتی می‌توانید آن را در داخل یک گلدان بکارید. برای کاشتن ریحان در گلدان ابتدا باید بذر آن را تهیه کنید، سپس به مدت ۲۴ ساعت تا […]

ریحان از جمله گیاهان خوراکی است که علاوه بر طعم و عطر بی نظیر، خواص فراوانی نیز دارد. ریحان گیاهی که در هوای گرم رشد می‌کند و به راحتی می‌توانید آن را در داخل یک گلدان بکارید.

برای کاشتن ریحان در گلدان ابتدا باید بذر آن را تهیه کنید، سپس به مدت ۲۴ ساعت تا سه روز آن را در آب خیس کنید. در مرحله بعد گلدان مناسبی انتخاب کنید سپس بذرها را با دستمال خشک کنید و آن را بر روی خاک گلدان بپاشید و بعد از آن با کمی خاک روی بذرها را بپوشانید.

ریحان گیاهی است که برای رشد به آبیاری زیادی نیاز دارد، بنابراین پس از کاشت روزی ۴ بار آن را با آب پاش کوچک آبیاری کنید. برای آبیاری بهتر نیاز تا گلدان را به مدت یک هفته در یک مکان گرم نگهداری کنید.

پس از گذشت تقریبا دو هفته ریحان‌ها جوانه می‌زند، وقتی ریحان جوانه می‌زند نباید اجازه دهید که خاک گیاه خشک شود. جالب است بدانید که می‌توانید این گیاه را در باغچه نیز بکارید، اما روش کاشت آن متفاوت است، برای کاشتن ریحان در باغچه باید صبر کنید تا هوا گرم شود و ریحان را در محلی بکارید که روزانه ۶ تا ۸ ساعت آفتاب دریافت کند.

دقت کنید که خاک مرطوب باشد  این گیاه رطوبت را دوست دارد. اگر در یک منطقه گرم زندگی می‌کنید، از مالچ در اطراف گیاهان ریحان استفاده و بعد از اینکه اولین برگ‌ها رویید آن‌ها را هرس کنید. هر زمان که یک شاخه شش تا هشت برگ دارد، هرس را ادامه دهید. بعد از ۶ هفته، از رویش زود هنگام گیاه جلوگیری کنید اگر گیاهان رشد می‌کنند، فقط آن‌ها را ببرید. اگر هوا سرد باشد، حتما گیاه را از قبل برداشت کنید، چون هوای سرد گیاهان را نابود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
از این خوراکی‌ها به عنوان مواد شوینده استفاده کنید

۴۷۴۷

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=8035

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها